Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Podľa vodičov autobusov sa na cestách viac hazarduje

Hoci autobusári pri nehodách s tragickým koncom vinu často nenesú, vyrovnávajú sa s nimi ťažko.

Nehody autobusov. Pri dvoch nehodách v regióne Zemplína neprežili zrážku s autobusom dvaja vodiči osobných áut. Autobusári za nehody nemohli.Nehody autobusov. Pri dvoch nehodách v regióne Zemplína neprežili zrážku s autobusom dvaja vodiči osobných áut. Autobusári za nehody nemohli. (Zdroj: Milan Potocký)

Za viac ako 95 percent dopravných nehôd, ktoré sa stanú vodičom autobusov, môžu podľa dopravcu vodiči osobných áut.

MICHALOVCE. V posledných mesiacoch sa stali na cestách v regióne Zemplína dve vážne dopravné nehody, počas ktorých došlo k zrážke osobného auta s autobusom.

Medzi obcami Trhovište a Horovce v okrese Michalovce sa autobus po čelnej zrážke s autom prevrátil do priekopy.

O pár týždňov neskôr skončil v priekope po čelnej zrážke ďalší autobus medzi Strážskym a obcou Nižný Hrabovec.

Vodiči osobných áut po zrážke s autobusmi zraneniam podľahli. Vodič autobusu utrpel pri poslednej nehode vážne zranenia.

Skryť Vypnúť reklamu

V spomínaných prípadoch patrili autobusy Slovenskej autobusovej doprave (SAD) Michalovce, a. s.

Generálny riaditeľ spoločnosti Gejza Sačko hovorí, že profesionálni vodiči to majú na cestách čoraz ťažšie. Jazdí sa agresívnejšie a bezohľadnejšie.

Z roka na rok je to horšie

SAD Michalovce prevádzkuje 240 autobusov a zamestnáva tristopäťdesiat vodičov. Jadro dopravy zabezpečuje SAD vo verejnom záujme Košického samosprávneho kraja. V regióne Zemplína sú to okresy Michalovce, Sobrance a Trebišov.

Vodiči sú takmer každý deň na cestách vystavovaní kolíznym situáciám.

„Drobných dopravných nehôd máme dosť, keďže máme až 240 autobusov. Až 95 percent týchto nehôd zapríčiňujú iní účastníci cestnej premávky. Čo je najhoršie, v poslednom čase sme mali dve veľké dopravné nehody, kde vyhasli ľudské životy,“ zdôraznil Sačko. Škody sa dohromady vyšplhali na 100-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Sačko upozornil, že nehody s autobusmi môžu mať fatálne následky pre cestujúcich. „Keď dôjde ku kolízii s autobusom, môže tam sedieť až 70 ľudí. V prvom prípade sa autobus aj prevrátil. Chvalabohu sa nestalo to najhoršie,“ povedal riaditeľ.

Dodal, že vodiči áut často preceňujú svoje sily a nedbajú na bezpečnosť cestnej premávky.

Autobusár: Na cestách rastie agresivita a bezohľadnosť

Vodič autobusu prímestskej dopravy Ján Gonda uviedol, že problémom na cestách je jednoznačne agresívna jazda a bezohľadnosť.

„My sa s tým stretávame najviac, keďže denne najazdíme okolo 400 kilometrov. Stačí sa prejsť aj po meste, vodiči osobných áut často porušujú vyhlášku a parkujú a zastavujú autami aj na zastávkach pre autobusy,“ uviedol Gonda.

Negatívne skúsenosti majú aj vodiči mestskej autobusovej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

„Nie je to len o vodičoch. Bezohľade sa správajú aj chodci. Prebiehajú doslova popred autobus. Niekedy vodič nemá šancu si ich všimnúť pri vychádzaní zo zastávky,“ povedal Ladislav.

Marián Hric prevádzkuje autoškolu už 15 rokov. Potvrdil, že na cestách Michalovského okresu sa jazdí agresívnejšie.

„Vo všeobecnosti sa jazdí agresívnejšie. Vodiči sú menej ohľaduplní voči druhým účastníkom cestnej premávky. Ale nielen vodiči, ale aj chodci sa často správajú bezohľadne. Súvisí to aj s tým, že ako žijeme, tak sa aj správame na cestách,“ vysvetlil.

Na autobusoch uháňať nemôžu

„Naši vodiči tvrdia, že disciplína na cestách je horšia. Či už sa to týka mestskej alebo prímestskej dopravy. Vodiči sú menej ohľaduplní. Druhá vec je, že majú rýchle autá. Naši vodiči ani nemajú možnosť prekročiť rýchlosť, lebo cestovný poriadok je stavaný maximálne na 60–kilometrovú rýchlosť. Ak by išiel rýchlejšie, prišiel by v predstihu na ďalšiu zastávku. Tým pádom by bol z našej strany disciplinárne riešený. On nemôže zo zastávky odísť skôr,“ doplnil Sačko.

Sačko konštatuje, že vyrovnávanie sa profesionálnych vodičov s tragickými nehodami nie je jednoduché.

„Hlavne pri smrteľných nehodách. V jednom prípade náš vodič mal ťažké zranenia. Vodiči sa z toho potrebujú dostať aj psychicky a nie je to jednouché. Bez ohľadu nato, že sú to profesionálni vodiči, ktorí absolvujú všelijaké školenia,“ vysvetlil riaditeľ.

Spresnil, že nie všetkých vodičov po nehode hneď zaradia do služby.

„Keď je to nutné, tak ich pošleme ešte aj na psychologické vyšetrenie. Až po tých vyšetreniach im umožníme pracovať. Ale jednoznačne im chvíľu dávame voľno, aby sa odreagovali od tých problémov,“ uzavrel riaditeľ.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 26 426
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 683
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 118
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 284
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 885
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 783
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 937
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 717
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 480
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Finančník s pyramídovou hrou sa chcel dostať z väzby, rozmyslel si to

Dávid Gedeon bude na slobode najskôr v januári 2021.

Dávid Gedeon. Z väzby sa dostane najskôr na budúci rok v januári.

Časť hradieb v Kežmarku je v zlom stave. Ľudia sa boja úrazu

Vlastníci múr zabezpečili, pamiatkari zásahy nepovolili.

Mestský múr na Baštovej ulici v Kežmarku.

Do piatich rokov by mohol byť humenský park pri kaštieli ukážkový

Po parku sme sa prešli s mestskou odborníčkou na verejnú zeleň.

Františka Mudra v parku pri dube, ktorý vyschol a do novembra ho zrežú.
Rozhovor

Študuje astrofyziku. Pri zatmení Slnka v Čile sa jeho predstavy zrútili

Na Slovensko sa musia vrátiť šikovní ľudia a nakopnúť to tu.

Marko Mesarč sa zúčastnil expedície v Čile, kde pozoroval úplné zatmenie Slnka.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.
Viliam Turan na archívnej fotografii.
Roman Prymula.

Slovensko otestujú celoplošne cez víkend (minúta po minúte)

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.

v popredí vpravo premiér Igor Matovič, v pozadí sprava minister zdravotníctva Marek Krajčí, minister obrany Jaroslav Naď a náčelník Generálneho štábu Ozbrojených síl Daniel Zmeko na brífingu s novinármi počas prestávky zasadnutia Ústredného krízového štábu.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop