Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

V Michalovciach začali stavať najväčší kruhový objazd

V Michalovciach odštartovali minulý utorok výstavbu novej okružnej križovatky.

Križovatka. Nahradí ju kruhový objazd. Celkové náklady na zhotovenie diela dosiahnu vyše 2,2 milióna eur.Križovatka. Nahradí ju kruhový objazd. Celkové náklady na zhotovenie diela dosiahnu vyše 2,2 milióna eur. (Zdroj: Milan Potocký)

Bude to najväčší kruhový objazd na území mesta. Výstavba bude trvať viac ako rok. Vodiči sa musia pripraviť na obmedzenia.

MICHALOVCE. Kruhový objazd postaví za nadjazdom pri vstupe do mesta Slovenská správa ciest (SSC).
Objazd nahradí na ceste I. triedy klasickú križovatku spájajúcu Močariansku a Štefánikovu ulicu so Sobraneckou a Humenskou ulicou.

Celkové náklady dosiahnu vyše 2,2 milióna eur. SSC získala financie z európskych fondov a zo štátneho rozpočtu.

Zhotoviteľom stavby je Eurovia, a. s., Košice. Tento rok začne s prekládkou inžinierskych sietí. Hlavné stavebné práce odštartujú na jar.

Vodiči sa musia pripraviť na dopravné obmedzenia

Križovatka so svetelnou signalizáciou patrí medzi najfrekventovanejšie v meste.

Cesta I/50 je hlavným ťahom z Michaloviec do Košíc a na Ukrajinu. Okrem osobných áut prejdú po nej denne stovky kamiónov a nákladných áut.

Počas výstavby bude potrebné čiastočné presmerovanie dopravy cez Pekárenskú a Továrenskú ulicu, ako to bolo v prípade rekonštrukcie nadjazdu.

Výstavba bude rozložená do viacerých etáp tak, aby bola zabezpečená čo najoptimálnejšia plynulosť premávky.
Riaditeľ Investičnej výstavby Slovenskej správy ciest (IV SSC) Košice Jozef Fabian vysvetlil, že súčasná križovatka už nepostačuje.

„Už nevyhovuje z pohľadu dopravnej zaťaženosti, čo sa týka plynulosti. Lehota výstavby je 13 mesiacov. Tým, že je v intraviláne mesta Michalovce, je mimoriadne náročná na koordináciu postupu prác, na prekládku inžinierskych sietí. Všetko je potrebné v predstihu vytýčiť a zabezpečiť,“ uviedol Fabian.

Dodal, že v spolupráci s mestom a Košickým samosprávny krajom by nemal byť problém tieto veci skoordinovať. Fabián spresnil, že úplná uzávera križovatky a nadjazdu sa neplánuje.

„Dopravné obmedzenia a presmerovania budú len čiastkové a to v rámci jednotlivých etáp. Bude to po častiach, prípadne jeden smer sa presmeruje, všetko podľa potrieb. Je to veľmi dôležitý uzol, stretávajú sa tu dve štátne cesty, medzinárodné cesty, kde je pomerne vysoká intenzita premávky. Bude to náročné na koordináciu. Práce sa budú prehadzovať z jednej strany na druhú podľa jednotlivých vetiev a technologických postupov,“ objasnil Jozef Fabian.

Tohto roku sa pustia do prekládky inžinierskych sietí. „Tak, aby sme nenarušili premávku. S ďalšími prácami začneme v roku 2014, pretože ide zima a chceme, aby bol výkon zimnej údržby bezproblémový. Tohto roku predpokladáme preinvestovať zhruba 350-tisíc eur z celkového nákladu,“ vysvetlil Fabian.

Generálny riaditeľ SSC Roman Žembera uviedol, že výstavba kruhového objazdu bude prebiehať na cestách, ktoré sú najdlhšími cestami prvej triedy v rámci Slovenska.

Bude to najväčší kruhový objazd v meste

Základný kameň poklepal aj štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

„Podobné projekty sa realizovali s pomocou Európskeho fondu regionálneho rozvoja aj na ďalších 17 miestach Slovenska,“ uviedol štátny tajomník.

Kruhový objazd pred nadjazdom na ceste I/50 bude najväčšou okružnou križovatkou v meste. Do križovatky sú z každého smeru navrhnuté tri samostatné pruhy.

Vonkajší priemer križovatky bude mať viac ako 64 metrov a vnútorný 34 metrov.

Kruhový objazd pri nadjazde bude v poradí ôsmou okružnou križovatkou v meste. Posledný, siedmy kruhový objazd s priľahlými chodníkmi, dokončil v roku 2011 Košický samosprávny kraj v spolupráci s mestom aj na výjazde z Michaloviec smerom na Zemplínsku šíravu.

Mesto Michalovce pripravuje vo vlastnej réžii výstavbu deviateho kruhového objazdu, ktorý by mal nahradiť klasickú križovatku spájajúcu Špitálsku ulicu s Okružnou.

Názory

Vodiči sa tešia

„Je fajn, že tu bude objazd. Myslím si ale, že jeho výstavbu mohli naplánovať súčasne s tým, keď nedávno robili rekonštrukciu nadjazdu a premávka bola presmerovaná cez Továrenskú a Pekárenskú ulicu. Ale čo už, hlavne, že to zlepší premávku, lebo je to fakt najvyťaženejšia križovatka v meste,“ povedal 29-ročný Tomáš z Michaloviec.

„Som vodička a výstavbu kruhového objazdu vítam. Som rada, že sa postaví, hoci zo začiatku budeme musieť byť trpezliví pre rôzne dopravné obmedzenia. Potom tu však bude plynulejšia a rýchlejšia premávka,“ uviedla Michalovčanka Anna Dubrovčáková.

mpo

miko_objazd-nakres3_121113_res.jpg
Do križovatky sú z každého smeru navrhnuté tri samostatné pruhy. Vonkajší priemer objazdu bude mať viac ako 64 metrov a vnútorný 34. Kruhový objazd pri nadjazde bude v poradí ôsmou okružnou križovatkou v meste.
Foto: Milan Potocký

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  2. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  4. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  5. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  6. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  7. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 7 899
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 723
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 135
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 396
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 374
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 287

Blogy SME

  1. Jozef Purdeš: Tisíc dní bežcom
  2. Internátny život UK: Ako sa zbaviť stresu?
  3. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Slovenský Grob
  5. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  6. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  7. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  8. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 056
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 388
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 713
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 662
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 592
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 792
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 655
  8. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 623
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Purdeš: Tisíc dní bežcom
  2. Internátny život UK: Ako sa zbaviť stresu?
  3. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Slovenský Grob
  5. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  6. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  7. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  8. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 056
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 388
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 713
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 662
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 592
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 792
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 655
  8. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 623
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu