Korzár logo Korzár Dolný zemplín
Piatok, 25. máj, 2018 | Meniny má Urban
Nájdete nás na webe

Hlavný ťah pri Trebišove roky len plátajú, cesta je zničená

Niektoré úseky cesty I/79 roky len plátajú. Kamióny dávajú zabrať ľuďom v obciach.

Cesta I/79. Realita dnešných dní.(Zdroj: li)

Niektoré úseky cesty I/79 roky len plátajú. Na komplexnú rekonštrukciu sa nenašli peniaze. Kamióny dávajú zabrať nielen jej, ale aj ľuďom v obciach, ktorými vedie. Ministerstvo dopravy riešenie pozná. Všetko ale závisí od peňazí v štátnom rozpočte.

VEĽATY. Cesta I/79 sa začína vo Vranove nad Topľou a od Sečovskej Polianky prechádza do okresu Trebišov. Tu s ňou majú vodiči, ale aj obyvatelia negatívne skúsenosti.

„Úsek cesty I. triedy I/79 Trebišov – Veľaty je posledné roky v dezolátnom stave. Akoby to nikoho z kompetentných nezaujímalo. Celkovú rekonštrukciu zažil tento úsek pred mnohými rokmi. Myslím si, že si konečne kvalitnú cestu zaslúžime. Veď platíme cestnú daň,“ myslí si náš čitateľ Ľuboš Ihnát z obce Veľaty v okrese Trebišov.

Podotkol, že hoci priamo v obci cestári úsek komplexne opravili, vodiči na ňom znova obchádzajú veľké diery.

Správca cesty má len na opravu výtlkov

Roman Žembera, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest, nás informoval, že cestu v úseku Veľaty - križovatka s cestou II/552 naposledy opravovali v roku 2000. Na úseku križovatka I/79 a II/552 - Trebišov obnovili kryt v roku 1986.

Každý rok tu robia bežnú údržbu. Súvislú, podľa plánu a pridelených peňazí na príslušný rok. Po ukončení zimnej údržby ciest plánujú súvislé vysprávky. Podľa potreby a finančných možností súvislé opravy krytu vozovky.

Potvrdil, že pripravujú obstarávanie na projektovú dokumentáciu na stavbu rekonštrukcia I/79 Trebišov - Veľaty. „Z dôvodu nedostatku investícií najskôr v roku 2014,“ vysvetlil.

Ľudia nepoľavia, chcú zmenu

Cestou jazdia aj kamionisti z Poľska do Maďarska. O ich frekvencii vedia svoje ľudia z obcí, ktorými vedie. Podľa starostu obce Veľaty Mikuláša Levkuta (nez.) prejdú obcami v oboch smeroch denne stovky kamiónov.

Situácia je neúnosná nielen vo Veľatoch, ale aj v Čerhove, Parchovanoch, Hriadkach, Dvoriankach. Hluk, prašnosť, výtlky a strach o bezpečnosť chodcov ich traumatizujú natoľko, že na problém už upozornili živou reťazou.

„Odvtedy sa nič nezmenilo. Je to boj s veternými mlynmi,“ povedal Levkut.

Starostovia sa stretli znova. Cestu žiadajú opraviť, obmedziť kamiónovú dopravu, zabezpečiť pravidelné merania rýchlosti, pre kamionistov ju spoplatniť a z dlhodobého hľadiska vybudovať obchvat.

„Na jar spúšťame petíciu. Pošleme ju ministerstvu dopravy. Na náš problém znova ľudia upozornia živou reťazou,“ povedal Levkut.

Plány sú, budú aj peniaze?

Martin Kóňa, hovorca ministerstva dopravy potvrdil, že ministerstvo ešte koncom decembra 2012 predložilo vláde aktualizáciu programu prípravy a výstavby na roky 2011-2014.

Na rok 2014 v nej navrhovalo rekonštrukciu 10–kilometrového úseku Trebišov - Veľaty a obnovu mostu v obci Svätá Mária. Obe stavby majú byť financované zo štátneho rozpočtu. Ak sa v ňom na ne nájdu peniaze.

Hovorca dodal, že ministerstvo v pripravovanej aktualizácii programu prípravy a výstavby na roky 2011- 2014 uvažuje v budúcnosti aj o rekonštrukcii a odvodnení úseku Vranov nad Topľou - Čemernianska ulica, rekonštrukcii 14 km úseku Veľaty- Slovenské Nové Mesto, kilometrového úseku Čierna - Solomonovo, vybudovaní 4,3 km obchvatu Slovenského Nového Mesta a preložke 9,6 km úseku Hriadky - Trebišov.

Zdôraznil, že príprava závisí od dostatku peňazí v štátnom rozpočte.

Nespoplatnená, lebo vraj netreba

„Ministerstvo dopravy ma informovalo, že cesta I/79 nie je súčasťou Transeurópskej dopravnej siete,“ povedal Ihnát. Informácie, ktoré dostal, poslal aj nám.

Podľa ministerstva pri sčítaní dopravy v roku 2010 bola denná intenzita dopravy v oboch smeroch za 24 hodín v úseku Trebišov - križovatka I/79 a II/522 priemerne 5 515 vozidiel. V úseku križovatka I/79 a II/552 - Veľaty priemerne 4 528 vozidiel. Z toho prevažná väčšina osobné autá.

„Miera nehodovosti je v okrese Trebišov polovičná v porovnaní s priemernou úrovňou za okresy Slovenska a má dlhodobo klesajúci trend. Z uvedených dôvodov nie je opodstatnené spoplatnenie uvedenej cesty,“ citujeme z odpovede z ministerstva.

O spoplatnení uvažujú

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, informoval, že kvôli množstvu sťažností na rastúce počty nákladný áut spustili celý proces posudzovania.

Cesta I/79 je paralelná k severo-južnému ťahu Vyšný Komárnik – Milhosť a v súčasnej dobe nie je spoplatnená.

„Aktuálne však prebiehajú rokovania o zaradení tejto cesty do spoplatnenia elektronickým výberom mýta,“ avizoval.


zk_cesta2_120213_li_res.jpg
Diery. Správca cesty priznáva, že nie je konštruovaná na súčasné zaťaženie dopravou. Toto je výsledok. Foto: li

zk_cesta3_120213_li_res.jpg
Bežné vysprávky. Problém nevyriešia. Po zime je cesta I/79 ako sito. Foto: li

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  1. OMV ponúkne svojim zákazníkom chute známeho šéfkuchára
  2. OMV ponúkne zákazníkom chute známeho šéfkuchára Braňa Križana
  3. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  4. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  5. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  6. Všetko, čo rodiny milujú
  7. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  8. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  9. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  10. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 677
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 19 088
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 12 817
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 7 979
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 5 714
  6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 194
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 762
  8. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely 3 902
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 3 256
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 2 825

Téma: Výtlky na cestách


Neprehliadnite tiež

Premiérový košický jarmok na Severe pokropil dážď

V stánkoch dominuje folklór a prírodné produkty.

Brat so sestrou splodili dieťa, skončili za mrežami

Pavol sa za mreže iba chystá, sestra si už trest odpykala.

Na aute drzo uháňal po električkovej trati

Trať stále vonia novotou, ale už ju ničia arogantní vodiči.

Projekt štvrte na zelenej lúke ožíva, investor chce meniť územný plán

KVP sa obáva kolabujúcej dopravy, Myslava si sľubuje jej vyriešenie.

Najstaršia slovenská kamionistka prešla všetky európske krajiny

Za príbehmi Jarky za volantom sa skrývajú aj príhody, ktoré pobavia.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Trump je najškodlivejší zjav, čo Zem nosila

Výročná správa SIS je opäť raz akoby volanie po zrušení inštitúcie.

dnes píše matia lenická

O ženách chcú opäť rozhodovať muži

Naša katolícka cirkev odmieta počúvať a nasledovať vlastného pápeža.

EKONOMIKA

Most nepodporí návrh Smeru o odchodoch do dôchodku

Smer sa pri návrhu zákona o budúcich dôchodkoch obráti na opozíciu.

DOMOV

Piatkový protest za predčasné voľby organizátori zrušili

Protest organizovali z iniciatívy Hnevám sa a V teniskách.


Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop