Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Piatok, 6. august, 2021 | Meniny má JozefínaKrížovkyKrížovky

Na terminál v Trebišove čakajú obyvatelia mestskej časti aj cestujúci

Budova autobusovej stanice chátra už dlhé roky.

Budova autobusovej čakárne. Jej aktuálny stav je zahanbujúci.Budova autobusovej čakárne. Jej aktuálny stav je zahanbujúci. (Zdroj: hab)

Novembrové zasadanie vlády SR v Trebišove nadelilo množstvo úloh ministrom. Jedna z nich pre ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja znie, zabezpečiť projektovú dokumentáciu pre stavebné povolenie stavby Terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Trebišov. Termín je do konca roka 2016.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

TREBIŠOV. Celý názov projektu znie síce dosť nadčasovo, avšak pre bežného, každodenného používateľa vlakovej a autobusovej dopravy v okresnom sídle Trebišov je už dávno nad slnko jasnejšie, že mala by sa konečne riešiť situácia okolo autobusovej a železničnej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Problém predovšetkým budovy a teda čakárne autobusovej stanice je, obrazne povedané, starý ako Matuzalem.

Budova autobusovej stanice v Trebišove je skutočne hanbou. Chátra a rozpadáva sa už dlhé roky.

Problém bol neustále v tom, že budova patrí mestu Trebišov, pozemky okolo zase autobusovému dopravcovi a spor sa vyriešil možno tak, že Mesto Trebišov budovu radšej neprevádzkuje, teda neprenajíma, tá je už dnes totiž v dezolátnom stave.

A cestujúci, ktorí v zime čakajú na spoje, jednoducho mrznú. Tranzitujúci cestujúci, ktorí prichádzajú nielen z rôznych končín Slovenska, ale i sveta, sa neprestávajú čudovať a pýtať, prečo sa problém za toľké roky nevyriešil aspoň provizórne.

Staničné budovy a okolie sú vstupnou bránou do samotného mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Už celkom iný obraz si návštevník okresného sídla a regiónu urobí o nedávno zrekonštruovanej budove železničnej stanice.

Vlastník budovy na autobusovom nástupisku, Mesto Trebišov, našiel konečné riešenie pred niekoľkými rokmi.

Vidí ho v naštartovanom procese výstavby terminálu.

Domy a ulice koľajami odrezané od centra

Druhým problémom, ktorý by mal byť súčasťou riešenia v rámci TIOP je priame prepojenie časti mesta, ktorú jednoducho medzi sebou nazývajú Za koľajami, lebo je v podstate odrezaná od centra.

Ľudia z týchto ulíc, aj zamestnanci vojenského útvaru, či iných firiem, ktorí tu denne prichádzajú za prácou, chodia sem buď autami, alebo okľukou peši.

Ako v Kocúrkove je samotný jav, že tí, ktorí prichádzajú do práce Za koľajami, musia peši obísť celým veľkým okruhom ponad železničný nadjazd do práce, ktorá vzdušnou čiarou od železničného, alebo autobusového nástupišťa je iba zopár metrov. A presne opačným smerom platí to isté.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3X7J na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3X7J na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  3. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  4. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  5. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  6. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  7. Matej Bel: bol plagiátor alebo génius?
  8. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  9. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  10. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  7. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  8. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 6 988
  2. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 6 496
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 758
  4. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 5 722
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 5 377
  6. Matej Bel: bol plagiátor alebo génius? 3 593
  7. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 3 258
  8. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 198
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách? 2 275
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 158
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pretekári počas chodeckého maratónu na 50 km na OH v Tokiu.

Preteky sme sledovali online.


Sportnet 12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako sa z protestov stala blokáda hlavného mesta.


a 2 ďalší 4 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop