Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pri zrážke vlaku s kamiónom utrpel rušňovodič zranenia, ktorým podľahol (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

a nič -

však vlak mal zastaviť a dať prednosť c h ujovi.
Je mi ľuto toho rušňovodiča.

By sa mali brať vodičské preukazy na 20 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Priecestie je tam vedené strmo cez železničný násyp (strmý nájazd), podľa mojich informácií sa náves zašprajcoval spodkom o komunikáciu, do toho hmla, potom výstražné svetlá, závory dolu, vodič cudzinec... veľmi zlá súhra okolností... myslím, že vodič ťahača je vinný len zčasti...alebo vôbec nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pohľad

Cez deň to vyzerá prehľadné, trať rovná možno kilometer. Ale v noci v hmle...
https://www.google.sk/maps/@48...!3m6!1e1!3m4!1sq-1EBnHaY9l2I6YM0qCE 3g!2e0!7i13312!8i6656
Ako rýchlo môžu chodiť vlaky v hmle? Robia to ako (by mali) autá, že idú len takou rýchlosťou, na akú dokážu zabrzdiť? Asi nie, to by nikde nedošli. Ale aspoň na nebezpečných miestach by sa v hmle hodilo spomaliť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Linka

Linku na street view mi sme podrbkalo, tak ešte raz:
https://*****/wkXGQb
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

r.i.p.

no, predsa len poznámka naokraj.
v nedeľu, keď boli skoro všade zápchy,
pomáhači a chrániči pomáhali napĺňať štátnu kasu vyberaním pokút meraním (mňa nenamerali) a chránili svoju pohodu, lebo nevyliezli z plechovíc a dopravu neriadili.
.
v pondelok a utorok pomáhačom plnenia štátnej kasy úplne ignorovali maďarské a poľské kamióny jazdiace po diaľnici formou nákladného vlaku, no zachytil som na zhruba 100 km úseku
troch kusov meracích plechovíc...
.
to, čo sa deje na križovatkách koľají a ciest nemá zmysel ani komentovať.
tam pomáhača ešte ani nevideli...


postreh
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na tom tvojom linku (namiesto hviezdiciek doplnit goo(bodka)gl je jasne vidiet, ze tam maju auta pravidelne problemy s drhnutim podvozka.
Evidentne dolievany asfalt povedla kolajnic na vyrovnanie toho skoku + evidentne vidiet aj dorypany asfalt od podvozkov aut.
Tu siel poliak z nejakej blizkej dediny s kombajnom po zatve (ano, aj v novembri je zatva), cudzia cesta, noc, hmla, nemal tusaka, ze priecestie nebude prejazdne kvoli jeho rieseniu.
Na michalovskom webe nejaka pani pise, ze jej muz siel nahodou okolo a volal 112 v case, ked kamion uviazol a ze dispecing ho len prepinal horedole v case, ked slo o sekundy.
Pritom par rokov dozadu sa za strasne velke peniaze na kazde jedno priecestie davalo oznacenie s cislom, aby 112ka okamzite vedela, o ktore priecestie sa jedna. Presne v takychto pripadoch, ked je nutne bleskovo zastavit dopravu na trati.
Bohuzial, prva ostra skuska ukazala, ze system na celej ciare zlyhal. (co sa aj dalo cakat, ved kto by dokazal precital to mrnave cisielko na zadnej strane tabule, vyse 2 metre nad zemou, navyse v noci...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

je fakt, že viaceré dispečingy 112

majú také otázky, akokeby to robili prvý raz.

Tiež som si povedal, že ak ide o sekundy, tak sa na nich nie vždy dá spoľahnúť, a je to ako ruská ruleta.

Kamión sediaci pod ťažkým nákladom - ideálny objekt na zašprajcovanie priecestia. Povedzme si tiež na rovinu, že "stopky" na priecestí sú často kontraproduktívne, a slúžia aj na to, aby vodič v prípade problémov zostal na tom priecestí častejšie visieť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pretože nemal volať neschopnú 112 tku, ale riadnu 158 čku. Ja som iba raz zavolal k jednému chlapcovi 112 tku, ale keď sa ma opýtal operátor kde v Košiciach je Palackého ulica mal som dosť. A nakoniec ma aj tak prepojili na 155ku. Zbytočná strata času.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

peto este ze si si sam odpovedal na svoju recnicku otazku aj ked je trosku popletena. Zrejme si sa chcel opytat ci vlaky idu takou rychlostou aby rusnovodic dokazal zabrzdit pred prekazkou na trati ktoru ma na dohlad. Tak to urcite tak nie je , ako si aj sam napisal :) . To by vlaky totiz museli takmer v kuse ist tamer krokom podla prislovia pomaly dalej zajdes. Ale oni idu podla prislovia ze rychlo tam budes skor. Je to takmer nepredstavitelne aby isiel rychlostou na dohladovu zabrzdnost. To sa totiz netyka len hmly. Tyka sa to vzdy takmer celej trate a aj nocnej jazdy. Zalezi totiz na charkteru trate a predpisu na danu trat maju totiz zabrzdne vzdialenosti. Spravidla to je od jedneho tratoveho navestidla po druhe. Tie sa ak si to dobre pamatam na nasich tratiach pohybuju od 400m do jendneho kilometra. A malokde ma rusnovodic neustale prehlad na 400m nie to este na cely kilometer. Proste ak ma na trati neocakavanu prekazku je velka pravdepodobnost ze ju sejme. Myslim si ze vela soferov si tento fakt vobec neuvedomuje ze ani vcasna reakci rusnovodica neznamena ze vlak zastavi pred prekazkou na trati
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

predovsetkym vodic tahaca nemal na tejto ceste snad tretej triedy s tak nadrozmernym nakladom tam vôbec nemal byt. dalsi vymlety polsky pes pre ktorého ziadne normy neplatia.
ako pred par dnami dalsi polsky kamionista co zadlavil to decko, so slovami: ta ja som isiel, ludia stali na prechode, tak som isiel a decko mi same skocilo pod kamion....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďalší mudrc od stola. Kto a kde napísal že s nadrozmerkou nesmie ísť na takú cestu. Cituj zákon, normu... Sedel si v živote niekedy v niečom väčšom ako je Fábia? Vodič tam uviazol a volal záchranárov, viď príspevok čo som napísal nižšie podobnému písalkovi ako si ty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zakon, norma??? Prosim - tejto norme sa hovori zdravy rozum, ze neleziem kamionom s vyjazdenymi letnymi gumami bez dezenu na zasnezeny horsky priesmyk, neleziem so stotonovou supravou na lokalku tretej triedy, nejazdim osemdesiatkou cez dediny s 30 tonovym kolosom so zodratými brzdami atd....
este raz, polsky kamionista nemal s takym nakladom na tej ceste vôbec byt ak to nenalozil hned za rohom, a vzhladom na to co su to za psychopati ignorujuci vsetky predpisy, tak ziadny polsky kamionista by nemal byt pusteny ani na uzemie SR.
islo len o snahu usetrit par centov za cestne poplatky, miesto toho zabil rusnovodica, v ten vecer nebola nejaka hmla ale den predtym. a urcite mal vediet ze cez taky kopcek s takou supravou neprejde, stacilo trochu predvidat. lenze tito psy maju na ceste v pazi vsetkych a vsetko vratane zákonov fyziky. bezne jazdia po lokálkach 110 km/hod a sialene obiehaju, cez dediny pod 70 nejdu, zamerne vytvaraju kolony svojich kamionov, aby usetrili zlomky centov na aerodynamike tak jazdia od seba s odstupom 1 meter aj 5 vozov za sebou, pri ich predbiehani v nebezpecnej situacii neuhnu, nepribrzdia, nevytvoria bezpecnostny odstup vozidiel a aj ked vidia ze oproti ti idu vozidla a ty prave predbiehas tu ich polsku kolonu, tak kludne ta nechaju vytlaceneho do celnej zrazky, polsky pes predsa nemusi nic dodrziavat.

a este pre teba, skor nez ma obvinis, nie nemal som ziadny incident s polskym psom za volantom, ale to len preto ze ako vidim PL, zapinam proceduru zvysenej pozornosti a predvidam aj veci ktore inokedy predvidam iba pri ciganoch na ceste....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vzhľadom na to, že pracujem už cca 9 rokov v osobnej doprave, a mám skúsenosti z osobnou aj nákladnou dopravou, nemá cenu reagovať na tento príspevok ktorý je plný dohadov a celkovo nezmyslov.
Ale predsa len skúsim v skratke. Z toho čo som videl v médiách, ten človek je absolútne nevinný. Pri nadrozmernej preprave existuje niečo ako sprievodné vozidlo, ktorého osádka je zodpovedná okrem kopu vecí aj za TRASU / musia ísť tak aby prešli/. Čiže ak ten kamionista šiel za ním, šiel s vierou v to, že ten človek si tú trasu dopredu šiel. Tu podľa toho čo som videl došlo k pochybeniu posádky sprievodného vozidla môj milý. Takže, pretri si krv v očiach a váž slová. Nemáš žiadne právo niekoho obviňovať a súdiť.
Po lokálkach jazdia 110 km/h? Povieš mi ako je to možné? Max.rýchlosť ťahača je 90 km/h ktorá je elektronicky limitovaná, potom existuje niečo ako tachograf, ktorý rýchlosť zaznamenáva na kartu. Preto ťa prosím, netrep, robíš sa zaujímavým a pri tom si sa len strápnil. Vydávaš svoje domnienky za jedinú pravdu, pričom sú to bludy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

aha takze pan asi bude nejaky bratislavsky teoretik... tak sup sup pohnut zatkom a prist si zajazdit po cestách vychodneho SK a kuknut ako ti polski psychopati jazdia...
no a ked je Max.rýchlosť ťahača 90 km/h elektronicky limitovaná, tak si prave odhalil nedovolene upravy v elektronike... este som nezazil polskeho kamionistu ktory by isiel pod 100, castejsie okolo 110.
ale to pri zametani krajnice v Bratislave za tych 9 rokov tazko uvidis xexe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som košičan ty trolo. Zasa si si len kopol bez toho aby si doložil argument. Teraz do mňa, ale si sa minul. Je nemožné ísť s ťahačom 100 km/h, je to nereálne. To že ty ideš za ťahačom konštantnou rýchlosťou, a tebe to ukazuje 100 km/h, znamená to, že ťahač ide správne. Pretože ak ty na osobnom aute ideš 100, reálne ideš 90-92 km/h. Prečo je to tak si dohľadaj na internete. Totižto, poľský a taktiež všetci ostatní kamionisti majú tachograf a tachometer ciachovaný, ty nie, tebe to ukazuje viac. A častejšie 110 km/h? To kde? Ja som chodil s autobusom od Košíc po Svidník, cez Humenné, po Rožňavu, či Michalovce. A momentálne chodím po komplet celej Európe, no tak ma pouč, kde takí kamionisti jazdia? Na nákladnom som sa nachodil tiež dosť, ale v takom či ide viac ako 90 som teda nesedel. Argumenti ti chýbajú, zato krčmových rečí máš dosť. Si bludná ovca ktorá niekde niečo počula a vydáva to za pravdu. Je to blbosť. A môžeš mi veriš, expertov som na cestách stretol teda dosť, ale kamión idúci 110 km/h za tie roky ešte nie. Len tak mimo, vieš čo je BAG? ITD?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak dobre, ja ti teda nejaku taku polsku kolonu nafilmujem, aj so zaznamom rychlosti z GPS....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nikdy takú kolónu nenájdeš, kľudne ju nafilmuj, ale to sa nedá. Existuje mechanizmus ako sa také kamiónové kolóny vytvárajú. A tie nikdy nejdú rýchlejšie ako 84-87 km/h. Tebe sa zdá že letí lebo je veľký. Ja mám najmodernejší autobus aký v európe môžeš stretnúť. Mám adaptívny tempomat, ktorý presne meria rýchlosť vozidla predo mnou. Kolóna kamiónov sa za normálnych okolností vlečie okolo 84 km/h. Prečo? Pretože prvý ide toľko, a napr. na Slovensku je zákaz obchádzania pre kamióny, takže všetci idú za tým najpomalším. To že to niekto niekedy riskne je iná vec, ale nikoho tým neohrozuje. Samozrejme bavím sa o jazde na diaľnici. Na okresnej ceste sa takéto kolóny moc nevytvárajú. Pretože pri stúpaniach, klesaniach sa kolóna roztrhá. Môže za to rozdielna tonáž, rozdielny výkon motora, rozdielne chcenie či skúsenosti vodičov. Prosím ťa nepoučuj ma o niečom, ja som v tomto dopravnom prostredí deň čo deň. Vidieť si mohol kamionistu ojedinele ísť nad 100. Je to preto, lebo to pustí dole kopcom. Ale nikdy nie na dlho, môže na krátku chvíľu, a keď sa cesta vyrovná spomalí a zasa nad 90 nepridá, lebo to proste nie je technicky možné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

z vlaky.net : "On tam vosiel, ked este zavory boli hore a vystrazne cervene svetla neblikali, akurat tam uviazol s tazkym Komabjnom, spodok navesu sadol na kolaj, lebo tam cesta na nasyp kolaje prudko stupa hore a zakolajou prudko klesa dole takze sa nemohol pohnut a volal na 112 ale kym sa dovolali rusnovodicovi uz bolo neskoro..."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kombajn

Nemáš pravdu. Kombajn vôbec nie je až tak ťažký, tie najväčšie majú okolo 17 ton. Na kamiónoch sa vozia o dosť vyššie hmotnosti. Problém je výška kombajnu. Takýto stroj sa prepravuje na špeciálnom nízkom návese, veľakrát aj s demontovanými prednými pneumatikami aby sa celková výška dostala pod 4 m. Čiže nie hmotnosť, ale výška kombajnu je problém. Na druhej strane - firmy čo sa venujú preprave takýchto strojov majú často aj doprovodné vozidlo a okrem vodiča sedí v kabíne kamióna ďalší človek.
Skúsenosť z dnešného dňa pár hodín stará - železničné priecestie pred obcou Beňadiková okr. Liptovský Mikuláš, hlavná železničná trať Žilina - Košice. Kamión prevážal špeciálny lesnícky stroj, spolujazdec vystúpil z kabíny, zastavil dopravu v protismere a vodičovi ukazoval či s týmto strojom prejde popod trolejové vedenie. Prešiel bez problémov, mal dostatočnú rezervu. Čiže keď sa chce, tak sa to dá. Ak bol "poliak" sám, tak aj preto to takto skončilo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nadrozmerka môže mať viac ako 4 metre. Aj obyčajný kamión prepravujúci nové autá má viac ako 4 m. Tu ale ide o to, že posádka sprievodného vozidla musí mať dopredu prejdenú trasu /priechodnosť, výšky mostov, zákruty, šírkové obmedzenia/
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop