Korzár logo Korzár Dolný zemplín
Pondelok, 24. september, 2018 | Meniny má Ľuboš, Ľubor
Nájdete nás na webe

Podľa vodičov autobusov sa na cestách viac hazarduje

Hoci autobusári pri nehodách s tragickým koncom vinu často nenesú, vyrovnávajú sa s nimi ťažko.

Nehody autobusov. Pri dvoch nehodách v regióne Zemplína neprežili zrážku s autobusom dvaja vodiči osobných áut. Autobusári za nehody nemohli.(Zdroj: Milan Potocký)

Za viac ako 95 percent dopravných nehôd, ktoré sa stanú vodičom autobusov, môžu podľa dopravcu vodiči osobných áut.

MICHALOVCE. V posledných mesiacoch sa stali na cestách v regióne Zemplína dve vážne dopravné nehody, počas ktorých došlo k zrážke osobného auta s autobusom.

Medzi obcami Trhovište a Horovce v okrese Michalovce sa autobus po čelnej zrážke s autom prevrátil do priekopy.

O pár týždňov neskôr skončil v priekope po čelnej zrážke ďalší autobus medzi Strážskym a obcou Nižný Hrabovec.

Vodiči osobných áut po zrážke s autobusmi zraneniam podľahli. Vodič autobusu utrpel pri poslednej nehode vážne zranenia.

Článok pokračuje pod video reklamou

V spomínaných prípadoch patrili autobusy Slovenskej autobusovej doprave (SAD) Michalovce, a. s.

Generálny riaditeľ spoločnosti Gejza Sačko hovorí, že profesionálni vodiči to majú na cestách čoraz ťažšie. Jazdí sa agresívnejšie a bezohľadnejšie.

Z roka na rok je to horšie

SAD Michalovce prevádzkuje 240 autobusov a zamestnáva tristopäťdesiat vodičov. Jadro dopravy zabezpečuje SAD vo verejnom záujme Košického samosprávneho kraja. V regióne Zemplína sú to okresy Michalovce, Sobrance a Trebišov.

Vodiči sú takmer každý deň na cestách vystavovaní kolíznym situáciám.

„Drobných dopravných nehôd máme dosť, keďže máme až 240 autobusov. Až 95 percent týchto nehôd zapríčiňujú iní účastníci cestnej premávky. Čo je najhoršie, v poslednom čase sme mali dve veľké dopravné nehody, kde vyhasli ľudské životy,“ zdôraznil Sačko. Škody sa dohromady vyšplhali na 100-tisíc eur.

Sačko upozornil, že nehody s autobusmi môžu mať fatálne následky pre cestujúcich. „Keď dôjde ku kolízii s autobusom, môže tam sedieť až 70 ľudí. V prvom prípade sa autobus aj prevrátil. Chvalabohu sa nestalo to najhoršie,“ povedal riaditeľ.

Dodal, že vodiči áut často preceňujú svoje sily a nedbajú na bezpečnosť cestnej premávky.

Autobusár: Na cestách rastie agresivita a bezohľadnosť

Vodič autobusu prímestskej dopravy Ján Gonda uviedol, že problémom na cestách je jednoznačne agresívna jazda a bezohľadnosť.

„My sa s tým stretávame najviac, keďže denne najazdíme okolo 400 kilometrov. Stačí sa prejsť aj po meste, vodiči osobných áut často porušujú vyhlášku a parkujú a zastavujú autami aj na zastávkach pre autobusy,“ uviedol Gonda.

Negatívne skúsenosti majú aj vodiči mestskej autobusovej dopravy.

„Nie je to len o vodičoch. Bezohľade sa správajú aj chodci. Prebiehajú doslova popred autobus. Niekedy vodič nemá šancu si ich všimnúť pri vychádzaní zo zastávky,“ povedal Ladislav.

Marián Hric prevádzkuje autoškolu už 15 rokov. Potvrdil, že na cestách Michalovského okresu sa jazdí agresívnejšie.

„Vo všeobecnosti sa jazdí agresívnejšie. Vodiči sú menej ohľaduplní voči druhým účastníkom cestnej premávky. Ale nielen vodiči, ale aj chodci sa často správajú bezohľadne. Súvisí to aj s tým, že ako žijeme, tak sa aj správame na cestách,“ vysvetlil.

Na autobusoch uháňať nemôžu

„Naši vodiči tvrdia, že disciplína na cestách je horšia. Či už sa to týka mestskej alebo prímestskej dopravy. Vodiči sú menej ohľaduplní. Druhá vec je, že majú rýchle autá. Naši vodiči ani nemajú možnosť prekročiť rýchlosť, lebo cestovný poriadok je stavaný maximálne na 60–kilometrovú rýchlosť. Ak by išiel rýchlejšie, prišiel by v predstihu na ďalšiu zastávku. Tým pádom by bol z našej strany disciplinárne riešený. On nemôže zo zastávky odísť skôr,“ doplnil Sačko.

Sačko konštatuje, že vyrovnávanie sa profesionálnych vodičov s tragickými nehodami nie je jednoduché.

„Hlavne pri smrteľných nehodách. V jednom prípade náš vodič mal ťažké zranenia. Vodiči sa z toho potrebujú dostať aj psychicky a nie je to jednouché. Bez ohľadu nato, že sú to profesionálni vodiči, ktorí absolvujú všelijaké školenia,“ vysvetlil riaditeľ.

Spresnil, že nie všetkých vodičov po nehode hneď zaradia do služby.

„Keď je to nutné, tak ich pošleme ešte aj na psychologické vyšetrenie. Až po tých vyšetreniach im umožníme pracovať. Ale jednoznačne im chvíľu dávame voľno, aby sa odreagovali od tých problémov,“ uzavrel riaditeľ.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  5. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  6. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 774
  2. Najužitočnejšia appka 17 711
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 993
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 926
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 627
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 391
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 660
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 005
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 540
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 144

Neprehliadnite tiež

V Chmeliarových priestoroch zostáva mesto, okolie pripadlo Machovi

Licencie na prevádzku pohotovostí v Košiciach i v okolí sú rozdané.

Chmeliar v súvislosti s licenciou hovorí o zvláštnom rozhodnutí

LSK Plus sídli v budove, ktorá patrí firme známeho prešovského podnikateľa.

Pohotovosti majú paušál, dostanú takmer stotisíc

Každý mesiac majú isté peniaze.

Hagyariho zlatý padák podpísaný po prehratých voľbách muselo mesto zaplatiť

Prehralo súd s bývalým zamestnancom, s piatimi sa dohodlo. Jeden ešte robí na meste.

Plynovod do Poľska pretne Zemplín

Potrubie povedie cez tri okresy, hraničnú stanicu vybudujú nad Výravou.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V pozadí detvianskej kauzy sa objavuje Kotleba a spravodajcovia

Firma z Bránikovho blogu robila čistky.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako si nevidiaci dokáže uvariť kávu... a nevyliať

S čím všetkým sa musí nevidiaci vysporiadať.

Sĺpček Zuzany Kepplovej

Čo by mal Šefčovič pochopiť

Veru, nie sme ako Španieli.

Píše Samuel Jezný

Kňazi vraj znásilňujú deti. Môžu za to liberáli

Biskup čelí obvineniu zo zneužitia dieťaťa. Z reakcie cirkvi zastáva rozum.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop