Michalovčania sa už nemôžu dočkať dňa, keď sa hlavná vstupná brána do mesta smerom od Košíc zmení z tankodrómu na kvalitnú cestu bez výtlkov a obrovských dier. Podľa Slovenskej správy ciest by sa tak malo stať do 16 mesiacov.
MICHALOVCE. Hoci rekonštrukcia nadjazdu bola avizovaná už minulý rok, k jej realizácii dôjde až teraz.
„Stavba je riešená v rámci akcie Modernizácia a rekonštrukcia mostov na cestách I. triedy, na túto akciu zmluva so zhotoviteľom bola podpísaná v januári 2012,“ uviedla Iveta Fedorová, vedúca odboru organizačno-správneho zo Slovenskej správy ciest (SSC).
Michalovčania i návštevníci mesta sú zo stavu nadjazdu zúfalí. Snažia sa dieram všemožnými spôsobmi vyhnúť.
„Jazdím tadiaľ denne aj niekoľkokrát a situácia je naozaj zlá. Vozovka je vo veľmi zlom stave. Neviem, kto mi zaplatí škody, ktoré vznikajú na takejto ceste,“ povedal Radoslav Krátky.
Radoslav sa vynašiel a často nadjazd obchádza. „Dá sa to obísť aj po Továrenskej ulici. Je to menej náročné pre auto, no predĺži mi to cestu aj o dva kilometre. Verím, že sa už čoskoro pustia do opravy. Potrebuje to ako soľ. Môžete sa snažiť dieram vyhýbať, ale keď sa vám podarí jednej vyhnúť, už na vás čaká ďalšia, ešte väčšia,“ dodal.
Peter Opryska býva v Trebišove, ale za prácou denne dochádza do Michaloviec. Nad stavom nadjazdu len krúti hlavou.
„Stav nadjazdu je katastrofálny, u nás v Trebišove nemal ani také trhliny a diery a už ho opravovali,“ zhodnotil.
Aj on hľadá možnosti ako auto ušetriť pred nástrahami deravého nadjazdu. „Snažím sa dieram vyhýbať, ale veľmi sa mi to nedarí.“
Alternatívu na Továrenskej ulici využíva len málokedy. „Tadiaľ to neobchádzam často, lebo tu zase z vozovky vyčnievajú kryty kanálov,“ povedal.
Rekonštrukcia bude stáť viac ako 2,1 milióna eur
Iveta Fedorová zo SSC potvrdila, že stavenisko je už odovzdané a nič nebráni tomu, aby sa rekonštrukcia začala.
„Zmluvný termín výstavby je 16 mesiacov od odovzdania staveniska. Cena stavebných prác podľa zmluvy o dielo je 2 146 373 eur.“
Za tieto peniaze je naplánovaná rekonštrukcia podpery, zlepšenie nosnosti nosnej konštrukcie, vyspravenie hornej a spodnej stavby.
„Vzhľadom na zmenu voľnej šírky na mostnom objekte na tri pruhy a priradením dvoch pruhov smerom do mesta vznikne väčšia plynulosť cestnej premávky,“ vysvetlila Fedorová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín