Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Aj železničiari doplatili na zrušenie vlakového spojenia

Zrušené vlakové spojenie z Veľkých Kapušian do Bánoviec nad Ondavou sa dotklo aj samotných železničiarov.

Bánovce nad Ondavou. Vlaky z Veľkých Kapušian tu už nechodia.Bánovce nad Ondavou. Vlaky z Veľkých Kapušian tu už nechodia. (Zdroj: Anna Kornajová)

Pre zrušené vlaky do práce cestujú autami. Obávajú sa zimnej kalamity a nezjazdných ciest. Pre záveje sa možno nedostanú načas na svoje pracoviská.

ZEMPLÍN. Vlakové spojenie z Veľkých Kapušian do Bánoviec nad Ondavou od 9. decembra zrušili. Cestujúci si preto museli nájsť náhradné riešenie dopravy.

Zuzana Bobriková, hovorkyňa Košického samosprávneho kraja, nám začiatkom týždňa povedala, že v súvislosti so zmenou grafikonu a zrušenia tohto vlakového spojenia nezaznamenali zatiaľ sťažnosti alebo pripomienky.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Podotkla, že zmena je ešte veľmi čerstvá. Ak by sa aj nejakí občania sťažovali, je pravdepodobné, že tak urobia až neskôr.

Gejza Sačko, riaditeľ SAD Michalovce povedal, že takisto nedostali od občanov žiadne sťažnosti a ani pripomienky. Zistili sme ale, že s novým grafikonom sú nespokojní, paradoxne, samotní železničiari.

„Zamestnávateľovi sme podpísali papier, že nebudeme komunikovať s médiami,“ dozvedeli sme sa.

Redukciu spojov pocítili

Podľa nami oslovených železničiarov do tohto roku boli vlakové spojenia v regióne výhodné pre cestujúcich, ale aj pre železničiarov. Spojmi sa bez problémov dokázali v regióne dostať na ranné aj nočné zmeny a späť. Problémy nemali ani cez víkendy.

Znevýhodnením bolo pre nich zrušenie vlakových spojení z Trebišova do Vranova nad Topľou a potom postupná redukcia vlakových spojení v Zemplíne.

Skryť Vypnúť reklamu

„Veľa železničiarov nemalo iné východisko, ako chodievať do práce autom. Mnohí z nás totiž pracujú mimo svojho bydliska aj viac ako 20-30 kilometrov,“ dozvedeli sme sa od nášho zdroja.

Obavy z komplikácií

V rovinatom regióne, povestnom v zime zaviatymi cestami, je podľa železničiarov cestovanie autom rizikové. Hrozí, že sa na svoje pracoviská nedostavia načas a skomplikuje to situáciu na železnici.

„Vlani sme sa pre kalamitu nemohli dostať načas do roboty. Cesty v okresoch Michalovce a Trebišov boli neprejazdné. Nemali preto koho nasadiť na odpratanie snehu na trati. Jeden z nákladných vlakov na širokorozchodnej trati Maťovce-Trebišov zostal visieť na trati,“ povedal nám náš zdroj.

„Ak bude aj teraz zimná kalamita, je možné, že mnohí z nás sa autami ani autobusmi nedostanú načas do práce. Nebude to naša vina. Koho vezmú na zodpovednosť, ak skomplikujeme prevádzku na železniciach? Nás?“

Skryť Vypnúť reklamu

Zuzana Červená z tlačového odboru Železničnej spoločnosti Slovensko uviedla, že cestujúceho - železničiara berú ako každého iného cestujúceho a zákazníka.

Pripomienky k novému grafikonu dopravy preto môžu poslať e-mailom na adresu: cestovny.poriadok@slovakrail.sk.

Poslať ich môžu aj priamo na sekciu železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy. „Prvá plánovaná zmena cestovného poriadku bude v marci 2013,“ avizovala Červená.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 828
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 273
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 005
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 452
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 005
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 952
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 385
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 266
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 124
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 000
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rušenie vlakov na východe

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Centrála Záchrannej služby Košice by mala po zmenách sústrediť väčšinu košických staníc.

Zmenu čaká tretina staníc na východe.

3 h
Ľudia by sa čoskoro mohli vrátiť do mesta.

Poslanec: Čím skôr, lebo bude viac psychiatrických pacientov ako nakazených.

3 h
V čase, keď v Sosne natáčali Fontánu pre Zuzanu II, neexistovala ešte vyššia prístavba. Dostavali ju až neskôr.

Padlo to na zmarenom územnom pláne.

3 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

14 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

4 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop