Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Od začiatku prázdnin došlo na našich cestách každý deň k smrteľnej nehode

Vysoká rýchlosť, neprispôsobenie jazdy, precenenie svojich schopností. To sú najčastejšie príčiny.

(Zdroj: ilustračné - mima)

Vysoká rýchlosť, neprispôsobenie jazdy, precenenie svojich schopností. To sú naďalej najčastejšie príčiny tragických dopravných nehôd. Od začiatku prázdnin došlo každý deň k smrteľnej nehode, obetí bolo k 14. júlu už 14.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Napriek klesajúcemu počtu dopravných nehôd a ich následkov od začiatku roka (podľa predbežných štatistík od začiatku tohto roka v porovnaní rovnakého obdobia minulého roka klesol počet nehôd o 36, počet ťažko zranených o 110 a počet usmrtených o 19) polícia opätovne vyzýva všetkých účastníkov ciest, aby zodpovedne pristupovali nielen k svojim životom, ale aj k životom ostatných.

SkryťVypnúť reklamu

Prvé dva týždne prázdnin 
v číslach

„Za prvých 12 dní tohto mesiaca bolo usmrtených 14 osôb pri 12 smrteľných dopravných nehodách,“ vyratúva Denisa Baloghová, hovorkyňa Prezídia PZ.

Zahynuli ôsmi vinníci (57 %) a šiesti nevinní účastníci (43 %). Pri piatich z nich bola hlavnou príčinou vzniku rýchlosť jazdy, čo tvorí 42 % z celkového počtu dopravných nehôd s usmrtením.

V šiestich prípadoch bol vinníkom dopravnej nehody motocyklista, čo tvorí 50 % z celkového počtu dopravných nehôd s usmrtením.

V štyroch prípadoch bol vinníkom dopravnej nehody vodič motorového vozidla (33 %).

Najviac nehôd v pondelok

Začiatok týždňa je kritický nielen v práci, ale aj na cestách. Najviac smrteľných dopravných nehôd sa stalo v pondelok (4) a v utorok (3).

SkryťVypnúť reklamu

Kritické, z pohľadu počtu smrteľných nehôd, boli cesty I. triedy (4), miestne komunikácie a diaľnice s rýchlostnými cestami (po 3) a cesty III. triedy (2).

Čo sa týka času vzniku smrteľných dopravných nehôd, tak k ôsmim smrteľným dopravným nehodám došlo v čase od 6:00 do 18:00 a k 4 smrteľným nehodám došlo v čase od 18:00 do 6:00.

Za volantom premýšľajte, pred jazdou oddychujte

Baloghová prízvukuje, že „Porušenie dopravných predpisov a bezohľadná jazda majú často nezvratné následky v podobe vyhasnutých životov. A ten už nie je možné vrátiť nikomu...“

Policajti nemôžu byť úplne všade, každý je zodpovedný za seba a podľa toho sa treba aj správať.

„Keď si sadáme za volant, nerobme to bezhlavo, treba si premyslieť trasu, prehodnotiť svoje schopnosti, zohľadniť poveternostné podmienky, počasie. Apelujeme aj na menej skúsených, mladých vodičov, aby šoférovali zodpovedne. Vysoké teploty spôsobujú oneskorené reakcie, dehydratáciu, preto sa veľmi ľahko môže stať nešťastie,“ zdôrazňuje.

SkryťVypnúť reklamu

Na cesty treba vyraziť oddýchnutý, dodržiavať pitný režim, čo samozrejme nie je alkohol. Robiť si častejšie prestávky, zvoliť si menej frekventovanú trasu. Vyraziť skôr, prípadne radšej meškať ako nedoraziť vôbec.

Zvýšia dohľad na cestách

„Aby bola jazda ešte bezpečnejšia, polícia radí vždy sa pripútať, a to nielen v osobnom aute, ale aj v autobuse, pretože použité bezpečnostné pásy pri dopravnej nehode znižujú riziko následkov na životoch a zdraví. Nech opatrnosť a predvídavosť sú spoločníkmi na cestách,“ povedala policajná hovorkyňa.

Polícia v záujme bezpečnosti zvýšila dohľad najmä na miestach kultúrno-spoločenských podujatí, v okolí kúpalísk, festivalov, priechodov pre chodcov, zastávok hromadnej dopravy, železničných staníc, detských ihrísk, parkov i ďalších miest so zvýšeným pohybom osôb. Taktiež v miestach, kde je zvýšené riziko vzniku nehôd či kolízií.

Jednotlivé krajské riaditeľstvá po analýze dopravnej nehodovosti vo svojom kraji prijímajú individuálne opatrenia.

Aby sme ochránili čo najviac životov, účastníci ciest budú môcť aj počas leta stretnúť na cestách zvýšený počet policajných hliadok.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  2. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  3. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  4. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  5. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  6. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 687
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 282
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 3 875
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 695
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 237
  6. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 2 688
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 590
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 425

Blogy SME

  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá
  2. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  3. Anton Kaiser: Krokom po minulosti rodiny Migazzi
  4. Adriana Boysová: Šuškandou opradená sexuálna výchova
  5. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  6. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  7. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  8. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 489
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 953
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 466
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 121
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 566
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 467
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 191
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 830
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá
  2. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  3. Anton Kaiser: Krokom po minulosti rodiny Migazzi
  4. Adriana Boysová: Šuškandou opradená sexuálna výchova
  5. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  6. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  7. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  8. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 489
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 953
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 466
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 121
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 566
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 467
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 191
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 830
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu