Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Košický motorkár zomrel po nehode pri Sečovciach (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

na tom traktore ani na vlečke

akosi nevidieť EČV, a tak tento traktor nemal čo robiť na ceste I.triedy. A aj keby mal EVČ, tak podľa zákona č.8/2009 Zb. O cestnej premávke je ich pohyb po cestách I.triedy v piatok medzi 16:00 a 20:00 h zakázaný. A podľa polície k nehode došlo o 17:20. Ten traktorista si asi zavaril na obrovský problém...
 

 

Traktorista dostane pokutu za porušenie tej vyhlášky, ako by dostal kamionista za jazdu mimo povolených časov a podobne.

Hovorkyňa povedala: a rovnom úseku cesty predbiehal kolónu pred ním idúcich vozidiel. (...) došlo k zrážke motocykla s traktorom s vlečkou, ktorého vodič odbočoval vľavo na poľnú cestu

Pred 3 týždňami som bol účastníkom rovnakej situácie. Cestou od Turni k Soroške v jednej obci vyšla na cestu staršia Lada Niva, ocitol som sa za ňou. Stále išiel 85-90 km/h, nebol dôvod na predbiehanie. Asi po kilometri sa blížila "jeho" poľná cesta, na ktorú chcel odbočovať doľava. Zaradil sa úplne k stredovej čiare, blikal 20 sekúnd vopred a trochu spomaľoval. Keď do odbočenia zostávalo pár sekúnd, už som videl tú poľnú cestu a vtom sa asi 5. pozície v kolóne za nami vysunula Diagnóza (rozumej Audi) a začala robiť jediný technický manéver, ktorý dokáže. (Rozumej: naplno zrýchľovať na rovnej suchej ceste.) Náraz do ľavých dverí starej Nivy by jej vodiča asi na mieste zabil. Začal som držať stlačenú trúbu a dúfal, že sa zbadajú. Vodič Nivy doľava nevybočil (asi tiež videl to auto) a Pacient mal asi červenú hmlu pred očami, pretože už po vysunutí z kolóny musel vidieť 150 metrov pred ním doľava odbočujúce auto, ale neprestal zrýchľovať. Nakoniec preletel okolo Nivy asi 150-kou a jej vodič mohol dokončiť odbočovanie doľava. Ten raz všetko dobre dopadlo.
 

vidis

ake dolezite je si vsimat spetaky ked odbocujes vlavo
to je ten problem ked niekto obieha kolonu, miesta kde sa da odbocit vlavo su velmi kriticke
iba vysvetlenie z pohladu napr.toho audi, inak mal sa zaradit naspet, nech ho odbocit a potom "mysickovat"
ak chces ist 85 a nemas dovod na obiehanie je to tvoja vec ale ten za tebou nemusi s takou jazdou suhlasit a ma na to pravo
problem nastava ked viacej aut suhlasi s jazdou 85-kou, otazka je ci si vytvaraju odstup pre tych ktori nechcu ist 85, vecsinou nie
potom ten co nechce ist 85 strati trpezlivost a zacne to obiehat na jednu supu zvlast ked vidi ze oproti pokial dovidi nic nejde a potom hrozi ze nastane to co si popisal
 

 

problém je, že kto nechce ísť 85, nechce ísť ani 95 ;) Často pri 85 tachometer ukazuje 90. Takže bežný vodič si myslí, že ide 90. Problém je naša bezzákonnosť: "zákony majú platiť pre všetkých okrem mňa..."
 

 

je úplne jedno, čo si myslíš o jazde iného účastníka cp.
Traktorista pri odbočovaní na miesto ležiace mimo cesty(v tomto prípade poľná cesta) je povinný dať prednosť aj za sebou(za ním) idúcim vozidlám!
 

 

asi ste chceli reagovať na niekoho iného - nepísal som som o traktoristovi ani o jazde iného účastníka cestnej premávky
 

 

Traktor vyzera nedotknuty. Zeby zacal vybocovat a motorkar ktory prave predbiehal spanikaril a vytocil dolava na pole?
 

 

Nemyslim, ze by taketo ustanovenie obmedzovalo polnohospodarov pocas zatvy a podobnych prac, kedze zat sa musi vtedy, ked su vhodne podmienky. U nas vedla domu orali a zali kludne aj o druhej v noci. V nocnom klude pri otvorenych oknach to znie, ako keby na dvore vrtulnik pristaval, ale uz som si na to zvykol.
.
A kolkokrat som v lete isiel zopar kilometrov za kombajnami, denna ci nocna hodina.
 

Zle, pan Titl,

nemate pravdu, po prve, ECV bolo zrejme pri editacii foto rozmazane, toto je profesionalny traktor s vleckou, velmi pravdepodobne leasovane stroje a take musia byt udrziavane v spravnom technickom stave a mat ECV. To po prve.

Po druhe, zakon vykladate zle, pretoze od predposlednej novelizacie 393/2019 je dikcia zakona v § 39 nasledovna:
"Obmedzenie jazdy niektorých druhov vozidiel
(7) Používanie zvláštnych motorových vozidiel na cestách je s výnimkou ciest III. triedy, miestnych komunikácií a účelových komunikácií zakázané; to neplatí

a) pre traktory a pracovné stroje samohybné povinne opatrené tabuľkou s evidenčným číslom pri ich presune na vykonávanie pôdohospodárskych prác,"

Uz minuly rok mali polnohospodari vynimku v letnom obdobi a ich poziadavka pouzivat aj cesty prvej triedy sa zapracovala do zakona.

Takze podla mna traktorista je v tom uplne nevinne a idiot na motorke sposobil nehodu zial s tragickym koncom pre neho. Je mi luto kazdeho zbytocne zmareneho zivota, ale letiet cez kolonu v piatok poobede so spolujazdkynou je fakt diagnoza, ktora asi nemohla dopadnut inak.
 

je mi ľúto motorkára, ide

o zbytočnú tragickú nehodu, áno výnimku zo zákona vlani polícia udelila, ale osobne si myslím že jazdiť s takouto súpravou v piatok poobede na medzinárodnom ťahu z Košíc na Sobrance by sa nemuselo, zo strany poľnohospodárov by to chcelo zvážiť či v tomto dopravne exponovanom čase je nevyhnutné jazdiť na ceste 1.triedy. A čo sa týka EVČ, tak ani v TV správach akosi tie tabuľky neboli vidieť. Verím že ich tam ten traktor aj vlečka majú, hoci následky DN to už nezmení.
 

 

Pan Titl, dakujem za reakciu, v prvom rade som Vas aj ostatnych chcel upozornit na aktualnu dikciu zakona a Vas omyl. V obdobi intenzivnych polnohospodarskych prac je mozne stretnut taketo traktory aj na cestach prvej triedy. Jednoducho s tym treba pocitat. No a co sa tyka polnohospodarov - ti v prvom rade musia hladiet na plan ich prac a vyuzitie techniky. Skor treba motoristov upozornovat, aj opakovane, ze sa s takouto situaciou mozu stretnut. Co sa tyka ECV, to bez dalsich informacii na 100% vediet nebudeme, ale je podla mna vylucene aby takato suprava nemala ECV, pretoze je urcena na prevadzku (rozmermi, maximalnou rychlostou, vybavou) aby sa pohybovala aj na cestach mimo ucelovych komunikacii. Ved len nakupna cena Fendty Vario rady 900 je cez 200 000 EUR, plus naves dalsich aspon 50 000. Take stroje si polnohospodar nekupuje aby mu jazdili iba po poli.
 

Ešte mám jednu

poznámku k tej súprave - podľa fotografií presahuje šírku jazdného pruhu a vzhľadom na skutočnosť že sa pohybovala po ceste 1.triedy medzinárodného významu tak by mala mať aj doprovod. Otázkou je aj blikajúcimi oranžový maják, ktorý je povinný - a na tej vlečke vzadu asi nič neblikalo, ak blikal ten vpredu na streche traktora, tak ho vlečka zakrývala. Ozaj si myslím že tento traktor na tej ceste pri Sečovciach byť nemusel, a ak už tam bol, tak mal spĺňať všetko čo požaduje platná legislatíva...
 

 

prosim Vas, kde vidite ze presahuje sirku jazdneho pruhu? Ved to uz je do neba volajuce, ved Vy si vymyslate. Pozrite si foto 3, tam je jasne vidiet ze zadne koleso trojnapravy je na stredovej ciare. A pozrite si potom foto cislo 6, kolko je prave zadne koleso trojnapravy daleko od ciary oznacujucej jazdny pruh. Cesta prvej triedy ma mat sirku minimalne 3 m pre kazdy jazdny pruh, predpokladam ze to je aj v tomto pripade, standardny Fendt 92x Vario ma sirku 2.75m, co by mohlo sediet, na pohlad ma rovnaku sirku ako vlecka.

Nie je absolutne ziaden dovod mysliet si ze ten traktor s vleckou presahoval sirku jazdneho pruhu, vobec nema mat preco sprievodne vozidlo. Takisto, nie je ziaden dovod aby mal ten traktor a vlecka vystrazne svietidlo oranzovej farby, ak mu to nebolo prikazane pri typovom schvaleni, v principe nevidim dovod, preco by malo byt. Pozrite si vyhlasku 134/2018, § 26.

Neviem preco sa nedrzite striktne legislativy, ked uz obvinujete traktoristu ze nesplnal jej podmienky. Ak by ste si docitali § 26 do konca, tak by ste vedeli, ze si nemozete len tak na auto smarit svlastne vystrazne svetlo oranzovej farby. Ta vlecka nema jediny dovod na to, aby oranzovy majak mala.

A k tomu ci tam traktorista bol, alebo nie. Na 100% sa nesiel prevazat ako pan na motorke, ale pracoval. Na cestu patri rovnako alebo aj viac ako akykolvek iny motorizovany ucastnik cestnej premavky. Na rozdiel od ritosirozvazacov polnohospodari musia jazdit kvoli praci, nie kvoli lenivosti alebo pleziru. Rovnako ako kamionisti ci vodici autobusov. Ich praca je tazka, narocna a v mojich ociach si zasluzia ovela vacsiu uctu a respekt na ceste ako akykolvek motorkar, ci uz samovrah alebo aj normalny vodic.
 

presne vyhláška 134/2018

na tomto traktore to oranžové výstražné svetlo vyžaduje a aj ho na streche má, len kvôli vlečke nemohlo byť zozadu vidieť. A ten traktor má určite šírku viac ako tri metre, preto pri jazde po komunikácii ho musí mať zapnuté a musí byť viditeľné. Ale nechajme to na vyšetrovateľovi, on si určite s tou DN poradí. Hoci mu nezávidím....
 

 

- preco 134/2018 vyzaduje oranzove svetlo na tomto traktore? Vysvetlite uvedenim konkretneho znenia.
- Ako viete, ze ten traktor ma sirku viac ako tri metre? Opakujem Vam ze tento typ ma standardne sirku 2.75m ? Na foto je jasne vidiet ze je uzsi ako jazdny pruh, ktory aj z foto 1, kde je vidno 2 kamiony so standardnou sirkou do 2.5m je ocividne sirky 3m.

Tym ze si budete tvrdit dookola svoje nikoho nepresvedcite. Uz som Vam viac krat ukazal, ako sa mylite.
 

 

a len doplnim, tento traktor je ocividne kategoria T4.2, kde je maximalna povolena sirka 3m, ak by ju presahoval, tak to samozrejme nemoze odbit len pustenym majacikom - je to nadrozmerna preprava, a co ma splnat (napr. povolenie na zvlastne uzivanie, sprievodne vozidla, etc) si pozrite v
§ 6 134/2018, ktorou sa teda ohanate.

Pan Titl, aby sme to ukoncili, pisete tu nepravdive tvrdenia a zavery, ked Vas opravim, tak to blahosklonne prehliadnete a pridete s novou nepravdou. Prosim Vas, bud sa poradte s niekym, kto problematiku ovlada alebo si ju podrobne prestudujte, lebo takto to nema zmysel. Kazdopadne ja uz nasu diskusiu koncim.

Pisal som Vam len preto, ze mi prekazalo ked sa tu preukazuje neznalost zakona. A mimochodom, dakujem Vam za slusnu diskusiu, su diskuteri, ktori sa urazia alebo zacnu utocit. Som rad, ze nie ste jeden z nich. Pekny vecer.
 

 

Traktorista pri odbočovaní na miesto ležiace mimo cesty(v tomto prípade poľná cesta) je povinný dať prednosť aj za sebou(za ním) idúcim vozidlám!
 

coze?

Prosim Vas, ved to nie je normalne. Vy mate vodicak? Ako mozete napisat takuto hlupost. Najskor, nie je ziadne odbocovanie na miesto mimo cesty. Zakon pozna len odbocovanie vlavo ci vpravo. Pojem jazdy na miesto a z miesta mimo cesty bolo tak mozno vo federalnej vyhlaske z roku 1989!
Prosim Vas, precitajte si znova 8/2009 v aktualnom zneni.

A co sa tyka odbocovania:
§ 19
(1) Pred odbočovaním a počas odbočovania je vodič povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Vodič pri odbočovaní nesmie ohroziť vodiča idúceho za ním. Vodič je povinný pri odbočovaní dbať na zvýšenú opatrnosť. Vodič vozidla idúceho za vozidlom, ktoré odbočuje, musí dbať na zvýšenú opatrnosť a svojou jazdou nesmie ohroziť vodiča odbočujúceho vozidla.
(4) Vodič odbočujúci vľavo je povinný dať prednosť v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám, električkám idúcim v oboch smeroch, vozidlám idúcim vo vyhradenom jazdnom pruhu po jeho ľavej strane a chodcom prechádzajúcim cez vozovku. Vodič motorového vozidla i nemotorového vozidla odbočujúci vpravo je povinný dať prednosť v jazde električke, ak je povolená jazda pozdĺž električky vľavo a vozidlu idúcemu vo vyhradenom jazdnom pruhu po jeho pravej strane.

Vy motorku povazujete za elektricku? Ci chodca? Ci nepoznate rozdiel medzi obmedzit, ohrozit, dat prednost v jazde? Pane Boze.
Ci ako ste to mysleli?

To, ci traktorista porusil svoje povinosti pri odbocovani vlavo, bude zrejme skumat vysetrovatel, pripadne sud. Moze byt ze porusil. Ale urcite ziadnu taku povinnost ako ste napisali, nemal, a tak ju ani nemohol porusit.
 
Hodnoť

 

Áno, lebo keď je na ceste nejaká kolóna tak motorkár má sväté právo, ba priam povinnosť ju obehnúť. Ďalší, čo možno vypisoval a tvrdil, že jemu sa to nemôže stať, lebo perfektne ovláda motorku a vidí až za roh.
 

 

Ako vidno z cavefishovho prispevku takéto posvätné právo nepatrí len motorkarom.
Predbiehanie kolon je zlozvyk veľmi hlboko zakorenený na Slovensku
 

1 2 >

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop