Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Na trati Trebišov - Michalovce sa začína rekonštrukcia

Práce za 2,4 milióna eur zrealizuje Skanska. Ukončenie je naplánované na jún. Vlaky nahradia autobusy.

(Zdroj: Ilustračné SME - Ján Krošlák)

Práce za 2,4 milióna eur zrealizuje Skanska. Ukončenie je naplánované na koniec júna. Vlaky nahradia autobusy.

TREBIŠOV, MICHALOVCE. Na trati Trebišov - Michalovce sa začína rekonštrukcia železničnej trate v dĺžke 3,97 km, ktorá má odstrániť rýchlostné obmedzenia a dosiahnuť traťovú rýchlosť 100 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súčasťou sú aj rekonštrukcie železničných priecestí v km 21,194 a 21,722.

Investorom projektu sú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

Rekonštrukčné práce v hodnote približne 2,4 milióna eur zrealizuje spoločnosť Skanska.

SkryťVypnúť reklamu

Ukončenie prác je plánované na koniec júna tohto roka.

Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Paulikovej predmetom rekonštrukcie je jednokoľajový elektrifikovaný traťový úsek Železničnej stanice Trebišov - Výhybňa Hrinište.

Trať bola počas dažďov podmáčaná

Posledná rekonštrukcia trate sa vykonala v roku 1978.

"Hoci bola koľaj pôvodne projektovaná na rýchlosť 100 km/h, v súčasnosti je hlavne v období vyšších zrážok podmáčaná, čo má za následok zhoršujúcu sa geometrickú polohu. V praxi to znamenalo deformáciu smerovej a výškovej polohy koľaje, ktorá následne viedla k prechodnému obmedzeniu traťovej rýchlosti na 80 km/h a 60 km/h v úseku 1,143 km," vysvetlila.

Pre zavedenie pôvodne projektovanej traťovej rýchlosti 100 km/h a následné zlepšenie priepustnosti daného úseku je potrebné vykonať komplexnú rekonštrukciu železničného zvršku a časti úseku železničného spodku.

SkryťVypnúť reklamu

"Na celom úseku budeme rekonštruovať železničný zvršok, čo v praxi znamená výmenu koľajníc, koľajového lôžka a betónových podvalov. Rekonštrukciou v dĺžke 1,143 km prejde i železničný spodok. Zrealizuje sa celková sanácia podkladnej vrstvy, vrátane použitia výstužných geomreží a separačných geotextílií. Výsledkom bude úsek s novými koľajnicami a podvalmi v novom koľajovom lôžku," opísal stavbu Vladimír Kotrík, riaditeľ závodu železničné staviteľstvo spoločnosti Skanska.

Trať bude podľa neho upravená do normového stavu, upravia sa svahy, zriadia a vyčistia odvodňovacie priekopy.

Obnovia aj dve priecestia

Zmenou prejde aj trakčné vedenie, ktoré bude počas rekonštrukcie vypnuté a po jej skončení vyregulované.

Súčasťou stavebných prác je aj rekonštrukcia dvoch železničných priecestí, z ktorých jedno sa nachádza v intraviláne mesta Trebišov.

SkryťVypnúť reklamu

"Súčasnú asfaltovú priecestnú vozovku nahradí moderná celogumová konštrukcia. Po ukončení všetkých prác bude na zrekonštruovanom úseku traťová rýchlosť 100 km za hodinu, čo zefektívni celkovú prepravu a priepustnosť na danom úseku," doplnil Kotrík.

Vlakovú dopravu obmedzia

Rekonštrukčné práce budú trvať dva mesiace, počas ktorých dôjde k obmedzeniu vlakovej dopravy.

Tá bude v úseku Trebišov - Bánovce nad Ondavou dočasne obmedzená a pre cestujúcich zabezpečia náhradnú autobusovú dopravu.

"Práce sa budú realizovať v nepretržitých výlukách (úsek bude kompletne uzavretý na 24 hodín) počas 15 dní a v denných výlukách v čase od 8.00 do 16.00 hodiny v období osem dní. Rekonštruované priecestia budú počas stavebných prác dočasne uzatvorené a premávka bude zabezpečená obchádzkou," informovala hovorkyňa ŽSR.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  6. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  8. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 206
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 934
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 861
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 585
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 873
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 760
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 545
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 495

Blogy SME

  1. Lucia Žárska: Zvyšovanie úrokových sadzieb v ČR a SR
  2. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  3. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  4. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  5. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  8. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 821
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 741
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 6 647
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 5 698
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 665
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 848
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 2 882
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Lucia Žárska: Zvyšovanie úrokových sadzieb v ČR a SR
  2. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  3. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  4. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  5. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  8. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 821
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 741
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 6 647
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 5 698
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 665
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 848
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 2 882
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu