Korzár logo Korzár Dolný zemplín
Nedeľa, 23. september, 2018 | Meniny má Zdenka
Nájdete nás na webe

Kino má najvyššiu návštevnosť za posledných 10 rokov

Najnovšie filmové tituly si v kine Centrum v Michalovciach pozrelo vlani vyše 30-tisíc návštevníkov.

Kino centrum. Premietanie v 3D formáte pritiahlo do kina viac ako 30-tisíc návštevníkov.(Zdroj: Milan Potocký)

Michalovské kino zažíva rekordnú návštevnosť. Kino tak dosiahlo najvyššiu návštevnosť za posledných desať rokov.

MICHALOVCE. Kino Centrum prevádzkuje Mestské kultúrne stredisko (MsKS) v Michalovciach. Riaditeľka MsKS Milada Tomková informovala, že rok 2012 bol prelomový.

„Končila sa éra premietania 35 mm filmov a bolo nutné prejsť digitalizáciou. Predprípravu sme uskutočnili už v roku 2010, kedy sme rekonštruovali zvuk na Dolby digital surround ex, čo bolo nevyhnutnosťou pre digitalizáciu obrazu. S finančným prispením Audiovizuálneho fondu SR a Mesta Michalovce sme mohli digitalizovať obraz v 2D a 3D a kino Centrum tak v apríli 2012 mohlo začať premietať filmy v 3D kvalite,“ uviedla Tomková.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dodala, že to prinieslo nielen zvýšenie kvality obrazu, lepšie kultúrne a spoločenské vyžitie, okamžité filmové premiéry, ale aj šetrenie prepravných nákladov na filmové kópie.

Rekordná návštevnosť

Kino Centrum v roku 2012 spolupracovalo a malo podpísané zmluvy s 11 distribučnými spoločnosťami. Kultúrne stredisko premietlo vlani celkovo 438 predstavení.

Filmové novinky si vlani pozrelo presne 30 348 ľudí. Je to o 5-tisíc návštevníkov viac ako v roku 2011.

„Tento počet návštevníkov v kine Centrum bol najvyšší za posledných desať rokov,“ skonštatovala riaditeľka kultúrneho strediska.

Najviac divákov videlo druhú časť filmu Twilight sága – Úsvit. Príbeh mladých upírov si pozrelo 2 785 divákov. Na druhom mieste skončila rodinná animovaná rozprávka Doba ľadová 4, ktorú videlo 2 418 návštevníkov. Tretia priečka patrí rozprávke Madagaskar, ktorej premietanie si nenechalo ujsť 1 653 ľudí.

Kino Centrum v roku 2012 odpremietalo aj 10 organizovaných predstavení, ktoré videlo 1847 divákov.

Priemerná návštevnosť na jedno predstavenie predstavuje približne 69 ľudí. Priemerná výška vstupného bola vlani 4 eurá. Výška vstupného sa pohybovala od 1 do 6 eur.

Kultúrne stredisko vyzbieralo počas filmových predstavení 1 597 kultúrnych poukazov. Okrem digitalizácie obrazu prinieslo kino aj novinku v podobe filmového festivalu Expedičná kamera 2012.

Všetky filmy uvedené na tomto festivale získali ocenenia na zahraničných filmových festivaloch cestovateľských, horolezeckých alebo dobrodružných filmov.

„Tento festival oslovil všetky vekové kategórie a preto by sme ho chceli uviesť aj v tomto roku,“ informovala Tomková.

Digitalizácia stála vyše 137-tisíc eur

Michalovské kino Centrum premieta digitálne v 3D formáte od 19. apríla minulého roka. Na digitalizáciu kina získalo mesto 32 500 eur z Audiovizuálneho fondu SR.

Zo svojho rozpočtu vyčlenila samospráva ďalších vyše 105-tisíc eur. Výhodou je, že filmové novinky sa premietajú v Michalovciach už v čase ich celoslovenských premiér.

Kino Centrum je jediným v regióne Zemplína, ktoré premieta aj v 3D formáte. Kinosály vybavené digitálnou technológiou sa nachádzajú najbližšie až v Košiciach a v Prešove.

Do michalovského kina preto chodia aj diváci z Trebišova, Sobraniec, Humenného, Veľkých Kapušian, Sniny a Vranova nad Topľou.



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 626
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 499
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 237
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 11 003
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 609
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 384
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 291
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 999
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 835
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 748

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop