Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Most v Snine nevydržal nárast dopravy

Hlavný cestný ťah cez Sninu dal zabrať 45-ročnému mostu nad Cirochou. S pribúdajúcimi rokmi klesala jeho zaťažiteľnosť, premávka však na ňom hustla, až konštrukcia mosta povolila. Pravú stranu už nesmú zaťažiť ani chodci.

Havarijný stav. Most na Ulici SNP v Snine musia rekonštruovať.Havarijný stav. Most na Ulici SNP v Snine musia rekonštruovať. (Zdroj: Anna Kornajová)

Hlavný cestný ťah cez Sninu dal zabrať 45-ročnému mostu nad Cirochou. S pribúdajúcimi rokmi klesala jeho zaťažiteľnosť, premávka však na ňom hustla, až konštrukcia mosta povolila. Pravú stranu už nesmú zaťažiť ani chodci.

SNINA. Premávka na ceste I/74 Prešov - Ubľa - štátna hranica s Ukrajinou už niekoľko rokov v centre Sniny hustne. Cestu na vstup aj výstup z centra mesta využívajú vodiči osobných a nákladných áut. Všetci prechádzajú mostom ponad Cirochu.

Most postavili v roku 1966. Zrejme toto leto sa na jeho pravej strane uvoľnilo predpätie v jeho nosnej konštrukcii. Začiatkom októbra o jeho havarijnom stave rokovala Slovenská správa ciest

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Prvým krokom bolo dočasné dopravné značenie. Doprava bude presmerovaná len do dvoch jazdných pruhov, pravý pruh bude uzatvorený.

„Pravou stranou mosta vedie mestský chodník. Túto stranu mosta musíme okamžite odľahčiť, a preto z neho dáme preč aj dlažbu chodníka. Chodci môžu mostom prechádzať len po jeho ľavej strane,“ povedal Ján Aľušík, riaditeľ Verejno-prospešných služieb mesta Snina.

Ich práce potrvajú len pár dní, no havarijný stav poznamená premávku na moste dlhodobo.

Most toho už veľa neunesie

„Na základe vykonanej diagnostiky sme zistili, že poškodenie mosta pravdepodobne zapríčinil nárast dopravy a stále zaťaženie mosta,“ povedala Iveta Fedorová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC). Most mal v čase výstavby zaťažiteľnosť 50 ton, no od roku 1991 už len 30 ton. „Momentálne je obmedzená len na 10 ton a výhradná zaťažiteľnosť je na 35 ton,“ povedala.

Skryť Vypnúť reklamu

Výhradná zaťažiteľnosť vyjadruje najväčšiu okamžitú celkovú hmotnosť vozidla, ktoré môže ako jediné cez most prechádzať. SSC už dala vypracovať projektovú dokumentáciu. Rekonštrukciu zaradia do akcie modernizácie a rekonštrukcie mostov na cestách 1. triedy.

Dlhodobá záležitosť

„Ak sa začne s rekonštrukciou mosta na jar 2012, predpokladáme, že ukončená by mohla byť tiež v budúcom roku,“ odhadla Fedorová.

Most zrekonštruujú v dvoch etapách. Prednosť dostane jeho pravá polovica, potom opravia ľavú. Počas rekonštrukčných prác bude doprava presmerovaná do jedného jazdného pruhu a riadená semaformi. O dočasnom dopravnom značení počas rekonštrukcie bude SSC ešte rokovať.

Odpoveď na otázku, koľko tisíc eur rekonštrukcia vyjde, dá až hotová projektová dokumentácia. Jedno je už však isté. „Obmedzenie dopravy potrvá až do ukončenia rekonštrukcie,“ potvrdila hovorkyňa Fedorová.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  8. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  9. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  1. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  2. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  3. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  4. Legislative intention - recodification of the corporate law
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  7. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  8. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  9. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 15 936
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 498
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 667
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 959
  5. Po Slovensku na motorke 6 786
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 312
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 565
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 494
  9. Crème de la crème po slovensky 3 214
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 2 899
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Horúce počasie je rizikom pre vznik požiarov.


Teraz
Jozef Hrubovčák.

Počas normalizácie nesmel písať a publikovať. Po roku 1989 ho rehabilitovali.


2 h
Zemplínska šírava.

Vodohospodári: Ide o 12 miliónov kubíkov.


16 h
V takomto stave bola stavba rodinného domu, keď stavebný úrad zistil, že je stavebné povolenie sfalšované.

Prokuratúra: Priznal sa, oľutoval to.


16 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V Gelnici očkujú v priestoroch základnej školy.

Ako nazvete tých, ktorí vedome a vypočítavo vlastných voličov povzbudzujú v tom, aby umreli?


20. jún

Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 496 obetí.


a 4 ďalší 16 h

Szijjártó sa s poslancom stretol za chrbtom Korčoka.


20. jún

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop