Po zrážke vlaku s poľským kamiónom na železničnom priecestí v michalovskom okrese zomrel v nemocnici rušňovodič. K vykoľajenému rušňu povolali ťažkú techniku.
Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
MICHALOVCE. K smrteľnej dopravnej nehode došlo v utorok vo večerných hodinách na chránenom železničnom priecestí mimo obce v smere od Michaloviec na obec Suché. Zrazil sa tam rýchlik 442 s kamiónom DAF, ktorý prevážal kombajn.
Polícia: Nešiel na červenú
„Podľa doterajších zistení 52-ročný vodič z Poľska vošiel na železničné priecestie, na ktorom bol v tom čase prejazd povolený, závory boli dvihnuté a svietilo biele svetlo. Pri prechádzaní sa mu zasekol náves na vyvýšenom mieste železničného priecestia cesty a nemohol sa ďalej pohnúť,“ povedala nám krajská policajná hovorkyňa Jana Mésarová.
Muž sa pokúšal s kamiónom dostať z priecestia asi päť minút, no nedarilo sa. V tom zbadal prichádzajúci vlak.
Po 20. hodine došlo k zrážke s vlakom, v ktorom sa viezlo asi 40 ľudí. Následky boli fatálne.
„Do návesu narazil prichádzajúci rýchlik spolu s cestujúcimi, idúcimi v smere z Humenného do Prahy. Pri nehode došlo k ťažkým zraneniam 51-ročného rušňovodiča, ktorým po prevoze do nemocnice podľahol. Taktiež došlo k ohrozeniu cestujúcich vo vlaku, keďže sa vlak po náraze vykoľajil,“ vraví Mésarová.
Železnice zabezpečili náhradnú dopravu
Zakliesneného rušňovodiča vyslobodili zo zdemolovaného rušňa hasiči. Podľa hovorkyne Železníc SR Martiny Pavlíkovej vedenie ŽSR vyjadruje úprimnú sústrasť rodine nebohého rušňovodiča. Ozrejmila aj skutočnosť, že ide o jednokoľajnú trať, ktorá je odvčera od 20.05 hodiny neprejazdná.
„Rušeň vlaku sa vykoľajil a jeden z podvozkov bol odtrhnutý a mimo koľaje. Na odstránenie následkov musel byť privolaný špeciálny koľajový žeriav. Trať je stále neprejazdná a pracuje sa na jej oprave a odstránení vykoľajených častí vlaku. Osobná doprava bola na tejto trase nahradená autobusmi, ktorú zabezpečuje Železničná spoločnosť Slovensko. Rýchliky do Bratislavy sú vedené odklonom cez Prešov a Kysak,“ tvrdí Pavlíková.
Podľa železníc príčiny nehody zatiaľ nie sú známe a budú predmetom ďalšieho vyšetrovania. Železničné priecestie bolo vybavené závorami a funkčnou svetelnou i zvukovou signalizáciou.
„V úseku však bola vzhľadom na hustú hmlu večer slabšia viditeľnosť.“
Zisťujú príčinu
Pri nehode došlo k poškodeniu rušňa a závor železničného priecestia, čím vznikla železničnej spoločnosti škoda asi 30-tisíc eur. Poškodením návesu a naloženého kombajnu boli škody vyčíslené na cca 35-tisíc eur.
„Vyšetrovateľ odboru kriminálnej polície Okresného riaditeľstva PZ v Michalovciach začal trestné stíhanie pre prečin všeobecného ohrozenia. Bližšie okolnosti, príčina a miera zavinenia nehody sú predmetom ďalšieho vyšetrovania aj za účasti znalca z odboru dopravy,“ dodala policajná hovorkyňa Mésarová.
Rušňovodič vystriedal dovolenkujúceho kolegu
Podľa riaditeľky Odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Jany Morháčovej nebol vinníkom nehody rušňovodič ani personál ZSSK.
K tragickým následkom prispela veľmi nízka viditeľnosť – hmla a tma. Rušňovodič v danej situácii zachoval duchaprítomnosť, aby zabrzdil súpravu, v ktorej sa nachádzalo približne 50 cestujúcich. Vzdialenosť od prekážky na priecestí však bola kriticky malá.
Rušňovodič patril k špičkovým zamestnancom, na železnici pracoval 32 rokov, z toho 28 rokov ako rušňovodič. Službu, v rámci ktorej mal odviezť rýchlik Bohemia na úseku z Humenného do Košíc, dostal ako doplnkovú. Vystriedal kolegu, ktorý nastúpil na dovolenku.
Od vzniku samostatnej ZSSK v roku 2005 je to druhá nehoda, pri ktorej prišiel o život rušňovodič. Obe sa stali na železničnom priecestí.
sita
FOTO: ŽSR
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín