NACINA VES. Obyvatelia obce Nacina Ves (okres Michalovce) a vodiči, ktorí prechádzajú cez železničné priecestie smerom na Vybuchanec, by uvítali, ak by Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) na problémovom úseku osadili rampy a svetelnú signalizáciu.
Priecestie, kde minulý týždeň zahynul po zrážke s vlakom 36-ročný vodič a 27-ročná spolujazdkyňa, je podľa vodičov nebezpečné.
Na uvedenom priecestí je osadená len dopravná značka - STOJ, daj prednosť v jazde.
Neďaleko od miesta nešťastia sa nachádza ďalšie železničné priecestie s rampami. Vedie cezeň iba poľná cesta.
Premiestnenie rámp z poľnej cesty na frekventovaný úsek medzi Nacinou Vsou a Vybuchancom by uvítalo viacero vodičov.
„Neviem, aký význam majú rampy na poľnej ceste, kde raz za deň prejde traktor, alebo kombajn. Určite by viac splnili svoj účel na priecestí, kde už zomreli počas nehôd štyria ľudia. Cesta cez toto priecestie je frekventovaná a nebezpečná,“ povedal Rastislav Pristáš.
Starosta obce Nacina Ves Anton Šandor uviedol, že cesta je po nedávnej rekonštrukcii viac vyťažená. “Vodiči si tu musia dávať veľký pozor. O signalizáciu a rampy sa usilujeme už osem rokov od tragickej nehody v roku 2004. Vodiči na tomto priecestí musia byť veľmi opatrní,“ zdôraznil starosta.
Železnice: Rampy musia zostať na mieste
Hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková uviedla, že rampy na priecestí, cez ktoré prechádza len poľná cesta, premiestňovať nebudú.
“Na uvedenom priecestí z dôvodu konfigurácie trate, terénu a cesty nie je možné dodržať požadované rozhľadové pomery, ak by uvedené priecestie bolo nezabezpečené – iba dopravnou značkou,“ tvrdí hovorkyňa železníc.
Naopak zdôraznila, že po preverení všetkých dôležitých parametrov, ako sú rozhľadové pomery, intenzita dopravy a úroveň cesty konštatovali, že pri rozhľadových pomeroch vyše 500 metrov a pri dodržaní povinnosti účastníkov cestnej premávky je prevádzka na priecestí medzi Nacinou Vsou a Vybuchancom bezpečná.
Častou príčinou nehôd je podľa železníc nedodržanie povinností účastníkov cestnej premávky.
Vyše tisíc priecestí je nezabezpečených
Pavliková informovala, že v prvom polroku 2012 došlo na železničných priecestiach k 23 zrážkam železničného vozidla s užívateľmi priecestí. Pri nehodách 8 osôb zomrelo a 5 sa zranilo ťažko.
Podľa ŽSR vodiči podceňujú nebezpečenstvo, ktoré na nich na železničných priecestiach číha.
“Hoci všetky železničné priecestia na území Slovenskej republiky spĺňajú predpísané normy a pravidelne sa kontrolujú, vodiči na priecestiach hazardujú so svojimi životmi, prechádzajú na červenú, alebo keď sa už zatvárajú závory, mnohí pred priecestím označenom výstražnými krížmi vôbec nezastanú a nepresvedčia sa, či môžu bezpečne cez priecestie prejsť,“ vysvetlila Pavliková.
ŽSR evidujú na Slovensku 2180 priecestí. Z toho je 1123 priecestí nezabezpečených a 1057 zabezpečených priecestným zabezpečovacím zariadením.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín