Novembrové zasadanie vlády SR v Trebišove nadelilo množstvo úloh ministrom. Jedna z nich pre ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja znie, zabezpečiť projektovú dokumentáciu pre stavebné povolenie stavby Terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Trebišov. Termín je do konca roka 2016.
TREBIŠOV. Celý názov projektu znie síce dosť nadčasovo, avšak pre bežného, každodenného používateľa vlakovej a autobusovej dopravy v okresnom sídle Trebišov je už dávno nad slnko jasnejšie, že mala by sa konečne riešiť situácia okolo autobusovej a železničnej stanice.
Problém predovšetkým budovy a teda čakárne autobusovej stanice je, obrazne povedané, starý ako Matuzalem.
Budova autobusovej stanice v Trebišove je skutočne hanbou. Chátra a rozpadáva sa už dlhé roky.
Problém bol neustále v tom, že budova patrí mestu Trebišov, pozemky okolo zase autobusovému dopravcovi a spor sa vyriešil možno tak, že Mesto Trebišov budovu radšej neprevádzkuje, teda neprenajíma, tá je už dnes totiž v dezolátnom stave.
A cestujúci, ktorí v zime čakajú na spoje, jednoducho mrznú. Tranzitujúci cestujúci, ktorí prichádzajú nielen z rôznych končín Slovenska, ale i sveta, sa neprestávajú čudovať a pýtať, prečo sa problém za toľké roky nevyriešil aspoň provizórne.
Staničné budovy a okolie sú vstupnou bránou do samotného mesta.
Už celkom iný obraz si návštevník okresného sídla a regiónu urobí o nedávno zrekonštruovanej budove železničnej stanice.
Vlastník budovy na autobusovom nástupisku, Mesto Trebišov, našiel konečné riešenie pred niekoľkými rokmi.
Vidí ho v naštartovanom procese výstavby terminálu.
Domy a ulice koľajami odrezané od centra
Druhým problémom, ktorý by mal byť súčasťou riešenia v rámci TIOP je priame prepojenie časti mesta, ktorú jednoducho medzi sebou nazývajú Za koľajami, lebo je v podstate odrezaná od centra.
Ľudia z týchto ulíc, aj zamestnanci vojenského útvaru, či iných firiem, ktorí tu denne prichádzajú za prácou, chodia sem buď autami, alebo okľukou peši.
Ako v Kocúrkove je samotný jav, že tí, ktorí prichádzajú do práce Za koľajami, musia peši obísť celým veľkým okruhom ponad železničný nadjazd do práce, ktorá vzdušnou čiarou od železničného, alebo autobusového nástupišťa je iba zopár metrov. A presne opačným smerom platí to isté.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín