Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Podľa vodičov autobusov sa na cestách viac hazarduje

Hoci autobusári pri nehodách s tragickým koncom vinu často nenesú, vyrovnávajú sa s nimi ťažko.

Nehody autobusov. Pri dvoch nehodách v regióne Zemplína neprežili zrážku s autobusom dvaja vodiči osobných áut. Autobusári za nehody nemohli.Nehody autobusov. Pri dvoch nehodách v regióne Zemplína neprežili zrážku s autobusom dvaja vodiči osobných áut. Autobusári za nehody nemohli. (Zdroj: Milan Potocký)

Za viac ako 95 percent dopravných nehôd, ktoré sa stanú vodičom autobusov, môžu podľa dopravcu vodiči osobných áut.

MICHALOVCE. V posledných mesiacoch sa stali na cestách v regióne Zemplína dve vážne dopravné nehody, počas ktorých došlo k zrážke osobného auta s autobusom.

Medzi obcami Trhovište a Horovce v okrese Michalovce sa autobus po čelnej zrážke s autom prevrátil do priekopy.

O pár týždňov neskôr skončil v priekope po čelnej zrážke ďalší autobus medzi Strážskym a obcou Nižný Hrabovec.

Vodiči osobných áut po zrážke s autobusmi zraneniam podľahli. Vodič autobusu utrpel pri poslednej nehode vážne zranenia.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

V spomínaných prípadoch patrili autobusy Slovenskej autobusovej doprave (SAD) Michalovce, a. s.

Generálny riaditeľ spoločnosti Gejza Sačko hovorí, že profesionálni vodiči to majú na cestách čoraz ťažšie. Jazdí sa agresívnejšie a bezohľadnejšie.

Z roka na rok je to horšie

SAD Michalovce prevádzkuje 240 autobusov a zamestnáva tristopäťdesiat vodičov. Jadro dopravy zabezpečuje SAD vo verejnom záujme Košického samosprávneho kraja. V regióne Zemplína sú to okresy Michalovce, Sobrance a Trebišov.

Vodiči sú takmer každý deň na cestách vystavovaní kolíznym situáciám.

„Drobných dopravných nehôd máme dosť, keďže máme až 240 autobusov. Až 95 percent týchto nehôd zapríčiňujú iní účastníci cestnej premávky. Čo je najhoršie, v poslednom čase sme mali dve veľké dopravné nehody, kde vyhasli ľudské životy,“ zdôraznil Sačko. Škody sa dohromady vyšplhali na 100-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Sačko upozornil, že nehody s autobusmi môžu mať fatálne následky pre cestujúcich. „Keď dôjde ku kolízii s autobusom, môže tam sedieť až 70 ľudí. V prvom prípade sa autobus aj prevrátil. Chvalabohu sa nestalo to najhoršie,“ povedal riaditeľ.

Dodal, že vodiči áut často preceňujú svoje sily a nedbajú na bezpečnosť cestnej premávky.

Autobusár: Na cestách rastie agresivita a bezohľadnosť

Vodič autobusu prímestskej dopravy Ján Gonda uviedol, že problémom na cestách je jednoznačne agresívna jazda a bezohľadnosť.

„My sa s tým stretávame najviac, keďže denne najazdíme okolo 400 kilometrov. Stačí sa prejsť aj po meste, vodiči osobných áut často porušujú vyhlášku a parkujú a zastavujú autami aj na zastávkach pre autobusy,“ uviedol Gonda.

Negatívne skúsenosti majú aj vodiči mestskej autobusovej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

„Nie je to len o vodičoch. Bezohľade sa správajú aj chodci. Prebiehajú doslova popred autobus. Niekedy vodič nemá šancu si ich všimnúť pri vychádzaní zo zastávky,“ povedal Ladislav.

Marián Hric prevádzkuje autoškolu už 15 rokov. Potvrdil, že na cestách Michalovského okresu sa jazdí agresívnejšie.

„Vo všeobecnosti sa jazdí agresívnejšie. Vodiči sú menej ohľaduplní voči druhým účastníkom cestnej premávky. Ale nielen vodiči, ale aj chodci sa často správajú bezohľadne. Súvisí to aj s tým, že ako žijeme, tak sa aj správame na cestách,“ vysvetlil.

Na autobusoch uháňať nemôžu

„Naši vodiči tvrdia, že disciplína na cestách je horšia. Či už sa to týka mestskej alebo prímestskej dopravy. Vodiči sú menej ohľaduplní. Druhá vec je, že majú rýchle autá. Naši vodiči ani nemajú možnosť prekročiť rýchlosť, lebo cestovný poriadok je stavaný maximálne na 60–kilometrovú rýchlosť. Ak by išiel rýchlejšie, prišiel by v predstihu na ďalšiu zastávku. Tým pádom by bol z našej strany disciplinárne riešený. On nemôže zo zastávky odísť skôr,“ doplnil Sačko.

Sačko konštatuje, že vyrovnávanie sa profesionálnych vodičov s tragickými nehodami nie je jednoduché.

„Hlavne pri smrteľných nehodách. V jednom prípade náš vodič mal ťažké zranenia. Vodiči sa z toho potrebujú dostať aj psychicky a nie je to jednouché. Bez ohľadu nato, že sú to profesionálni vodiči, ktorí absolvujú všelijaké školenia,“ vysvetlil riaditeľ.

Spresnil, že nie všetkých vodičov po nehode hneď zaradia do služby.

„Keď je to nutné, tak ich pošleme ešte aj na psychologické vyšetrenie. Až po tých vyšetreniach im umožníme pracovať. Ale jednoznačne im chvíľu dávame voľno, aby sa odreagovali od tých problémov,“ uzavrel riaditeľ.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 919
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 916
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 896
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 219
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 199
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 628
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 950
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 684
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 639
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 603
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ľubomír Šarník, nový riaditeľ prešovskej nemocnice.

Súdia ho za nezaplatené dane a odvody.

4 h
Finančník Dávid Gedeon si na slobodu musí počkať.

Najvyšší súd predĺžil košickému podnikateľovi väzbu o ďalšie mesiace.

4 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

7 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

5 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

10 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop