Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Streda, 28. jún, 2017 |Meniny má Beáta

Hlavný ťah pri Trebišove roky len plátajú, cesta je zničená

Niektoré úseky cesty I/79 roky len plátajú. Kamióny dávajú zabrať ľuďom v obciach.

Cesta I/79. Realita dnešných dní.(Zdroj: li)

Niektoré úseky cesty I/79 roky len plátajú. Na komplexnú rekonštrukciu sa nenašli peniaze. Kamióny dávajú zabrať nielen jej, ale aj ľuďom v obciach, ktorými vedie. Ministerstvo dopravy riešenie pozná. Všetko ale závisí od peňazí v štátnom rozpočte.

VEĽATY. Cesta I/79 sa začína vo Vranove nad Topľou a od Sečovskej Polianky prechádza do okresu Trebišov. Tu s ňou majú vodiči, ale aj obyvatelia negatívne skúsenosti.

„Úsek cesty I. triedy I/79 Trebišov – Veľaty je posledné roky v dezolátnom stave. Akoby to nikoho z kompetentných nezaujímalo. Celkovú rekonštrukciu zažil tento úsek pred mnohými rokmi. Myslím si, že si konečne kvalitnú cestu zaslúžime. Veď platíme cestnú daň,“ myslí si náš čitateľ Ľuboš Ihnát z obce Veľaty v okrese Trebišov.

Podotkol, že hoci priamo v obci cestári úsek komplexne opravili, vodiči na ňom znova obchádzajú veľké diery.

Správca cesty má len na opravu výtlkov

Roman Žembera, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest, nás informoval, že cestu v úseku Veľaty - križovatka s cestou II/552 naposledy opravovali v roku 2000. Na úseku križovatka I/79 a II/552 - Trebišov obnovili kryt v roku 1986.

Každý rok tu robia bežnú údržbu. Súvislú, podľa plánu a pridelených peňazí na príslušný rok. Po ukončení zimnej údržby ciest plánujú súvislé vysprávky. Podľa potreby a finančných možností súvislé opravy krytu vozovky.

Potvrdil, že pripravujú obstarávanie na projektovú dokumentáciu na stavbu rekonštrukcia I/79 Trebišov - Veľaty. „Z dôvodu nedostatku investícií najskôr v roku 2014,“ vysvetlil.

Ľudia nepoľavia, chcú zmenu

Cestou jazdia aj kamionisti z Poľska do Maďarska. O ich frekvencii vedia svoje ľudia z obcí, ktorými vedie. Podľa starostu obce Veľaty Mikuláša Levkuta (nez.) prejdú obcami v oboch smeroch denne stovky kamiónov.

Situácia je neúnosná nielen vo Veľatoch, ale aj v Čerhove, Parchovanoch, Hriadkach, Dvoriankach. Hluk, prašnosť, výtlky a strach o bezpečnosť chodcov ich traumatizujú natoľko, že na problém už upozornili živou reťazou.

„Odvtedy sa nič nezmenilo. Je to boj s veternými mlynmi,“ povedal Levkut.

Starostovia sa stretli znova. Cestu žiadajú opraviť, obmedziť kamiónovú dopravu, zabezpečiť pravidelné merania rýchlosti, pre kamionistov ju spoplatniť a z dlhodobého hľadiska vybudovať obchvat.

„Na jar spúšťame petíciu. Pošleme ju ministerstvu dopravy. Na náš problém znova ľudia upozornia živou reťazou,“ povedal Levkut.

Plány sú, budú aj peniaze?

Martin Kóňa, hovorca ministerstva dopravy potvrdil, že ministerstvo ešte koncom decembra 2012 predložilo vláde aktualizáciu programu prípravy a výstavby na roky 2011-2014.

Na rok 2014 v nej navrhovalo rekonštrukciu 10–kilometrového úseku Trebišov - Veľaty a obnovu mostu v obci Svätá Mária. Obe stavby majú byť financované zo štátneho rozpočtu. Ak sa v ňom na ne nájdu peniaze.

Hovorca dodal, že ministerstvo v pripravovanej aktualizácii programu prípravy a výstavby na roky 2011- 2014 uvažuje v budúcnosti aj o rekonštrukcii a odvodnení úseku Vranov nad Topľou - Čemernianska ulica, rekonštrukcii 14 km úseku Veľaty- Slovenské Nové Mesto, kilometrového úseku Čierna - Solomonovo, vybudovaní 4,3 km obchvatu Slovenského Nového Mesta a preložke 9,6 km úseku Hriadky - Trebišov.

Zdôraznil, že príprava závisí od dostatku peňazí v štátnom rozpočte.

Nespoplatnená, lebo vraj netreba

„Ministerstvo dopravy ma informovalo, že cesta I/79 nie je súčasťou Transeurópskej dopravnej siete,“ povedal Ihnát. Informácie, ktoré dostal, poslal aj nám.

Podľa ministerstva pri sčítaní dopravy v roku 2010 bola denná intenzita dopravy v oboch smeroch za 24 hodín v úseku Trebišov - križovatka I/79 a II/522 priemerne 5 515 vozidiel. V úseku križovatka I/79 a II/552 - Veľaty priemerne 4 528 vozidiel. Z toho prevažná väčšina osobné autá.

„Miera nehodovosti je v okrese Trebišov polovičná v porovnaní s priemernou úrovňou za okresy Slovenska a má dlhodobo klesajúci trend. Z uvedených dôvodov nie je opodstatnené spoplatnenie uvedenej cesty,“ citujeme z odpovede z ministerstva.

O spoplatnení uvažujú

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, informoval, že kvôli množstvu sťažností na rastúce počty nákladný áut spustili celý proces posudzovania.

Cesta I/79 je paralelná k severo-južnému ťahu Vyšný Komárnik – Milhosť a v súčasnej dobe nie je spoplatnená.

„Aktuálne však prebiehajú rokovania o zaradení tejto cesty do spoplatnenia elektronickým výberom mýta,“ avizoval.


zk_cesta2_120213_li_res.jpg
Diery. Správca cesty priznáva, že nie je konštruovaná na súčasné zaťaženie dopravou. Toto je výsledok. Foto: li

zk_cesta3_120213_li_res.jpg
Bežné vysprávky. Problém nevyriešia. Po zime je cesta I/79 ako sito. Foto: li

Téma: Výtlky na cestách


Neprehliadnite tiež

Mesto Košice podalo žalobu na NKÚ. Odmieta, že to súvisí s EEI

NKÚ odmietol zaslať Burdigovi protokol. Argumentuje žalobou.

Odsúdený exprimátor Benč hovorí otvorene o pobyte za mrežami

Už je doma, kde sme ho navštívili. Stále tvrdí, že je nevinný.

Zachariaš: Neodkláňame sa od záujmov maďarských voličov

Toto tu ešte nebolo. SMK po prvýkrát od októbra 2009 predbehla Most-Híd.

Na Šírave a Vinianskom jazere kontrolovali kvalitu vody

Prvé predsezónne odbery ukázali, že voda je v poriadku.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Horiaci obklad z londýnskej budovy sa používa aj na Slovensku

Francúzsky výrobca v pondelok oznámil, že obklad, ktorý pravdepodobne významne prispel k tragickému požiaru v Londýne, prestal vyrábať.

DOMOV

Fico sa po futbale vybúril na liste šéfovi UEFA

Pri iných futbalových kauzách mlčal.

KOMENTÁRE

Sprisahanci z jadra: Premiérove konšpiračné predstavy o futbale

Veľké krajiny chcú vybabrať s menšími.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  2. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  4. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  6. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  10. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  1. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  2. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  3. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  4. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  5. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  6. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  8. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  9. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  10. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 12 282
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 683
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 3 808
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 709
  5. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 3 488
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 437
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 199
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 050
  9. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 2 983
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 2 009

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop