Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Hraničný priechod vo Vyšnom Nemeckom obnovia, čakanie sa skráti

Rekonštrukcia by nemala trvať dlhšie ako päť mesiacov.

Hraničný priechod Vyšné Nemecké. Rekonštrukcia bude prebiehať za plnej prevádzky.Hraničný priechod Vyšné Nemecké. Rekonštrukcia bude prebiehať za plnej prevádzky. (Zdroj: Milan Potocký)

Rekonštrukcia časti cestného hraničného priechodu Vyšné Nemecké – Užhorod sa začala vo štvrtok. Stavebné práce budú prebiehať za plnej prevádzky. Po dokončení bude na hraničnom priechode viac vybavovacích jazdných pruhov na vstupe aj výstupe. Colníci sľubujú komfortnejšie vybavovanie cestujúcich a skrátenie čakacích lehôt.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

VYŠNÉ NEMECKÉ. Najdôležitejší cestný hraničný priechod na slovensko-ukrajinskej hranici prejde v najbližších mesiacoch výraznou rekonštrukciou za vyše 1,73 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Na hraničnom priechode Vyšné Nemecké - Užhorod zvýšia počet jazdných pruhov v osobnej doprave, vrátane koridoru pre peších cestujúcich a cyklistov, obnovia a rozšíria kamerový systém a zrealizujú generálnu opravu administratívnej budovy.

Rekonštrukcia sa uskutoční v rámci celkovej modernizácie a rekonštrukcie hraničných priechodov na slovensko-ukrajinskej hranici, ktorá je spolufinancovaná Európskou úniou.

Práce budú prebiehať za plnej prevádzky, ukončiť ich chcú do septembra 2015.

Stavebné práce zrealizuje spoločnosť Inžinierske stavby Košice, a. s.

Skrátia čakacie lehoty

"Výsledkom rekonštrukcie má byť predovšetkým zvýšenie komfortu pri vybavovaní cestujúcich a zníženie čakacích lehôt v osobnej doprave," vysvetlila hovorkyňa Colného úradu Michalovce Klára Baloghová.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlejšie a komfortnejšie vybavovanie cestujúcich prinesie rozšírenie jazdných pruhov. Pri vstupe na Slovensko stúpne počet jazdných pruhov z troch na štyri a pri výstupe z dvoch na tri.

Súčasťou projektu je aj úprava koridoru pre chodcov a cyklistov. Tí však ani po ukončení rekonštrukcie priechod vo Vyšnom Nemeckom využívať nebudú.

"Momentálne je hraničný priechod dočasne uzavretý pre peších cestujúcich a cyklistov. Dôvodom je zmluva medzi Slovenskom a Ukrajinou. Ak dôjde ku zmene tejto zmluvy, tak, samozrejme, slovenská strana bude pripravená na zabezpečenie priechodu aj pre peších cestujúcich a cyklistov," objasnila Baloghová.

Ukrajinci budú meškať

Stavebné práce na ukrajinskej strane sa začnú neskôr. V súčasnosti sa má u našich východných susedov ešte len začať proces verejného obstarávania na výber zhotoviteľa.

SkryťVypnúť reklamu

Samotný začiatok rekonštrukčných prác odhadujú Ukrajinci na jún tohto roka.

Zástupca oddelenia investičnej výstavby Finančného riaditeľstva SR Igor Benci potvrdil, že rekonštrukcia na slovenskej strane bude prebiehať za plnej prevádzky.

"V nevyhnutných prípadoch, keď sa budú klásť asfaltové povrchy a podobne, bude musieť dôjsť k čiastočným nevyhnutným obmedzeniam. Nemali by však spôsobovať zdržiavanie dopravy," vysvetlil Benci.

Vybavovanie cestujúcich na hranici sa zrýchli. Viac jazdných pruhov bude na vstupe aj pri výstupe zo Slovenska.Foto: Milan Potocký

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 072
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 845
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 049
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 370
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 890
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 182
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 819
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 462
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 763
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 329
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 828
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 681
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 707
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 454
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 592
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 763
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 329
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 828
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 681
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 707
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 454
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 592
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu