Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Trebišovčania sa dočkajú podchodu pod železnicou

Podchod pod železnicou, ktorý by spojili dve rozdelené časti Trebišova, sa pravdepodobne stane realitou.

Na mieste železničnej stanice má stáť nový terminál a popod koľajnice má viesť podchod.Na mieste železničnej stanice má stáť nový terminál a popod koľajnice má viesť podchod. (Zdroj: Milan Potocký)

Železnice, kraj a mesto plánujú postaviť terminál integrovanej osobnej prepravy, ktorého súčasťou by bol aj podchod popod koľajnice.

TREBIŠOV. O výstavbe podchodu sa v Trebišove diskutuje už roky, ale realizácia tohto projektu zatiaľ vždy zostala iba na papieri.

Na nedávnom verejnom zhromaždení s obyvateľmi mesta primátor Trebišova Marián Kolesár (nez.) informoval, že výstavba podchodu by mala nabrať reálne kontúry.

železnice Slovenskej republiky (ŽSR) už schválili záväzný pokyn pre investorskú prípravu stavby. Predpokladané investičné náklady sú vo výške 8,3 milióna eur. Stavba by mala byť financovaná z fondov EÚ.

Skryť Vypnúť reklamu

Stavať by mali v roku 2014

Primátor vysvetlil, že súčasné vedenie mesta od roku 2011 vyvíja úsilie pre zlepšenie dostupnosti mestskej štvrte za železnicou.

Po rokovaniach so ŽSR mesto v auguste 2012 spracovalo urbanisticko – architektonickú štúdiu terminálu integrovanej osobnej prepravy.

Štúdia zahŕňa okrem riešenia spoločného vybavovania cestujúcich vo vlakovej a autobusovej doprave aj riešenie prepojenia hlavnej časti mesta s mestskou štvrťou za železnicou novým podchodom pod koľajiskom. Štúdia bola východiskom pre ďalší spoločný postup ŽSR, KSK a mesta.

Kolesár zdôraznil, že hoci prioritou projektu je vybudovanie terminálu, jeho súčasťou bude aj podchod.

„Peniaze na stavanie podchodov EÚ neposkytuje. Podchod je len súčasťou terminálu,“ uviedol Kolesár.

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto podľa primátora nebude investorom. Financovanie by malo byť zabezpečené z fondov Európskej únie.

Generálne riaditeľstvo Železníc SR v októbri vydalo záväzný pokyn pre investorskú prípravu terminálu integrovanej osobnej prepravy Trebišov.

Stavba zahrnie aj podchod pod koľajiskom s prepojením na Štúrovu ulicu. Predpokladané investičné náklady sa dohadujú na 8,3 milióna eur.

S prípravou projektovej dokumentácie sa začne v roku 2013. So samotnou výstavbou najneskôr v roku 2014. Stavba by mala byť financovaná z fondov EÚ – operačný program doprava.

Chodia cez koľajnice

Cestu do mesta si cez koľajnice skracujú hlavne obyvatelia Štúrovej, Jablonkovej, Bottovej ulice a ďalších siedmich ulíc.

„Cez nadjazd to máme dookola približne päť kilometrov, preto chodím cez koľajnice. Či už do mesta, alebo do kostola. Platila som aj pokutu päť eur. Som rada, že bude podchod. Veď už sa o tom rozpráva roky. Dúfam, že sa toho dočkáme,“ povedala Anna zo Štúrovej ulice.

Skryť Vypnúť reklamu

Cez koľajnice si skracujú cestu do práce aj niektorí zamestnanci firiem, ktoré sídlia na ulici kpt. Nálepku.

Terminál odľahčí dopravu

Terminál má odľahčiť cestnú dopravu v okrese Trebišov a v Košickom kraji presmerovaním prímestskej autobusovej dopravy a individuálnej dopravy z ciest na koľajovú dopravu.

Na odbremenenie ciest má podľa železníc význam zapojenie koľajovej dopravy do systému integrovanej prímestskej a mestskej dopravy.

Pri dobrej organizácii prípojov a prestupov dostanú cestujúci rýchly, pohodlný, spoľahlivý a ekonomicky výhodný spôsob prepravy.

Terminál by mal stáť na mieste terajšej železničnej stanice. Jeho súčasťou bude moderná čakáreň, WC aj pre imobilných cestujúcich, automaty na výdaj cestovných lístkov a nové parkovisko.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  6. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  7. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. Úprava osobného motorového vozidla
  10. Important information for Brazilians living in Slovakia
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 515
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 840
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 341
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 996
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 896
  6. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 10 824
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 182
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje 9 732
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 558
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 464
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie poslancov.
Mimoriadne Dobré ráno

Mimoriadny podcast: Môžem ísť od soboty na prechádzku?

Ako sa sprísňujú na Slovensku pravidlá.

Ilustračné foto

V noci do reštaurácie, navyše bez rúška. Babiš žiada, aby Prymula odstúpil

Babiš sľúbil, že ak Prymula nepodá rezignáciu sám, z funkcie ho odvolá.

Nový český minister zdravotníctva Roman Prymula.
Premiér Igor Matovič.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop