MICHALOVCE. Kalamita, ktorá v druhej polovici zimy zasiahla náš okres, sa prejavila na nákladoch za údržbu ciest a miestnych komunikácií aj v meste Michalovce.
Čísla hovoria za všetko. Náklady na zimnú údržbu sa vyšplhali na 93 177,90 eura, čo je o 44 376,95 eura viac ako v minulom roku.
Riaditeľ Technických a záhradníckych služieb (TaZS) Michalovce Július Oleár uviedol, že na údržbe ciest a miestnych komunikácií sa počas uplynulej zimy podieľalo dohromady 26 strojov a mechanizmov ako odhrňovacie radlice, nakladače, posypovače či malotraktory.
Počas zimy použili viac ako 208 ton posypovej soli, 230 ton hrubého posypového materiálu (kameň) a 45 ton piesku.
„Na čistení miestnych komunikácií sa podieľalo šesť dispečerov zimnej služby a 24 vodičov a strojníkov. Na ručnom čistení celkovo 13 pracovníkov a dispečer,“ uviedol riaditeľ TaZS.
Museli pracovať aj nepretržite
Technické a záhradnícke služby mesta Michalovce vykonávajú zimnú údržbu v mesiacoch november až marec. Na začiatku zimy nič nenasvedčovalo tomu, že bude iná ako tie predtým.
„Situácia v roku 2011 v rámci klimatických podmienok bola obvyklá a nevyžadovala mimoriadnu pozornosť. Začiatkom mesiaca január však začalo výdatne snežiť a tento stav pretrvával prakticky až do konca februára. Výdatné sneženie bolo zväčša sprevádzané silným vetrom, čo si v niektorých lokalitách vyžadovalo nepretržité nasadenie kapacít,“ vysvetlil Oleár.
Ako dodal, išlo hlavne o prístup k priemyselnému parku, skládke TKO Žabany a niektoré ulice mesta.
Betlenovce im dali zabrať
„Špecifickou lokalitou je majer Betlenovce, kde priebežné udržanie zjazdnosti nie je možné, čo má za následok, že po utíšení vetra sa do danej lokality prekopávame 3 dni.“
Počas zimnej sezóny sa stalo, že po prekopaní sa po dvoch dňoch bola vďaka silnému vetru a sneženiu táto komunikácia opäť celá zafúkaná závejmi až do výšky troch metrov.
„Napriek tomu boli komunikácie počas celej sezóny bezproblémovo zjazdné. Pri chodníkoch sa niekedy stávalo, hlavne po zamrznutí po predchádzajúcom odmäku, že boli klzké, ale ich schodnosť sme sa snažili operatívnymi posypmi zabezpečovať,“ dodal.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín