HUMENNÉ. Teplá voda z vodovodných kohútikov prestala tiecť vo štvrtok ráno. Namiesto nej tiekla studená aj počas celého dňa, večer a aj v noci.
So žiadosťou o vysvetlenie sme sa včera ráno obrátili na výrobcu tepla, spoločnosť Chemes Humenné.
Až do času našej uzávierky si údajne pre veľkú pracovnú zaneprázdnenosť nenašiel jej generálny riaditeľ Vladimír Skoupil ani dve minúty času, aby to vysvetlil buď v telefóne, alebo e-mailom.
Dodávateľ tepla: problém mal výrobca tepla
Ústretovejší než výrobca bol dodávateľ tepla. Alexander Varjan, vedúci energetického oddelenia Energobytu, s. r. o., Humenné povedal, že zníženie dodávok tepla v Humennom bolo spôsobené na strane výrobcu tepla - spoločnosti Chemes, a. s., Humenné.
Podľa našich informácií bol spôsobený vážnou poruchou na technologických zariadeniach v teplárni. Kvôli tomuto havarijnému stavu boli obmedzené dodávky tepla do siete v meste a nestačili pokryť požiadavky od jednotlivých odbrateľov tepla na množstvo tepla potrebného na prípravu teplej úžitkovej vody a ústredného kúrenia.
Dali prednosť vykurovaniu
Pri poklese vonkajších teplôt vo večerných hodinách bolo preto prioritou vykurovanie domácností a nebytových priestorov v jednotlivých objektoch. Už v piatok ráno im dispečeri výrobcu tepla hlásili, že teploty na vstupe do horúcovodných rozvodov sú stabilizované a v krátkom čase budú spĺňať dohodnuté odberové diagramy podľa požiadaviek dodávateľa tepla na dodávku teplej úžitkovej vody spotrebiteľom.
V priebehu piatkového dopoludnia už Humenčanom z vodovodných kohútikov teplá úžitková voda tiekla v požadovanej kvalite.
ANKETA
- Antónia Jaworská, predsedníčka SVB Dargov 1: „Susedia sa ma pýtali, prečo nejde voda, či nemáme poruchu my v dome? Volala som na dispečing Energobytu. Povedali, že problém má výrobca tepla, nevedeli kedy ho odstráni. Majiteľov bytov som informovala oznamom. Myslím si, že výrobca tepla mohol nájsť nejaký spôsob, ktorým by odberateľov informoval o aktuálnej situácii.“
- Martina Morozová, predsedníčka SVB Dargov 6: „Susedia mi telefonovali, alebo sa pýtali osobne. Volala som na dispečing a potom som každého, kto sa pýtal, informovala o poruche telefonicky alebo osobne. Od predsedov SVB, zástupcov odberateľov tepla dnes každý žiada číslo mobilu. Myslím si, že v prípade takejto mimoriadnej situácie by nemal byť problém poslať nám sms-ku, aby sme mohli ľudí informovať.“
- Adriana Jenčová, podnikateľka: „Výpadok dodávky teplej vody nás zaskočil, lebo nás nikto vopred neinformoval. Máme malé dieťa, vodu na umývanie sme ohrievali. Nevedeli sme, dokedy budeme bez teplej vody . Myslím, že vysvetľovať príčiny a ospravedlňovať sa za výpadok dodatočne nemá žiadny efekt. Mali by nájsť nejaký spôsob, ako ľuďom vysvetliť, čo sa deje, ak niekde u výrobcu alebo dodávateľa tepla nastane problém.“
- Jana Šutková, majiteľka kaderníckeho salónu: „My sme počas dňa výpadok teplej vody nepocítili, pretože v salóne vodu ohrievame bojlerom. Pocítila som to večer pri sprchovaní. Nikto nás o výpadku neinformoval, vysvetlenie by som privítala.“
kor
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín