Korzár logo Korzár Dolný zemplín
Sobota, 20. január, 2018 | Meniny má Dalibor
Pridajte si svoje mesto

Aj železničiari doplatili na zrušenie vlakového spojenia

Zrušené vlakové spojenie z Veľkých Kapušian do Bánoviec nad Ondavou sa dotklo aj samotných železničiarov.

Bánovce nad Ondavou. Vlaky z Veľkých Kapušian tu už nechodia.(Zdroj: Anna Kornajová)

Pre zrušené vlaky do práce cestujú autami. Obávajú sa zimnej kalamity a nezjazdných ciest. Pre záveje sa možno nedostanú načas na svoje pracoviská.

ZEMPLÍN. Vlakové spojenie z Veľkých Kapušian do Bánoviec nad Ondavou od 9. decembra zrušili. Cestujúci si preto museli nájsť náhradné riešenie dopravy.

Zuzana Bobriková, hovorkyňa Košického samosprávneho kraja, nám začiatkom týždňa povedala, že v súvislosti so zmenou grafikonu a zrušenia tohto vlakového spojenia nezaznamenali zatiaľ sťažnosti alebo pripomienky.

Podotkla, že zmena je ešte veľmi čerstvá. Ak by sa aj nejakí občania sťažovali, je pravdepodobné, že tak urobia až neskôr.

Gejza Sačko, riaditeľ SAD Michalovce povedal, že takisto nedostali od občanov žiadne sťažnosti a ani pripomienky. Zistili sme ale, že s novým grafikonom sú nespokojní, paradoxne, samotní železničiari.

„Zamestnávateľovi sme podpísali papier, že nebudeme komunikovať s médiami,“ dozvedeli sme sa.

Redukciu spojov pocítili

Podľa nami oslovených železničiarov do tohto roku boli vlakové spojenia v regióne výhodné pre cestujúcich, ale aj pre železničiarov. Spojmi sa bez problémov dokázali v regióne dostať na ranné aj nočné zmeny a späť. Problémy nemali ani cez víkendy.

Znevýhodnením bolo pre nich zrušenie vlakových spojení z Trebišova do Vranova nad Topľou a potom postupná redukcia vlakových spojení v Zemplíne.

„Veľa železničiarov nemalo iné východisko, ako chodievať do práce autom. Mnohí z nás totiž pracujú mimo svojho bydliska aj viac ako 20-30 kilometrov,“ dozvedeli sme sa od nášho zdroja.

Obavy z komplikácií

V rovinatom regióne, povestnom v zime zaviatymi cestami, je podľa železničiarov cestovanie autom rizikové. Hrozí, že sa na svoje pracoviská nedostavia načas a skomplikuje to situáciu na železnici.

„Vlani sme sa pre kalamitu nemohli dostať načas do roboty. Cesty v okresoch Michalovce a Trebišov boli neprejazdné. Nemali preto koho nasadiť na odpratanie snehu na trati. Jeden z nákladných vlakov na širokorozchodnej trati Maťovce-Trebišov zostal visieť na trati,“ povedal nám náš zdroj.

„Ak bude aj teraz zimná kalamita, je možné, že mnohí z nás sa autami ani autobusmi nedostanú načas do práce. Nebude to naša vina. Koho vezmú na zodpovednosť, ak skomplikujeme prevádzku na železniciach? Nás?“

Zuzana Červená z tlačového odboru Železničnej spoločnosti Slovensko uviedla, že cestujúceho - železničiara berú ako každého iného cestujúceho a zákazníka.

Pripomienky k novému grafikonu dopravy preto môžu poslať e-mailom na adresu: cestovny.poriadok@slovakrail.sk.

Poslať ich môžu aj priamo na sekciu železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy. „Prvá plánovaná zmena cestovného poriadku bude v marci 2013,“ avizovala Červená.

Téma: Rušenie vlakov na východe


Neprehliadnite tiež

Nová štvrť na Terase sa rozrastá, doprava však vyriešená nie je

Ďalšia prístupová cesta je nevyhnutná, lebo pribúda obyvateľov aj áut.

Zostanú stĺpy uprostred chodníka?

Výstavba dopravného napojenia, zdá sa, ešte zamotá hlavu mestu aj pri výmene trakčných stĺpov, lemujúcich Triedu SNP.

Rozhovor

Milan Majerský: Prešov je krásny, ale v Levoči je moje srdce

Prešovský župan sa sťahovať z Levoče nechce.

Vydávali kňazom falošné doklady, skončili v base

Levočania Martin Hritz a Fridrich Fritz sa snažili pomôcť.

František Dénes zdolával štíty aj v požehnanom veku

Jeho zásluhou máme napríklad chodník na Tatranskej magistrále.

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 320
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 513
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 155
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 054
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 425
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 293
  7. Kam do tepla v januári? 2 299
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 894
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 155

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop