Práve tieto dve samosprávy sú súčasťou projektu „odkaz pre starostu“. Funguje na internete a je zameraný na hlásenie problémov, ktorých riešenie nevyžaduje veľa času ani financií.
TREBIŠOV/KOŠKOVCE. Portál odkazprestarostu.sk je projektom neziskovej mimovládnej organizácie Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť – SGI.
Slúži hlavne pre hlásenie problémov týkajúcich sa hmotných vecí, ktoré môžu byť upratané, opravené, vymenené, alebo odstránené.
Podnet sa musí viazať ku konkrétnej lokalite.
Ako nahlásiť podnet?
Nahlásiť podnet môžete prostredníctvom webovej stránky, alebo priamo z vášho mobilu prostredníctvom mobilných aplikácií. Nevyhnutné je priložiť aspoň jednu fotografiu aktuálneho stavu toho, na čo chcete upozorniť.
Takáto dokumentácia uľahčuje identifikáciu podnetu a zároveň potvrdzuje jeho vieryhodnosť. Rovnako pomôže, keď na fotografii vidieť širšie okolie, kde sa problémové miesto nachádza.
Pri nahlasovaní podnetu je potrebné uviesť krátky názov a popis a vyplniť vaše kontaktné údaje.
Vyžaduje sa reálny e-mailový kontakt, keďže môžete byť zo strany portálu kontaktovaný pre doplnenie podnetu.
Čo potom?
Po odoslaní podnetu sa čaká na odpoveď samosprávy a časový horizont, v akom je schopná a ochotná problém vyriešiť.
Môže sa stať, že podnet nepatrí do kompetencie samosprávy, pričom do siedmich dní má táto sama možnosť zmeniť zodpovednosť za jeho riešenie na iný subjekt.
Ak mesto či obec nezašlú odpoveď do štrnástich dní od prijatia podnetu, ten je automaticky označený ako Neriešený.
V Trebišove sú spokojní
Mesto Trebišov sa zapojilo do projektu Odkazprestarostu.sk v marci tohto roka.
„Samospráva chce byť bližšie k obyvateľom mesta, vnímať, čo ich znepokojuje a reflektovať na to. Keďže práve občania sú tí, ktorí sa dennodenne pohybujú po území mesta, flexibilne a čoraz častejšie reagujú na rôzne podnety či nedostatky, ktoré vidia,“ hovorí Martina Mištaničová, referentka pre komunikáciu, propagáciu a styk s médiami.
V priemere desiatka podnetov mesačne
V Trebišove bolo doteraz nahlásených 49 podnetov, z nich 15 bolo vyriešených, zvyšok je v štádiu riešenia. Len za posledný mesiac ich pribudlo 12.
Ľudia sa najviac dopytujú na cesty a chodníky, parkovanie, mestský mobiliár, verejné služby, zeleň.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín