Rezort dopravy plánuje výstavbu viacerých komunikácií v zemplínskom regióne.
MICHALOVCE/BRATISLAVA. Predpokladané náklady pri plánovanej preložke cesty I. triedy č. 18 Nižný Hrabovec - Petrovce nad Laborcom budú asi 129 miliónov. "Výstavba by mala trvať minimálne 36 mesiacov až štyri roky," informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Vláda na výjazdovom zasadnutí v Michalovciach 26. septembra zaviazala ministra dopravy Jána Počiatka, aby zabezpečil začatie výstavby tejto komunikácie do konca apríla 2016. Nižný Hrabovec je v okrese Vranov nad Topľou a Petrovce nad Laborcom v okrese Michalovce.
Okružnú križovatku chcú do roku 2015
Výstavba novej okružnej križovatky dvoch štátnych ciest I. triedy č. 50 a 18 v Michalovciach by sa podľa predpokladov rezortu dopravy mala začať v apríli 2013 a ukončená by mohla byť v decembri 2015.
Odhadované investičné náklady na prípravu tejto stavby dosahujú okolo 4,7 mil. eur, ale stavebné náklady ešte neboli špecifikované.
"Cieľom rekonštrukcie je zlepšenie plynulosti cestnej dopravy a životného prostredia prebudovaním na okružnú križovatku s nadväznosťou a rozšírením komunikácie I/50 Sobranecká cesta tak, aby bola homogénna s Humenskou cestou I/18," uviedol Kóňa.
Súčasný stav priesečnej križovatky ciest I. triedy riadenej cestnou svetelnou signalizáciou v Michalovciach nevyhovuje plynulosti cestnej premávky v inkriminovanom uzle.
"Je nedostatočný vzhľadom na čakaciu dobu pre prechod cez jednotlivé vetvy križovatky a bráni vstupu do križovatky z miestnej komunikácie," dodal rezortný hovorca.
Minister dopravy má podľa rozhodnutia vlády zariadiť začatie výstavby okružnej križovatky v centre Zemplína do konca marca 2014.
Okružná križovatka zvýši priepustnosť cestnej premávky v smere na Košice, Humenné a Sobrance. Súčasná križovatka ciest I. triedy v Michalovciach je súčasťou medzinárodného cestného ťahu E50 a E58 do Vyšného Nemeckého pri hranici s Ukrajinou.
Ministerstvo dopravy v súčasnosti pokračuje v príprave aktualizácie diaľničných, cestných a železničných plánov, ako aj budúceho programového obdobia pre eurofondy na roky 2014 až 2020.
"Cieľom je získať pre Slovensko čo najviac financií z eurofondov a zaradiť čo najviac potrebných projektov do nového operačného programu určeného pre dopravu," uzavrel Kóňa.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín