Na zrekonštruovanom nadjazde v Michalovciach, ktorý uviedli do predbežného užívania v decembri minulého roka, chýba zábradlie na približne desaťmetrovom úseku vyhradenom pre chodcov. Denne prejdú po moste desiatky študentov. Úsek, za ktorým je šesťmetrová priekopa, je tri mesiace ohradený iba páskami.
MICHALOVCE. Nadjazd spustili do prevádzky po takmer deväťmesačnej uzávere koncom decembra minulého roka.
Počas rekonštrukcie odstránil dodávateľ stavby aj staré zábradlie, ktoré viedlo pri ceste a lávke pre peších a nahradil ho novým.
Od otvorenia nadjazdu uplynuli tri mesiace, ale časť zábradlia na moste stále chýba. Po moste pritom prechádzajú denne hlavne stovky študentov Strednej odbornej školy technickej (SOŠT) – pracovisko Močarany, ktorá sa nachádza na Močarianskej ulici. Riaditeľ školy Jaroslav Kapitán uviedol, že úsek je pre žiakov nebezpečný.
Riaditeľ: Zábradlie treba doplniť
„Bola odstránená časť zábradlia, ale nahradená novým v celej dĺžke nebola. Na miesto zábradlia je tam natiahnutá páska. Keďže lávka je využívaná, hrozí tam nebezpečenstvo úrazu. Chýbajúcu časť zábradlia treba doplniť, aby využívanie lávky bolo bezpečnejšie,“ upozornil riaditeľ školy.
Dodal, že navyše v blízkosti nie je možnosť iného bezpečného prechodu pre ľudí, ktorí pešo smerujú z mesta do Močarian a na Priemyselnú ulicu, pretože túto časť mesta oddeľujú koľaje.
Hoci lávku má na starosti mesto, zábradlie odstránil zhotoviteľ stavby v rámci rekonštrukcie nadjazdu.
„Budeme o tom rozprávať s dodávateľom stavebných prác aj Slovenskou správou ciest. Pokiaľ ide o lávku, tá by mala byť v správe mesta, našich Technických služieb. Ale to zábradlie odstránili oni, tak by ho mali aj nahradiť,“ povedal primátor Viliam Zahorčák (Smer).
Zástupca riaditeľa SOŠT Ernest Exenberger spresnil, že školu na Močarianskej ulici navštevuje 350 žiakov. Po moste prichádzajú pešo do školy najmä žiaci z Michaloviec, Sobraniec a Strážskeho.
Exenberger dodáva, že napriek tomu, že zábradlie chýba, správa ciest tento úsek monitoruje a snaží sa, aby bol bezpečne ohradený páskami. „Nezanedbávajú to. Vždy to označia páskami aj keď to strhne vietor,“ dodal.
Správa ciest: Zábradlie osadíme v apríli
Samotní študenti si z chýbajúceho zábradlia ťažkú hlavu nerobia. „Spadnúť by tam mohol iba niekto, kto naozaj nedáva pozor, alebo by vystrájal. Možno je to nebezpečné pre cyklistov, ktorí by sa vyhýbali a nečakane zleteli dole, ale ináč nie. Ale aj tak si myslím, že by to mali opraviť čím skôr,“ povedal študent SOŠT.
Hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová uviedla, že práce na uvedenej stavbe budú ukončené v máji.
„V závere roka boli stavebné práce sústredené na uvedenie objektu do predčasného užívania. Poveternostné podmienky však už neumožňovali osadenie zábradlia v predmetnom mieste tak, aby bola zabezpečená jeho plná funkčnosť. V mieste chýbajúceho zábradlia boli osadené dočasné zábrany. Osadenie definitívneho zábradlia bude zabezpečené okamžite po spustení výrobní betónových zmesí v roku 2013. Predpoklad je v mesiaci apríl,“ uzavrela hovorkyňa.
Rekonštrukcia nadjazdu stála 2,1 milióna eur
Nadjazd je hlavnou bránou do Michaloviec a zároveň aj hlavným ťahom smerom na Humenné, Sobrance a na slovensko-ukrajinskú hranicu. Denne po ňom prejde vyše 15-tisíc áut.
Mostný objekt uzavreli pre rekonštrukciu v marci 2012. Vodiči jazdili obchádzkou cez Pekárenskú a Továrenskú ulicu cez železničné priecestie. Na nadjazde zrekonštruovali podpery, čím sa zlepšila nosnosť konštrukcie. Stavbári vymenili staré gumové ložiská za nové.
Novinkou je tretí jazdný pruh, ktorý výrazne zlepší plynulosť premávky v smere do mesta, Humenného a do Sobraniec. Tretí jazdný pruh, s dĺžkou 650 metrov, vedie smerom do mesta od začiatku nadjazdu až po križovatku so Slovenskou ulicou.
Na moste nainštalovali nové zvodidlá, zábradlia a vodorovné dopravné značenie. Komplexná rekonštrukcia mostného objektu stála vyše 2,1 milióna eur a potrvá ešte do mája budúceho roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín