V Michalovciach odštartovala uplynulý týždeň dlho očakávaná stavba kruhového objazdu, ktorý nahradí svetelnú križovatku spájajúcu Štefánikovu, Humenskú, Močarianskú a Sobraneckú ulicu. Vodiči musia najbližšie mesiace počítať s dopravnými obmedzeniami. Opäť sa počíta s uzatvorením nadjazdu.
MICHALOVCE. Nový kruhový objazd s vonkajším priemerom 64 metrov bude najväčším na území mesta.
Z každého smeru do neho povedú tri jazdné pruhy. Jeho výstavba by mala stáť 2,3 milióna eur. Zhotoviteľom stavby je Eurovia, a. s., Košice. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.
Termín ukončenia výstavby je naplánovaný do konca septembra tohto roka. Na križovatke už uzavreli Štefánikovu ulicu.
Opäť sa počíta s uzatvorením nadjazdu
Výstavba okružnej križovatky je rozdelená do troch etáp. Na začiatok zabezpečí stavebná firma prekopávky a preložku existujúcich podzemných vedení. Po ich preložení začnú prestavbu samotnej križovatky na kruhový objazd.
V druhej etape sa počíta aj s uzatvorením nadjazdu a presmerovaní premávky na Továrenskú a Pekárenskú ulicu. Vodiči po týchto uliciach jazdili aj pred rokom počas rekonštrukcie nadjazdu. Dopravné obmedzenia budú minimalizované len na nevyhnutný čas súvisiaci so stavebno-technickými úpravami.
V súčasnosti sa už vodiči prichádzajúci do Michaloviec smerom od nadjazdu na Štefánikovu ulicu nedostanú. Od nadjazdu musia odbočiť doprava na Sobraneckú ulicu smerom k Tescu, alebo naopak doľava na Humenskú cestu smerom k Hypernove.
Podobne vodiči, ktorí smerujú z Michaloviec k nadjazdu už nemôžu ísť priamo, ale musia na poslednom kruhovom objazde na Štefánikovej ulici odbočiť na Okružnú alebo Švermovu ulicu.
Frekventovaná a vyťažená križovatka
Križovatka so svetelnou signalizáciou patrí medzi najfrekventovanejšie v meste. Cesta I/50 je hlavným ťahom z Michaloviec do Košíc a na Ukrajinu. Okrem osobných áut prejdú po nej denne stovky kamiónov a nákladných áut.
Riaditeľ Investičnej výstavby Slovenskej správy ciest (IV SSC) Košice Jozef Fabian pred začatím stavby vysvetlil, že súčasná križovatka už nepostačuje.
„Už nevyhovuje z pohľadu dopravnej zaťaženosti, plynulosti. Tým, že je v intraviláne mesta Michalovce, je mimoriadne náročná na koordináciu postupu prác, na prekládku inžinierskych sietí. Všetko je potrebné v predstihu vytýčiť a zabezpečiť,“ uviedol Fabian.
„Dopravné obmedzenia a presmerovania budú len čiastkové a to v rámci jednotlivých etáp. Je to veľmi dôležitý uzol, stretávajú sa tu dve štátne cesty, medzinárodné cesty, kde je pomerne vysoká intenzita premávky. Bude to náročné na koordináciu. Práce sa budú prehadzovať z jednej strany na druhú podľa jednotlivých vetiev a technologických postupov,“ objasnil Jozef Fabian.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín