Vláda mala prehodnotiť grafikon železničných tratí pre znovuobnovenie trate č. 195 Bánovce nad Ondavou – Veľké Kapušany, kde koncom roka 2012 došlo k úplnému zastaveniu osobnej dopravy. Štát ju na tejto trati napokon neobnoví. Tvrdí, že je to neefektívne.
VEĽKÉ KAPUŠANY. K úplnému zastaveniu osobnej dopravy na trati Bánovce nad Ondavou – Veľké Kapušany došlo v decembri 2012 pri zmene grafikonu vlakovej dopravy (GVD).
Vláda dala ministerstvu dopravy prehodnotiť túto zmenu na výjadzdovom rokovaní v Michalovciach.
„Na základe opätovného posúdenia celkovej situácie na spomínanom úseku k 29. marcu 2013, kedy došlo k prehodnoteniu GVD 2012/2013, nedošlo k žiadnym zmenám, ktoré by vytvárali predpoklady pre vyššie využitie železničnej osobnej dopravy. Po podrobnom preštudovaní prúdov cestujúcich, dotovanými prostriedkami verejnej osobnej dopravy (vlakmi a dotovanými autobusmi), dospela sekcia železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja k výsledku, že obnovenie verejnej železničnej osobnej dopravy je neefektívne,“ skonštatoval rezort dopravy.
Elektrifikáciu trate priblíži štúdia
Ministerstvo dopravy malo zabezpečiť aj prípravu a riešenie elektrifikácie úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné na trati č. 191 s následným riešením terminálu trate.
V súčasnosti sa pripravuje vypracovanie štúdie.
„Trinásteho mája 2013 bola ukončená súťaž na výber zhotoviteľa štúdie realizovateľnosti a projektovej dokumentácie vrátane inžinierskej činnosti a autorského dohľadu. Spomedzi uchádzačov bolo vybraté Združenie RDS v zastúpení Reming Consult, a. s., a Dopravoprojekt.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín