Nové autobusové nástupište v Michalovciach sa stalo terčom masívnej kritiky mnohých Michalovčanov. Ľudia kritizujú hlavne polohu stanice, jej financovanie a projekčné spracovanie. Navyše, nová strecha začala zatekať. Samospráva v reakcii na množstvo sťažností a kritických reakcií usporiadala tlačovku, na ktorej novú stanicu obhajovala spolu so zhotoviteľom stavby aj projektantom.
MICHALOVCE. Nová autobusová stanica v Michalovciach je v posledných týždňoch najhorúcejšou témou v meste.
Cestujúcim sa nepozdáva výška sumy, ktorá mala byť na stanici preinvestovaná, kritizujú nedostatok parkovacích miest, zatekanie strechy, nedostatočnú ochranu cestujúcich v prípade nepriaznivého počasia, ale aj samotnú polohu stanice.
Samospráva vysvetľovala financovanie
Mesto aj zhotoviteľ stavby, firma Scorp, s. r. o., tvrdia, že suma 600-tisíc eur zodpovedá použitému materiálu a vynaloženým stavebným prácam.
Konateľ spoločnosti Scorp Ján Sabol zdôraznil, že ich firma vyhrala obchodnú verejnú súťaž. Za zhotovenie stanice ponúkla zo šiestich firiem najnižšiu sumu.
Najnižšia ponúknutá suma predstavovala 750-tisíc eur za realizáciu celej stavby. Po opakovaných rokovaniach o možnom znížení nákladov sa mestu podarilo dodatkom k zmluve o dielo znížiť cenu o 153-tisíc eur.
Ružena Heželyová ako stavebný dozor doplnila, že v rámci výstavby sa urobilo 14 objektov, teda nielen oceľový skelet a prestrešenie stanice tak, ako je to vnímané u širokej verejnosti.
Heželyová vysvetlila, že prestrešenie nástupíšť a zastrešenie spájajúce budovu železničnej stanice s nástupišťom stálo 259–tisíc eur, ďalších 39-tisíc stála príprava územia, kanalizácia na odvod zaolejovaných vôd vyšla na 45-tisíc a parkovisko na 32-tisíc eur.
Spevnené pešie plochy a plocha pre autobusy stáli dohromady vyše 130-tisíc eur.
Ďalšie financie putovali na preložky inžinierskych sietí, nové verejné osvetlenie, sadové úpravy a prvky drobnej architektúry.
Heželyová uviedla, že v súvislosti so zatekaním strechy, na ktorú sa sťažovali cestujúci, už na situáciu upozornili zhotoviteľa stavby, ktorý nedostatky odstráni.
Parkovacích miest bude viac
Primátor Viliam Zahorčák (Smer) reagoval, že polohu novej stanice nevybralo súčasné vedenie mesta. Uviedol, že s komplexným spojením železničnej a autobusovej stanice sa rátalo už od roku 1985.
Spresnil, že v budúcnosti tu má byť terminál kombinovanej dopravy, ktorý zabezpečí efektívne prepojenie železničnej a autobusovej dopravy.
Projektant stanice Radoslav Harbuľák uviedol, že cestujúca verejnosť si mýli nástupište s čakárňou. Cestujúci sa podľa vedenia mesta majú pred nepriaznivým počasím ukryť na železničnej stanici.
„Rozdiel medzi týmito prístreškami a nástupišťami oproti Kostolnému námestiu je v tom, že Kostolné slúžilo aj ako čakáreň. Toto neslúži a nemá funkciu čakárne, čakáreň je vo výpravnej budove železničnej stanice. Plní len funkciu na nástup a výstup z autobusu. Preto je obmedzený počet lavičiek. Hlavne to chcem zdôrazniť, že to nie je čakáreň,“ reagoval projektant.
Nedostatok parkovacích miest vyrieši podľa magistrátu pripravovaná výstavba obchodného centra a nových parkovacích plôch, ktoré majú v najbližších mesiacoch vyrásť pri železničnej stanici.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín