Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Kamionisti ignorujú obchvat, jazdia cez Humenné

Husto obývanou zónou v Humennom denne prechádzajú kamióny naložené drevom. Obyvatelia okolitých bytoviek sa sťažujú na hluk, otrasy a prašnosť.

Vidieť kamióny na Mierovej ulici je bežné. Obyvateľom tu strpčujú život.Vidieť kamióny na Mierovej ulici je bežné. Obyvateľom tu strpčujú život. (Zdroj: Jana Otriová)

Ich otázka, prečo sa nevyužíva obchvat a ničí sa cesta prvej triedy, ostáva bez odpovede. Nijaký zákon totiž nezakazuje nákladiakom chodiť po cestách prvej triedy.

HUMENNÉ. „Takmer každý deň prechádzajú po Mierovej ulici kamióny naložené drevom. Spôsobujú hluk, zvyšuje sa prašnosť a v bytovke zaznamenávame otrasy, čo v konečnom dôsledku narúša jej statiku. Navyše kamióny chodia po ceste od skorých ranných hodín a často sa zobudíme na hluk motorov,“ posťažoval sa náš čitateľ Anton Rakár.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podporili ho aj susedia. „Je to zvlášť nepríjemné pre rodiny, ktoré majú malé deti. Auto za autom a ešte k tomu nákladiaky. A všade naokolo paneláky. Je to zlé,“ pridala sa Iveta Ročkaiová. „Načo vybudovali obchvat, keď sa nevyužíva?“ položila rečnícku otázku Eva Macková.

SkryťVypnúť reklamu

Správca komunikácie - Slovenská správa ciest – nám prostredníctvom hovorkyne Ivety Fedorovej poskytol stručnú odpoveď: „Správca cesty nemôže za správanie vodičov kamiónov. Nevieme, prečo si vyberajú cestu cez mesto a nejdú obchvatom. Nemôžeme obmedziť pohyb nákladných vozidiel po cestách prvej triedy.“

Vasil Guzan, riaditeľ Správy a údržby ciest PSK – oblasť Humenné je sklamaný z toho, že pripravovaný zákon o vylúčení tranzitu nákladnej dopravy z ciest prvej a druhej triedy bol napokon zrušený. Nádeje vkladá do preznačenia ciest prvej triedy, na ktorom pracuje Národná diaľničná spoločnosť.

„Nemôžeme zabrániť, aby nákladné autá chodili po cestách v našej správe. Niet na to opory v zákone,“ vysvetľuje.

Výsledkom sú zničené cesty

Mnohé úseky ciest sú „vďaka“ prejazdu ťažkých nákladných áut v dezolátnom stave. Najkritickejšia je podľa riaditeľa Guzana cesta II/559 z Humenného do Medzilaboriec.

SkryťVypnúť reklamu

„V úseku Zbudské Dlhé – Radvaň n/L. – Čabiny je cesta taká zničená, že sa už nedá bežnou údržbou opraviť. Prejazd nákladných áut narúša statiku domov. V Zbudskom Dlhom vznikajú praskliny na domoch,“ hovorí. Aktuálnym problémom je oprava cesty prvej triedy I/15 okolo Domaše, čo v praxi znamená vylúčenie nákladnej kamiónovej dopravy nad 12 ton. „Všetky autá chodia cez cesty II. a III. triedy v našom regióne, hoci je oprava takmer hotová,“ dodal Vasil Guzan.

Podľa nedávnych zistení a ohlasov miestnych starostov kamióny naložené drevom využívajú aj prechod do Poľska cez Palotu.

„V noci údajne prechádzajú cez Haburu a Čertižné, hoci tam cesta ani nie je vybudovaná. Je len taká štrková,“ povedal Guzan.

„Vážia“ denne

Krajský policajný hovorca Daniel Džobanik potvrdil, že pokiaľ nie je obmedzenie pre nákladné vozidlá dané dopravným značením, kamióny z ciest nezmiznú. Dopravná polícia pravidelne organizuje akcie „váženia“ nákladných áut. „Denne sú vonku,“ zdôraznil.

SkryťVypnúť reklamu

V okolí Humenného sa nedávno vážilo v Brekove. „Evidujeme preťaženia nielen vozidiel nad 7 ton, ale aj menších, ako sú dodávky a iné úžitkové vozidlá. Vodičov pokuta zvyčajne neodradí. Viac sa im zrejme oplatí auto naložiť a prepraviť tak naraz viac materiálu,“ dodal Džobanik.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 459
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 011
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 694
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 932
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 110
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 747
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu