Korzár logo Korzár Dolný zemplín
Streda, 15. august, 2018 | Meniny má Marcela
Nájdete nás na webe

Hlavný ťah pri Trebišove roky len plátajú, cesta je zničená

Niektoré úseky cesty I/79 roky len plátajú. Kamióny dávajú zabrať ľuďom v obciach.

Cesta I/79. Realita dnešných dní.(Zdroj: li)

Niektoré úseky cesty I/79 roky len plátajú. Na komplexnú rekonštrukciu sa nenašli peniaze. Kamióny dávajú zabrať nielen jej, ale aj ľuďom v obciach, ktorými vedie. Ministerstvo dopravy riešenie pozná. Všetko ale závisí od peňazí v štátnom rozpočte.

VEĽATY. Cesta I/79 sa začína vo Vranove nad Topľou a od Sečovskej Polianky prechádza do okresu Trebišov. Tu s ňou majú vodiči, ale aj obyvatelia negatívne skúsenosti.

„Úsek cesty I. triedy I/79 Trebišov – Veľaty je posledné roky v dezolátnom stave. Akoby to nikoho z kompetentných nezaujímalo. Celkovú rekonštrukciu zažil tento úsek pred mnohými rokmi. Myslím si, že si konečne kvalitnú cestu zaslúžime. Veď platíme cestnú daň,“ myslí si náš čitateľ Ľuboš Ihnát z obce Veľaty v okrese Trebišov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podotkol, že hoci priamo v obci cestári úsek komplexne opravili, vodiči na ňom znova obchádzajú veľké diery.

Správca cesty má len na opravu výtlkov

Roman Žembera, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest, nás informoval, že cestu v úseku Veľaty - križovatka s cestou II/552 naposledy opravovali v roku 2000. Na úseku križovatka I/79 a II/552 - Trebišov obnovili kryt v roku 1986.

Každý rok tu robia bežnú údržbu. Súvislú, podľa plánu a pridelených peňazí na príslušný rok. Po ukončení zimnej údržby ciest plánujú súvislé vysprávky. Podľa potreby a finančných možností súvislé opravy krytu vozovky.

Potvrdil, že pripravujú obstarávanie na projektovú dokumentáciu na stavbu rekonštrukcia I/79 Trebišov - Veľaty. „Z dôvodu nedostatku investícií najskôr v roku 2014,“ vysvetlil.

Ľudia nepoľavia, chcú zmenu

Cestou jazdia aj kamionisti z Poľska do Maďarska. O ich frekvencii vedia svoje ľudia z obcí, ktorými vedie. Podľa starostu obce Veľaty Mikuláša Levkuta (nez.) prejdú obcami v oboch smeroch denne stovky kamiónov.

Situácia je neúnosná nielen vo Veľatoch, ale aj v Čerhove, Parchovanoch, Hriadkach, Dvoriankach. Hluk, prašnosť, výtlky a strach o bezpečnosť chodcov ich traumatizujú natoľko, že na problém už upozornili živou reťazou.

„Odvtedy sa nič nezmenilo. Je to boj s veternými mlynmi,“ povedal Levkut.

Starostovia sa stretli znova. Cestu žiadajú opraviť, obmedziť kamiónovú dopravu, zabezpečiť pravidelné merania rýchlosti, pre kamionistov ju spoplatniť a z dlhodobého hľadiska vybudovať obchvat.

„Na jar spúšťame petíciu. Pošleme ju ministerstvu dopravy. Na náš problém znova ľudia upozornia živou reťazou,“ povedal Levkut.

Plány sú, budú aj peniaze?

Martin Kóňa, hovorca ministerstva dopravy potvrdil, že ministerstvo ešte koncom decembra 2012 predložilo vláde aktualizáciu programu prípravy a výstavby na roky 2011-2014.

Na rok 2014 v nej navrhovalo rekonštrukciu 10–kilometrového úseku Trebišov - Veľaty a obnovu mostu v obci Svätá Mária. Obe stavby majú byť financované zo štátneho rozpočtu. Ak sa v ňom na ne nájdu peniaze.

Hovorca dodal, že ministerstvo v pripravovanej aktualizácii programu prípravy a výstavby na roky 2011- 2014 uvažuje v budúcnosti aj o rekonštrukcii a odvodnení úseku Vranov nad Topľou - Čemernianska ulica, rekonštrukcii 14 km úseku Veľaty- Slovenské Nové Mesto, kilometrového úseku Čierna - Solomonovo, vybudovaní 4,3 km obchvatu Slovenského Nového Mesta a preložke 9,6 km úseku Hriadky - Trebišov.

Zdôraznil, že príprava závisí od dostatku peňazí v štátnom rozpočte.

Nespoplatnená, lebo vraj netreba

„Ministerstvo dopravy ma informovalo, že cesta I/79 nie je súčasťou Transeurópskej dopravnej siete,“ povedal Ihnát. Informácie, ktoré dostal, poslal aj nám.

Podľa ministerstva pri sčítaní dopravy v roku 2010 bola denná intenzita dopravy v oboch smeroch za 24 hodín v úseku Trebišov - križovatka I/79 a II/522 priemerne 5 515 vozidiel. V úseku križovatka I/79 a II/552 - Veľaty priemerne 4 528 vozidiel. Z toho prevažná väčšina osobné autá.

„Miera nehodovosti je v okrese Trebišov polovičná v porovnaní s priemernou úrovňou za okresy Slovenska a má dlhodobo klesajúci trend. Z uvedených dôvodov nie je opodstatnené spoplatnenie uvedenej cesty,“ citujeme z odpovede z ministerstva.

O spoplatnení uvažujú

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, informoval, že kvôli množstvu sťažností na rastúce počty nákladný áut spustili celý proces posudzovania.

Cesta I/79 je paralelná k severo-južnému ťahu Vyšný Komárnik – Milhosť a v súčasnej dobe nie je spoplatnená.

„Aktuálne však prebiehajú rokovania o zaradení tejto cesty do spoplatnenia elektronickým výberom mýta,“ avizoval.


zk_cesta2_120213_li_res.jpg
Diery. Správca cesty priznáva, že nie je konštruovaná na súčasné zaťaženie dopravou. Toto je výsledok. Foto: li

zk_cesta3_120213_li_res.jpg
Bežné vysprávky. Problém nevyriešia. Po zime je cesta I/79 ako sito. Foto: li

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 355
  2. Vizuálny smog je problém 10 037
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 6 440
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 786
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 960
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 626
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 324
  8. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 277
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 870
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 530

Téma: Výtlky na cestách


Neprehliadnite tiež

V okrese Kežmarok a Stará Ľubovňa môže spadnúť až 20 mm zrážok

V Starej Ľubovni a okolí hrozí aj povodeň z trvalého dažďa.

Pozrite si video z búrkovej svetelnej šou nad Trebišovom

V noci prešlo nad východným Slovenskom búrkové pásmo.

Stavebné konanie pre Národné tenisové centrum prerušili

Čaká sa na súhlas rúbať. Vedenie mesta problém v počte parkovacích miest nevidí.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Milionár sa chcel baviť, až kým neprišli dlhy

Ján Kováčik sa pri biznise venuje futbalu.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

Ako sme naleteli Kaliňákovi

Smerákom sa darí odvádzať pozornosť od podstaty.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop