Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Sobota, 10. december, 2022 | Meniny má Radúz

Podľa vodičov autobusov sa na cestách viac hazarduje

Hoci autobusári pri nehodách s tragickým koncom vinu často nenesú, vyrovnávajú sa s nimi ťažko.

Nehody autobusov. Pri dvoch nehodách v regióne Zemplína neprežili zrážku s autobusom dvaja vodiči osobných áut. Autobusári za nehody nemohli.Nehody autobusov. Pri dvoch nehodách v regióne Zemplína neprežili zrážku s autobusom dvaja vodiči osobných áut. Autobusári za nehody nemohli. (Zdroj: Milan Potocký)

Za viac ako 95 percent dopravných nehôd, ktoré sa stanú vodičom autobusov, môžu podľa dopravcu vodiči osobných áut.

MICHALOVCE. V posledných mesiacoch sa stali na cestách v regióne Zemplína dve vážne dopravné nehody, počas ktorých došlo k zrážke osobného auta s autobusom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi obcami Trhovište a Horovce v okrese Michalovce sa autobus po čelnej zrážke s autom prevrátil do priekopy.

O pár týždňov neskôr skončil v priekope po čelnej zrážke ďalší autobus medzi Strážskym a obcou Nižný Hrabovec.

Vodiči osobných áut po zrážke s autobusmi zraneniam podľahli. Vodič autobusu utrpel pri poslednej nehode vážne zranenia.

SkryťVypnúť reklamu

V spomínaných prípadoch patrili autobusy Slovenskej autobusovej doprave (SAD) Michalovce, a. s.

Generálny riaditeľ spoločnosti Gejza Sačko hovorí, že profesionálni vodiči to majú na cestách čoraz ťažšie. Jazdí sa agresívnejšie a bezohľadnejšie.

Z roka na rok je to horšie

SAD Michalovce prevádzkuje 240 autobusov a zamestnáva tristopäťdesiat vodičov. Jadro dopravy zabezpečuje SAD vo verejnom záujme Košického samosprávneho kraja. V regióne Zemplína sú to okresy Michalovce, Sobrance a Trebišov.

Vodiči sú takmer každý deň na cestách vystavovaní kolíznym situáciám.

„Drobných dopravných nehôd máme dosť, keďže máme až 240 autobusov. Až 95 percent týchto nehôd zapríčiňujú iní účastníci cestnej premávky. Čo je najhoršie, v poslednom čase sme mali dve veľké dopravné nehody, kde vyhasli ľudské životy,“ zdôraznil Sačko. Škody sa dohromady vyšplhali na 100-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Sačko upozornil, že nehody s autobusmi môžu mať fatálne následky pre cestujúcich. „Keď dôjde ku kolízii s autobusom, môže tam sedieť až 70 ľudí. V prvom prípade sa autobus aj prevrátil. Chvalabohu sa nestalo to najhoršie,“ povedal riaditeľ.

Dodal, že vodiči áut často preceňujú svoje sily a nedbajú na bezpečnosť cestnej premávky.

Autobusár: Na cestách rastie agresivita a bezohľadnosť

Vodič autobusu prímestskej dopravy Ján Gonda uviedol, že problémom na cestách je jednoznačne agresívna jazda a bezohľadnosť.

„My sa s tým stretávame najviac, keďže denne najazdíme okolo 400 kilometrov. Stačí sa prejsť aj po meste, vodiči osobných áut často porušujú vyhlášku a parkujú a zastavujú autami aj na zastávkach pre autobusy,“ uviedol Gonda.

Negatívne skúsenosti majú aj vodiči mestskej autobusovej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

„Nie je to len o vodičoch. Bezohľade sa správajú aj chodci. Prebiehajú doslova popred autobus. Niekedy vodič nemá šancu si ich všimnúť pri vychádzaní zo zastávky,“ povedal Ladislav.

Marián Hric prevádzkuje autoškolu už 15 rokov. Potvrdil, že na cestách Michalovského okresu sa jazdí agresívnejšie.

„Vo všeobecnosti sa jazdí agresívnejšie. Vodiči sú menej ohľaduplní voči druhým účastníkom cestnej premávky. Ale nielen vodiči, ale aj chodci sa často správajú bezohľadne. Súvisí to aj s tým, že ako žijeme, tak sa aj správame na cestách,“ vysvetlil.

Na autobusoch uháňať nemôžu

„Naši vodiči tvrdia, že disciplína na cestách je horšia. Či už sa to týka mestskej alebo prímestskej dopravy. Vodiči sú menej ohľaduplní. Druhá vec je, že majú rýchle autá. Naši vodiči ani nemajú možnosť prekročiť rýchlosť, lebo cestovný poriadok je stavaný maximálne na 60–kilometrovú rýchlosť. Ak by išiel rýchlejšie, prišiel by v predstihu na ďalšiu zastávku. Tým pádom by bol z našej strany disciplinárne riešený. On nemôže zo zastávky odísť skôr,“ doplnil Sačko.

Sačko konštatuje, že vyrovnávanie sa profesionálnych vodičov s tragickými nehodami nie je jednoduché.

„Hlavne pri smrteľných nehodách. V jednom prípade náš vodič mal ťažké zranenia. Vodiči sa z toho potrebujú dostať aj psychicky a nie je to jednouché. Bez ohľadu nato, že sú to profesionálni vodiči, ktorí absolvujú všelijaké školenia,“ vysvetlil riaditeľ.

Spresnil, že nie všetkých vodičov po nehode hneď zaradia do služby.

„Keď je to nutné, tak ich pošleme ešte aj na psychologické vyšetrenie. Až po tých vyšetreniach im umožníme pracovať. Ale jednoznačne im chvíľu dávame voľno, aby sa odreagovali od tých problémov,“ uzavrel riaditeľ.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Po čom túžia Slováci? Kupujeme, aby sme ušetrili aj sa potešili
  2. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
  3. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  4. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  5. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  6. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  7. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  8. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 505
  2. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 934
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 919
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 013
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 288
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 593
  7. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 3 410
  8. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú 3 359

Blogy SME

  1. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  2. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  3. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  4. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  5. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  6. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  7. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  8. Štefan Bukovan: Najnovšia a najvyššia na Kysuciach
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 598
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 176
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 8 042
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 009
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 899
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 299
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 1 902
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 770
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  2. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  3. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  4. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  5. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  6. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  7. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  8. Štefan Bukovan: Najnovšia a najvyššia na Kysuciach
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 598
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 176
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 8 042
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 009
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 899
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 299
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 1 902
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 770
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu