Vyše sto železničiarov protestovalo včera popoludní v Čiernej nad Tisou. Ministrovi dopravy chceli dať najavo, že sa obávajú prechodu niektorých činností zo Železníc slovenskej republiky (ŽSR) pod nákladného prepravcu Cargo.
ČIERNA NAD TISOU. Stovka zamestnancov ŽSR protestovala včera popoludní na železničnej stanici v Čiernej nad Tisou. So svojou nespokojnosťou sa obrátili na ministra dopravy Jána Figeľa (KDH), ktorý tu slávnostne spúšťal do prevádzky nový elektrický poschodový vlak a súpravu.
Železničiari sú nespokojní s tým, že sa uvažuje o prevode niektorých činností zo ŽSR na Cargo. Posunovanie na železnici zabezpečuje ŽSR. Po novom sa uvažuje, aby túto činnosť zabezpečovalo Cargo.
Železničiari: Bojíme sa o prácu
“Je tu hladová dolina, máme iba tú železnicu. Ak posun preberie Cargo, ľudia majú strach, že to zoberú bez ľudí. Chceme, aby sa nič nemenilo a nerušilo, aby ľudia mali prácu,“ povedal železničný odborár Milan Pavlík. Dodal, že na posune v Čiernej nad Tisou pracuje okolo 150 železničiarov.
Obavy má aj Štefan Maté, ktorý pracuje ako posunovač 26 rokov. „Manželka je chorá. Ak ma prepustia, čo s nami bude?“ pýtal sa.
Nespokojnosť neskrýval ani Ladislav Nemethy. „Ak nás preberie Cargo, my môžeme ísť na podporu. Ako posunovač pracujem 15 rokov. Máme obavy. Každý sa bojí, že príde o prácu, preto sme prišli protestovať,“ vysvetlil.
Železničiari sa obávajú, že pri odchode dosluhujúcej vlády môže ešte dôjsť k nevýhodným zmenám na železnici.
Minister: Nič nie je rozhodnuté
„Ja nejdem nič podpisovať ani rozhodovať, uisťujem vás,“ odpovedal minister dopravy nespokojným železničiarom.
Figeľ vysvetlil, že počas jeho pôsobenia urobil rad krokov na oživenie troch železničných spoločností. Potvrdil, že diskusia o tom, kto bude zabezpečovať posun na železnici medzi spoločnosťami, prebieha.
“Nič nie je rozhodnuté. Tá diskusia vznikla, pretože Cargo má záujem o túto činnosť. Či to tak prejde, za akých podmienok a kedy, to je téma na diskusiu. Ale musí to byť na prospech výsledkov, výkonnosti a zamestnanosti vo firmách,“ uviedol Figeľ.
“Som presvedčený , že aj téma presunu služieb, respektíve posunu medzi Cargom a ŽSR, má na jednej strane svoju logiku. Na druhej musí byť riešená seriózne v dialógu a tak, aby to pomohlo aj zamestnanosti a celkovému rozvoju či nákladnej dopravy alebo infraštruktúry. Všetky investície, ktoré sme tu doteraz robili, či už zo strany železníc alebo Carga, prinášajú výkony, prinášajú ovocie. Niektoré rozhodnutia potrebujú čas, ale všetko sa rieši v záujme firiem. Nie mecenášov, nie pijavíc,“ uzavrel Figeľ.
Fakty
Po tratiach bude jazdiť aj Ľudmila
Na slovenských železničných tratiach začal premávať ďalší moderný poschodový vlak. Ako informovala manažérka pre komunikáciu Operačného programu Doprava z ministerstva dopravy Alena Vaškaninová Buchláková, v poradí siedmy elektrický poschodový vlak dostal meno
Ľudmila.
Celkovo bude po hlavnej severnej vlakovej trase od Nového Mesta nad Váhom až po Čiernu nad Tisou jazdiť desať elektrických vlakov prispôsobených aj na prepravu imobilných cestujúcich.
Nová poschodová súprava bude slúžiť obyvateľom krajného východu.
Vozne sú vybavené zásuvkou na napájanie počítača. Majú klimatizáciu, sklápaciu rampu, vlakový rozhlas a informačné LED tabule. Na bezpečnosť dohliadajú kamery.
sita
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín