Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Nedeľa, 23. júl, 2017 | Meniny má Oľga

Hlavný ťah pri Trebišove roky len plátajú, cesta je zničená

Niektoré úseky cesty I/79 roky len plátajú. Kamióny dávajú zabrať ľuďom v obciach.

Cesta I/79. Realita dnešných dní.(Zdroj: li)

Niektoré úseky cesty I/79 roky len plátajú. Na komplexnú rekonštrukciu sa nenašli peniaze. Kamióny dávajú zabrať nielen jej, ale aj ľuďom v obciach, ktorými vedie. Ministerstvo dopravy riešenie pozná. Všetko ale závisí od peňazí v štátnom rozpočte.

VEĽATY. Cesta I/79 sa začína vo Vranove nad Topľou a od Sečovskej Polianky prechádza do okresu Trebišov. Tu s ňou majú vodiči, ale aj obyvatelia negatívne skúsenosti.

„Úsek cesty I. triedy I/79 Trebišov – Veľaty je posledné roky v dezolátnom stave. Akoby to nikoho z kompetentných nezaujímalo. Celkovú rekonštrukciu zažil tento úsek pred mnohými rokmi. Myslím si, že si konečne kvalitnú cestu zaslúžime. Veď platíme cestnú daň,“ myslí si náš čitateľ Ľuboš Ihnát z obce Veľaty v okrese Trebišov.

Podotkol, že hoci priamo v obci cestári úsek komplexne opravili, vodiči na ňom znova obchádzajú veľké diery.

Správca cesty má len na opravu výtlkov

Roman Žembera, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest, nás informoval, že cestu v úseku Veľaty - križovatka s cestou II/552 naposledy opravovali v roku 2000. Na úseku križovatka I/79 a II/552 - Trebišov obnovili kryt v roku 1986.

Každý rok tu robia bežnú údržbu. Súvislú, podľa plánu a pridelených peňazí na príslušný rok. Po ukončení zimnej údržby ciest plánujú súvislé vysprávky. Podľa potreby a finančných možností súvislé opravy krytu vozovky.

Potvrdil, že pripravujú obstarávanie na projektovú dokumentáciu na stavbu rekonštrukcia I/79 Trebišov - Veľaty. „Z dôvodu nedostatku investícií najskôr v roku 2014,“ vysvetlil.

Ľudia nepoľavia, chcú zmenu

Cestou jazdia aj kamionisti z Poľska do Maďarska. O ich frekvencii vedia svoje ľudia z obcí, ktorými vedie. Podľa starostu obce Veľaty Mikuláša Levkuta (nez.) prejdú obcami v oboch smeroch denne stovky kamiónov.

Situácia je neúnosná nielen vo Veľatoch, ale aj v Čerhove, Parchovanoch, Hriadkach, Dvoriankach. Hluk, prašnosť, výtlky a strach o bezpečnosť chodcov ich traumatizujú natoľko, že na problém už upozornili živou reťazou.

„Odvtedy sa nič nezmenilo. Je to boj s veternými mlynmi,“ povedal Levkut.

Starostovia sa stretli znova. Cestu žiadajú opraviť, obmedziť kamiónovú dopravu, zabezpečiť pravidelné merania rýchlosti, pre kamionistov ju spoplatniť a z dlhodobého hľadiska vybudovať obchvat.

„Na jar spúšťame petíciu. Pošleme ju ministerstvu dopravy. Na náš problém znova ľudia upozornia živou reťazou,“ povedal Levkut.

Plány sú, budú aj peniaze?

Martin Kóňa, hovorca ministerstva dopravy potvrdil, že ministerstvo ešte koncom decembra 2012 predložilo vláde aktualizáciu programu prípravy a výstavby na roky 2011-2014.

Na rok 2014 v nej navrhovalo rekonštrukciu 10–kilometrového úseku Trebišov - Veľaty a obnovu mostu v obci Svätá Mária. Obe stavby majú byť financované zo štátneho rozpočtu. Ak sa v ňom na ne nájdu peniaze.

Hovorca dodal, že ministerstvo v pripravovanej aktualizácii programu prípravy a výstavby na roky 2011- 2014 uvažuje v budúcnosti aj o rekonštrukcii a odvodnení úseku Vranov nad Topľou - Čemernianska ulica, rekonštrukcii 14 km úseku Veľaty- Slovenské Nové Mesto, kilometrového úseku Čierna - Solomonovo, vybudovaní 4,3 km obchvatu Slovenského Nového Mesta a preložke 9,6 km úseku Hriadky - Trebišov.

Zdôraznil, že príprava závisí od dostatku peňazí v štátnom rozpočte.

Nespoplatnená, lebo vraj netreba

„Ministerstvo dopravy ma informovalo, že cesta I/79 nie je súčasťou Transeurópskej dopravnej siete,“ povedal Ihnát. Informácie, ktoré dostal, poslal aj nám.

Podľa ministerstva pri sčítaní dopravy v roku 2010 bola denná intenzita dopravy v oboch smeroch za 24 hodín v úseku Trebišov - križovatka I/79 a II/522 priemerne 5 515 vozidiel. V úseku križovatka I/79 a II/552 - Veľaty priemerne 4 528 vozidiel. Z toho prevažná väčšina osobné autá.

„Miera nehodovosti je v okrese Trebišov polovičná v porovnaní s priemernou úrovňou za okresy Slovenska a má dlhodobo klesajúci trend. Z uvedených dôvodov nie je opodstatnené spoplatnenie uvedenej cesty,“ citujeme z odpovede z ministerstva.

O spoplatnení uvažujú

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, informoval, že kvôli množstvu sťažností na rastúce počty nákladný áut spustili celý proces posudzovania.

Cesta I/79 je paralelná k severo-južnému ťahu Vyšný Komárnik – Milhosť a v súčasnej dobe nie je spoplatnená.

„Aktuálne však prebiehajú rokovania o zaradení tejto cesty do spoplatnenia elektronickým výberom mýta,“ avizoval.


zk_cesta2_120213_li_res.jpg
Diery. Správca cesty priznáva, že nie je konštruovaná na súčasné zaťaženie dopravou. Toto je výsledok. Foto: li

zk_cesta3_120213_li_res.jpg
Bežné vysprávky. Problém nevyriešia. Po zime je cesta I/79 ako sito. Foto: li

Téma: Výtlky na cestách


Neprehliadnite tiež

Silná búrka s krúpami sa prehnala okresom Prešov, zaplavila ulice

Výstrahy meteorológov sa týkajú Košického aj Prešovského kraja.

Horskí záchranári pomáhali vo Veľkej Studenej doline

Turistka si počas túry zranila ruku.

Záhada košického jazera: Ľudia z neho vychádzajú vyhádzaní

Podľa lekárov za to môžu sinice, podľa mamičiek štípance od hmyzu.

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Národný umelec sa zomrel vo veku 90 rokov.

KULTÚRA

Folklór bol preňho živým organizmom. Nosáľ mal jedinečný talent

Mal veľmi jasnú víziu toho, čo chce urobiť.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KOMENTÁRE

Buďte vďační za Fica. My Česi máme iných komunistov

Komunistická strana Čiech a Moravy je ojedinelým reliktom.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 206
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 417
  3. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 980
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 973
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 826
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 047
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 679
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 577
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 091
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 646

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop