Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Vlak z Michalian do Humenného meškáva aj hodinu

Približne päťdesiat cestujúcich stojí skoro denne ráno v mraze na železničnej stanici v Brekove a vyzerá, kedy od Strážskeho príde osobák z Michalian do Humenného.

Michal Tomčo. Jeden z mnohých nespokojných cestujúcich. Meškanie osobného vlaku denne sleduje. Hoci sa na ne jeho dcéra sťažovala, odpovede a ani ospravedlnenia sa nedočkala.Michal Tomčo. Jeden z mnohých nespokojných cestujúcich. Meškanie osobného vlaku denne sleduje. Hoci sa na ne jeho dcéra sťažovala, odpovede a ani ospravedlnenia sa nedočkala. (Zdroj: kor)

Na vlak, ktorému cesta do mesta trvala pár minút, skoro denne čakajú približne 20 až 50 minút. Rekord dosiahol 31. januára keď meškal hodinu a 45 minút! Obe železničné spoločnosti sa vyhovárajú jedna na druhú. Ľudia sa boja, že nakoniec vlak zrušia.

BREKOV/BRATISLAVA. Ľudia z Brekova to nemajú do Humenného ďaleko. Môžu si vybrať medzi autobusom a vlakom. Obľúbeným ranným spojom bol roky osobný vlak z Michalian, ktorý päť kilometrov prekonal za šesť minút. Z Brekova odchádzal o 6.38 hod.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po zmene cestovného poriadku prišli problémy

Náš čitateľ Michal Tomčo z Brekova uvádza, že tento vlak ľudia uprednostňovali aj kvôli cene: "Dospelého stojí autobus 0,70 - 0,75 eura, kým osobný vlak len 0,26 eura."

Tomčo vraví, že pracujúci a študenti využívajú rovnaký spoj aj po zmene grafikonu. S tým rozdielom, že osobný vlak 8903 má teraz odchod z Michalian ráno o 4.57 hod. "Po zmene cestovného poriadku má mať príchod do Brekova o 6.11 hod. a v Humennom má byť o 6.18 hodine. No my máme s týmto vlakom po 15 rokoch problémy. Pravidelne mešká!" hovorí. "Presne hodinu a 45 minút meškal 31. januára, 2. februára meškal 20, 4. meškal 50 a 7. februára 24 minút!"

Zdôrazňuje: "Ľudia, a aj malé deti, mrzli na stanici v treskúcom mraze. Každý sa ponáhľal do roboty či do školy. Nebolo nikoho, kto by povedal, čo sa deje. Utekali sme na autobusy, taxíky, aby sme prišli načas do Humenného."

SkryťVypnúť reklamu

Príčiny pomalých jázd

"Problémom meškania osobného vlaku 8903, ako aj iných vlakov sú prechodné obmedzenia traťových rýchlostí z dôvodu porúch na tratiach a mostných objektoch," reaguje Alexander Buzinkay, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktorá poskytuje služby v osobnej železničnej doprave. "Odstraňovanie je v kompetencii manažéra infraštruktúry Železníc Slovenskej republiky (ŽSR)," obracia pozornosť na spoločnosť, ktorá má na starosti správu a prevádzku železničných dopravných ciest. "Meškanie jedného vlaku sa následne prenáša aj na ostatné vlaky. Problematikou meškania sa ZSSK dlhodobo zaoberala a vyvíjala nátlak na ŽSR, aby došlo k náprave a odstráneniu pomalých jázd," dodáva Buzinkay.

Dana Hurtová zo Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) vraví, že osobák 8903 mešká kvôli osobáku 8800 od Čiernej nad Tisou. Do Michalian by mal prichádzať o 4.53 hod. "Tento vlak prichádza s nepravidelným meškaním od nula do 6 minút," upozorňuje.

SkryťVypnúť reklamu

ŽSR: Problém vraj nie je len na trati

Hurtová technické problémy na trati netají: "Správca zariadení železničnej infraštruktúry eviduje v úseku Čierna nad Tisou - Michaľany tri prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti. Všetky problémové miesta na trati sú zaradené v pláne opravných prác v roku 2011."

Svoju spoločnosť bráni a naznačuje, že problém nie je len na ich strane: "Čas meškania je každý deň rozdielny, aj keď dĺžka prechodného obmedzenia traťovej rýchlosti sa nemení. Čiže, nielen oni sú príčinou zmeškania tohto vlaku."

Vysvetľuje: "Následne vlak 8903 z Michalian do Humenného prechádza cez jedno prechodné obmedzenie na trati, a to v úseku Hrinište - Bánovce nad Ondavou. Je v dĺžke 250 metrov. Tu prichádza do Bánoviec nad Ondavou so zmeškaním väčším o dve minúty oproti odchodu z Michalian."

Zdôrazňuje: "Od tohto miesta na trati neevidujeme žiadne prechodné obmedzenia na trati až do Humenného. Čiže nemá už dôvod na zvyšovanie meškania z titulu obmedzení na zariadeniach železničnej infraštruktúry."

Hurtová upozorňuje na značnú hustotu vlakov zapísaných v grafikone číslo 103: "Trať je jednokoľajná, čo má vplyv na priepustnosť vlakov - križovanie vlaku 8903 a rýchlika 604."

SkryťVypnúť reklamu

Osobák musí dať prednosť rýchliku Dargov

Hovorca ZSSK Buzinkay vysvetlil, že 31. januára meškal osobák 8903 až 95 minút preto, lebo "došlo k poruche hnacieho dráhového vozidla". Priznal aj 27-minútové meškanie 2. februára: "Vlak došiel zmeškaný do Bánoviec nad Ondavou 10 minút a čakal na križovanie s vlakom R 604 Dargov, ktorý bol uprednostnený." Rovnaký scenár sa zopakoval aj 7. februára. Výsledkom bolo 26-minútové meškanie.

Hurtová dala za pravdu cestujúcim aj v tom, že vlak meškal 8. februára 13 minút. Dôvod? Osobák 8800 meškal po Michaľany dve minúty, pri odchode z Michaľan už 9 minút, kvôli prechodným obmedzeniam traťovej rýchlosti 4 minúty. Dodala, že 10. februára meškal osobák 8903 zasa 25 minút. Znova aj kvôli križovaniu s rýchlikom 604 Dargov, ktorý má na trati prednosť.

Asi zmenia cestovný poriadok

Buzinkay informuje, že 8. februára mali so ŽSR pracovné rokovanie, kde pripravili opatrenia na zmenu cestovného poriadku. Predpokladajú zlepšenie situácie v pravidelnosti jázd vlakov. "Z dôvodu toho, že ŽSR nemá potrebné finančné prostriedky na údržbu trate, je však potrebné kvôli obmedzeniam traťových rýchlostí rátať s predĺžením jazdných časov vlakov," povedal Buzinkay.

Tomčo upozorňuje, že v hre sú hlavne cestujúci. "Ľudia si kúpili a zaplatili preukážky. A hoci sú platné, nemôžu ich využiť. A ak si vezmeme, že musia cestovať autobusom, tak vlastne za jednu cestu platia dva razy."

Za spolucestujúcich tlmočí obavy: "Môže sa pokojne stať, že jedného dňa, ak ľudí prejde trpezlivosť a uprednostnia autobusy, ktosi zo železníc príde a povie, že vlakom nik necestuje a zrušia ho. Podľa nás by pomohlo, ak by vlak išiel po starom, teda o pol hodiny neskôr."

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 364
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 567
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 228
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 906
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 346
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 398
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 856
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 372
  1. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  2. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  4. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  5. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  6. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  8. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 635
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 57 982
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 968
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 478
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 910
  6. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 21 317
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 494
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 14 245
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  2. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  4. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  5. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  6. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  8. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 635
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 57 982
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 968
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 478
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 910
  6. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 21 317
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 494
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 14 245
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu