Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Kritika autobusovej stanice v Michalovciach neutícha

Nové autobusové nástupište sa stalo terčom masívnej kritiky mnohých Michalovčanov.

Nová autobusová stanica. Ľudia kritizujú polohu, výšku financovania a to, že ich nedostatočne chráni pred nepriaznivým počasím.Nová autobusová stanica. Ľudia kritizujú polohu, výšku financovania a to, že ich nedostatočne chráni pred nepriaznivým počasím. (Zdroj: Milan Potocký)

Nové autobusové nástupište v Michalovciach sa stalo terčom masívnej kritiky mnohých Michalovčanov. Ľudia kritizujú hlavne polohu stanice, jej financovanie a projekčné spracovanie. Navyše, nová strecha začala zatekať. Samospráva v reakcii na množstvo sťažností a kritických reakcií usporiadala tlačovku, na ktorej novú stanicu obhajovala spolu so zhotoviteľom stavby aj projektantom.

MICHALOVCE. Nová autobusová stanica v Michalovciach je v posledných týždňoch najhorúcejšou témou v meste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cestujúcim sa nepozdáva výška sumy, ktorá mala byť na stanici preinvestovaná, kritizujú nedostatok parkovacích miest, zatekanie strechy, nedostatočnú ochranu cestujúcich v prípade nepriaznivého počasia, ale aj samotnú polohu stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Samospráva vysvetľovala financovanie

Mesto aj zhotoviteľ stavby, firma Scorp, s. r. o., tvrdia, že suma 600-tisíc eur zodpovedá použitému materiálu a vynaloženým stavebným prácam.

Konateľ spoločnosti Scorp Ján Sabol zdôraznil, že ich firma vyhrala obchodnú verejnú súťaž. Za zhotovenie stanice ponúkla zo šiestich firiem najnižšiu sumu.

Najnižšia ponúknutá suma predstavovala 750-tisíc eur za realizáciu celej stavby. Po opakovaných rokovaniach o možnom znížení nákladov sa mestu podarilo dodatkom k zmluve o dielo znížiť cenu o 153-tisíc eur.

Ružena Heželyová ako stavebný dozor doplnila, že v rámci výstavby sa urobilo 14 objektov, teda nielen oceľový skelet a prestrešenie stanice tak, ako je to vnímané u širokej verejnosti.

Heželyová vysvetlila, že prestrešenie nástupíšť a zastrešenie spájajúce budovu železničnej stanice s nástupišťom stálo 259–tisíc eur, ďalších 39-tisíc stála príprava územia, kanalizácia na odvod zaolejovaných vôd vyšla na 45-tisíc a parkovisko na 32-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Spevnené pešie plochy a plocha pre autobusy stáli dohromady vyše 130-tisíc eur.

Ďalšie financie putovali na preložky inžinierskych sietí, nové verejné osvetlenie, sadové úpravy a prvky drobnej architektúry.

Heželyová uviedla, že v súvislosti so zatekaním strechy, na ktorú sa sťažovali cestujúci, už na situáciu upozornili zhotoviteľa stavby, ktorý nedostatky odstráni.

Parkovacích miest bude viac

Primátor Viliam Zahorčák (Smer) reagoval, že polohu novej stanice nevybralo súčasné vedenie mesta. Uviedol, že s komplexným spojením železničnej a autobusovej stanice sa rátalo už od roku 1985.

Spresnil, že v budúcnosti tu má byť terminál kombinovanej dopravy, ktorý zabezpečí efektívne prepojenie železničnej a autobusovej dopravy.

Projektant stanice Radoslav Harbuľák uviedol, že cestujúca verejnosť si mýli nástupište s čakárňou. Cestujúci sa podľa vedenia mesta majú pred nepriaznivým počasím ukryť na železničnej stanici.

SkryťVypnúť reklamu

„Rozdiel medzi týmito prístreškami a nástupišťami oproti Kostolnému námestiu je v tom, že Kostolné slúžilo aj ako čakáreň. Toto neslúži a nemá funkciu čakárne, čakáreň je vo výpravnej budove železničnej stanice. Plní len funkciu na nástup a výstup z autobusu. Preto je obmedzený počet lavičiek. Hlavne to chcem zdôrazniť, že to nie je čakáreň,“ reagoval projektant.

Nedostatok parkovacích miest vyrieši podľa magistrátu pripravovaná výstavba obchodného centra a nových parkovacích plôch, ktoré majú v najbližších mesiacoch vyrásť pri železničnej stanici.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 307
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 563
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 336
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 418
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 528
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 238
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 566
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu