Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Michalovčania pre opravu mosta meškali do práce

Firma tvrdí, že bola ohrozená výroba. Pre chaos na ceste nesplnili objednávky.

Kolóny. Stovky ľudí meškali do práce približne 45 minút. Semafory nestačia, situácia sa zlepšila až keď dopravu začala riadiť polícia.Kolóny. Stovky ľudí meškali do práce približne 45 minút. Semafory nestačia, situácia sa zlepšila až keď dopravu začala riadiť polícia. (Zdroj: Milan Potocký)

Počas rekonštrukcie mosta pri výjazde z Michaloviec na Sobrance sa v meste začali vytvárať niekoľkokilometrové kolóny. Stovky zamestnancov spoločnosti Yazaki, ktorá je najväčším zamestnávateľom v okrese, meškali do práce takmer hodinu. Firma tvrdí, že bola ohrozená výroba. Pre chaos na ceste nesplnili objednávky pre kľúčového zákazníka.

MICHALOVCE. Nervozita, kolóny, zápchy na ceste a takmer hodinové meškanie do práce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto to vyzeralo 18. mája v prvý deň rekonštrukcie mostu, ktorý vedie ponad rieku Laborec a je hlavným ťahom z Michaloviec na Sobrance.

SkryťVypnúť reklamu

Na ceste I. triedy, ktorá je zároveň hlavným ťahom na Ukrajinu sa vytvárali kolóny na výjazde aj v smere do Michaloviec.

Rekonštrukcia mostu spôsobuje najväčšie problémy spoločnosti Yazaki Wiring Technologies Slovakia, s. r. o., ktorá zamestnáva v Michalovciach 3,5-tisíca ľudí.

Zamestnanci sa v pondelok popoludní nemohli kvôli kolónam dostať zo závodu na hlavnú cestu takmer hodinu.

Rovnako meškali aj ľudia, ktorí prichádzali na popoludňajšiu zmenu.

Meškali aj autobusy prímestskej a mestskej dopravy. Firma Yazaki hovorí, že pre dopravný chaos im vznikol vo fabrike 40–minútový prestoj, ktorý spôsobil nesplnenie objednávok pre zákazníka BMW, pre ktorého vyrábajú káblové zväzky do automobilov.

Hoci je úsek zabezpečený prenosnými semaformi, premávku musela riadiť dopravná polícia. Vodiči a cestujúci sa musia obrniť poriadnou dávkou trpezlivosti. Rekonštrukcia úseku potrvá až do konca roka.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia nadávajú: Je to chaos na ceste

„Čakal som v kolóne viac ako 40 minút ,“ posťažoval sa Peter Bačo.

„Ja som mal problém dostať sa zo závodu autom. Trvalo to asi 45 minút. Dnes som pre istotu do roboty nešiel autom, ale pešo,“ povedal Miroslav Dudáš.

S dopravnou situáciou neboli spokojní ani vodiči mestskej autobusovej dopravy.

„Vyzeralo to zle. Meškali sme 45 minút. Ľudia samozrejme nadávali. Keby to neprišli riešiť dopravní policajti, tak naozaj neviem, kedy by sme sa dostali do závodu,“ povedal vodič autobusu.

„Je to jednoducho chaos. Manžel po mňa chodí do práce na aute, ale teraz, keď sa tvoria kolóny, tak ma radšej čaká asi kilometer od firmy pri mestských kasárňach a ja mu idem pešo oproti,“ povedala zamestnankyňa Yazaki.

SkryťVypnúť reklamu

Do závodu prichádzajú denne stovky áut. Kapacita parkoviska v Yazaki je približne 600 miest a je plne obsadené v troch zmenách.

Firma: Bola ohrozená výroba

Iveta Veľasová zo spoločnosti Yazaki informovala, že s ich firmou, ktorá je najväčším zamestnávateľom v okrese Michalovce a je priamo napojená na cestu I/50, nikto dopredu nerokoval o rekonštrukcii vozovky a mosta.

„Inak by sa dozvedeli, že od 25. mája máme 3–týždňovú celozávodnú dovolenku a 3300 zamestnancov by nepotrebovalo denne prechádzať cez most, ktorý je rizikovým dopravným miestom na vstupe do Michaloviec a cestou na Ukrajinu,“ vysvetlila Veľasová.

Spresnila, že informáciu o rekonštrukcii mosta dostali listom.

„Vtedy už nebolo možné nikoho informovať a naši zamestnanci prichádzajúci 18. mája na pracovnú zmenu v obvyklom čase zažili nemilé prekvapenie, keď zostali stáť v 45–minútovej zápche pred mostom. Pracovná zmena začína a končí o 13.50 hod., takže ľudia odchádzajúci zo zmeny mali takisto problém. Vo výrobe vznikol zamestnávateľovi prestoj 40 minút, ktorý spôsobil nesplnenie objednávok pre zákazníka BMW, nakoľko bežíme v režime „just in time“ a tento prestoj musíme dohnať v nadčasoch a zaplatiť zamestnancom,“ upozornila Veľasová.

Dodala, že ak realizátor stavby nezabezpečí 3-zmennú a víkendovú opravu komunikácie, môže to mať z dlhodobého hľadiska likvidačné účinky pre firmu Yazaki.

„A stratu významného zákazníka, pretože povolenie na uzávierku je vystavené do 31. decembra 2015,“ uviedla.

Cestári: V noci sa robiť nebude

Rekonštrukciu mostu a cesty I. triedy zabezpečuje Slovenská správa ciest (SSC). Hovorkyňa spoločnosti Zuzana Hromcová informovala, že stavebné práce na úprave cesty I/50 v Michalovciach smer Sobrance sú súčasťou stavebnej akcie „Stavebné a bezpečnostné opatrenia na cestách I. triedy v Košickom kraji“.

Spresnila, že ide o rekonštrukciu cestného ťahu, ktorý je zaradený do siete významných ciest európskeho významu.

„Predmetný úsek rekonštrukcie cesty začína pred mostným objektom na ceste I/50 v Michalovciach (pred odbočkou na Pavlovce nad Uhom) a pokračuje smerom na Sobrance v celkovej dĺžke úpravy 9,108 km,“ uviedla Hromcová.

Doplnila, že stavebné práce na uvedenom úseku by mali trvať 240 dní. Vodiči by uvítali, ak by sa rekonštrukcia urýchlila a na stavenisku sa pracovalo aj v noci. Cestári to vylučujú.

„Doprava je čiastočne obmedzená, je presmerovaná do jedného jazdného pruhu a je riadená cestnou svetelnou signalizáciou. Iné opatrenia nie sú pri realizácii takého druhu prác možné. Práce na predmetnom projekte sú realizované za premávky, čiastočne v intraviláne, no prevažne v extraviláne obcí. Na stavbách sa pracuje v predĺžených zmenách cez týždeň a práce prebiehajú aj v dňoch pracovného voľna a dňoch pracovného pokoja. Realizácia prác na rekonštrukcii cesty a rekonštrukcii mostných objektov na ceste I. triedy v noci nie je možná,“ ozrejmila hovorkyňa.

Potvrdila, že stavebné práce na rekonštrukcii cesty I/50 budú v zmysle zmluvy o dielo ukončené v decembri 2015.

Vodičov čaká kvalitnejšia a bezpečnejšia cesta

Hromcová vysvetlila, že samotná rekonštrukcia cesty spočíva v odstránení nevyhovujúcich technických parametrov komunikácie, vo zvýšení únosnosti cesty, v úprave bezpečnostných zariadení, v osadení nadštandardných bezpečnostných prvkov.

„Uvedený zámer bude dosiahnutý výmenou obrusnej a ložnej vrstvy vozovky, v miestach s nevyhovujúcimi parametrami únosnosti a v miestach vykazujúcich deformácie vozovky bude zrealizovaná sanácia podložia vrátane novej konštrukcie vozovky,“ priblížila hovorkyňa SSC.

Predmetom stavby je aj úprava priepustov a odvodňovacích zariadení, výmena a montáž zvodidiel a smerových stĺpikov, výmena zvislého dopravného značenia , oprava mostných objektov na úseku a zvýraznenie priechodov pre chodcov osadením LED gombíkov s detektorom pohybu chodcov.

Stavebná akcia je spolufinancovaná z prostriedkov EÚ - operačný program Doprava.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  5. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  8. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 068
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 795
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 789
  4. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 4 592
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 746
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 671
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 651
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 484

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  2. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  3. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  4. Ľubomír Maretta: Samota
  5. Tupou Ceruzou: Ukrajinské referendum
  6. Marián Betík: Veselo o slovenskom futbale
  7. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom?
  8. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 12 599
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 496
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 942
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 398
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 630
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 610
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 544
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 349
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vicepremiér Štefan Holý (Sme rodina).

Peniaze nie sú limit, budú na 40-tisíc nájomných bytov, tvrdí vicepremiér.


11 h
Majiteľ ŠK Slovan Bratislava Ivan Kmotrík st. so svojim synom.

Ako reagovali údajní záujemci o futbalový Slovan?


7 h
Policajné kontroly na rakúskych hraniciach.

O rastúcich číslach nelegálnej migrácie vieme dlho.


9 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


6 h

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  2. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  3. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  4. Ľubomír Maretta: Samota
  5. Tupou Ceruzou: Ukrajinské referendum
  6. Marián Betík: Veselo o slovenskom futbale
  7. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom?
  8. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 12 599
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 496
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 942
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 398
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 630
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 610
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 544
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 349
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu