Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Na trati Trebišov - Michalovce sa začína rekonštrukcia

Práce za 2,4 milióna eur zrealizuje Skanska. Ukončenie je naplánované na jún. Vlaky nahradia autobusy.

(Zdroj: Ilustračné SME - Ján Krošlák)

Práce za 2,4 milióna eur zrealizuje Skanska. Ukončenie je naplánované na koniec júna. Vlaky nahradia autobusy.

TREBIŠOV, MICHALOVCE. Na trati Trebišov - Michalovce sa začína rekonštrukcia železničnej trate v dĺžke 3,97 km, ktorá má odstrániť rýchlostné obmedzenia a dosiahnuť traťovú rýchlosť 100 km/h.

Súčasťou sú aj rekonštrukcie železničných priecestí v km 21,194 a 21,722.

Investorom projektu sú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

Rekonštrukčné práce v hodnote približne 2,4 milióna eur zrealizuje spoločnosť Skanska.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Ukončenie prác je plánované na koniec júna tohto roka.

Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Paulikovej predmetom rekonštrukcie je jednokoľajový elektrifikovaný traťový úsek Železničnej stanice Trebišov - Výhybňa Hrinište.

Trať bola počas dažďov podmáčaná

Posledná rekonštrukcia trate sa vykonala v roku 1978.

"Hoci bola koľaj pôvodne projektovaná na rýchlosť 100 km/h, v súčasnosti je hlavne v období vyšších zrážok podmáčaná, čo má za následok zhoršujúcu sa geometrickú polohu. V praxi to znamenalo deformáciu smerovej a výškovej polohy koľaje, ktorá následne viedla k prechodnému obmedzeniu traťovej rýchlosti na 80 km/h a 60 km/h v úseku 1,143 km," vysvetlila.

Pre zavedenie pôvodne projektovanej traťovej rýchlosti 100 km/h a následné zlepšenie priepustnosti daného úseku je potrebné vykonať komplexnú rekonštrukciu železničného zvršku a časti úseku železničného spodku.

Skryť Vypnúť reklamu

"Na celom úseku budeme rekonštruovať železničný zvršok, čo v praxi znamená výmenu koľajníc, koľajového lôžka a betónových podvalov. Rekonštrukciou v dĺžke 1,143 km prejde i železničný spodok. Zrealizuje sa celková sanácia podkladnej vrstvy, vrátane použitia výstužných geomreží a separačných geotextílií. Výsledkom bude úsek s novými koľajnicami a podvalmi v novom koľajovom lôžku," opísal stavbu Vladimír Kotrík, riaditeľ závodu železničné staviteľstvo spoločnosti Skanska.

Trať bude podľa neho upravená do normového stavu, upravia sa svahy, zriadia a vyčistia odvodňovacie priekopy.

Obnovia aj dve priecestia

Zmenou prejde aj trakčné vedenie, ktoré bude počas rekonštrukcie vypnuté a po jej skončení vyregulované.

Súčasťou stavebných prác je aj rekonštrukcia dvoch železničných priecestí, z ktorých jedno sa nachádza v intraviláne mesta Trebišov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Súčasnú asfaltovú priecestnú vozovku nahradí moderná celogumová konštrukcia. Po ukončení všetkých prác bude na zrekonštruovanom úseku traťová rýchlosť 100 km za hodinu, čo zefektívni celkovú prepravu a priepustnosť na danom úseku," doplnil Kotrík.

Vlakovú dopravu obmedzia

Rekonštrukčné práce budú trvať dva mesiace, počas ktorých dôjde k obmedzeniu vlakovej dopravy.

Tá bude v úseku Trebišov - Bánovce nad Ondavou dočasne obmedzená a pre cestujúcich zabezpečia náhradnú autobusovú dopravu.

"Práce sa budú realizovať v nepretržitých výlukách (úsek bude kompletne uzavretý na 24 hodín) počas 15 dní a v denných výlukách v čase od 8.00 do 16.00 hodiny v období osem dní. Rekonštruované priecestia budú počas stavebných prác dočasne uzatvorené a premávka bude zabezpečená obchádzkou," informovala hovorkyňa ŽSR.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 188
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 652
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 521
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 305
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 879
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 815
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 314
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 243
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 115
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 980
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Po nehode autobusu v Krompachoch ostalo poškodené zábradlie.

Cestári: Robíme, čo je v našich silách.

2 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

21 h
Vyštudoval biológiu a robil antropologický výskum v osade pri Krupine. V súčasnosti Andrej Belák pôsobí v Ústave etnológie a sociálnej antropológie SAV a v organizácii ministerstva zdravotníctva Zdravé regióny.

Antropológ Belák dostal Bielu vranu.

15 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Takto sa to robí, do psej matere!

Zuzana Kepplová.

Ak ostatný skríning niekomu pomohol, boli to starostovia a primátori.

16 h

OĽaNO stratilo viac ako polovicu preferencií a Sme rodina by asi ani neprešli do parlamentu. Chá-chá!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop