Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Výstavbu širokorozchodnej trate Figeľ nevylúčil

Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) definitívne nevylúčil, že cez celé Slovensko povedie širokorozchodná trať.

Širokorozchodná trať. Stále o nej nie je definitívne rozhodnuté.Širokorozchodná trať. Stále o nej nie je definitívne rozhodnuté. (Zdroj: mipo)

Uviedol to na stretnutí s prezidentom ruských železníc Vladimírom Jakuninom. Ten potvrdil, že predĺženie širokorozchodnej trate cez Slovensko má medzinárodný význam a jej výstavba je pre Moskvu prioritou.

ČIERNA NAD TISOU/DOBRÁ. Minister dopravy Ján Figeľ rokoval so šéfom ruských železníc v Termináli kombinovanej dopravy Dobrá v okrese Trebišov. Terminál v roku 2009 prenajalo Slovensko na pätnásť rokov spoločnosti TransContainer - Slovakia, a. s., ktorá je dcérskou spoločnosťou TransContainer - Moskva.

Nadnárodná ruská spoločnosť tu zabezpečuje prepravu a prekládku tovaru, ktorý smeruje prevažne z Ruska a Číny do krajín Európskej únie. Vlani tu preložili a prepravili vyše 11-tisíc železničných kontajnerov.

Jakunin: Potrebujeme vašu politickú podporu

Prezident ruských železníc vysvetlil, že realizácia projektu bude ekonomicky výhodná pre všetky zainteresované krajiny.

"Koncom decembra 2010 bolo stretnutie, kde sa stretli predstavitelia zainteresovaných krajín. Tento projekt, ktorý je pripravený, považovali za výhodný, čo sa týka ekonomickej stránky. Pretože to posudzovali odborníci. Toto nie je projekt Slovenska, Rakúska, Ukrajiny a Ruska. Je to projekt medzinárodného významu. Ďakujem za podporu, ktorú vláda vyjadrila. Čo sa týka tohto projektu, je dôležitá aj politická podpora. Myslím si, že vláda Slovenskej republiky túto politickú podporu prejavuje. Som presvedčený, že tento projekt, čo sa týka ekonomickej podpory, bude úspešný a úspešne realizovaný," uviedol Vladimír Jakunin.

Figeľ: Počkáme na výsledky hodnotenia

Hoci súčasná vláda v programovom vyhlásení tento projekt oficálne nepodporuje, Ján Figeľ pripustil, že výstavba širokorozchodnej trate môže byť v budúcnosti ekonomickým prínosom.

"Potrebujeme z hľadiska širokorozchodnej trate a jej predĺženia finálne vyhodnotenie tej predbežnej štúdie, ktorá bola vypracovaná a pripravená v decembri 2010. Na základe tohto zhodnotenia sa dohodnúť a zároveň rozhodnúť o ďalších krokoch jednotlivo a spoločne, pretože sa na tomto projekte podieľajú štyri partnerské strany. Za istých okolností, podmienok takýto projekt môže byť aj ekonomicky prínosný a samozrejme aj racionálny pre investíciu. Mal som možnosť rozprávať s ministerkou rakúskej vlády. Je to téma nielen národná, ale medzinárodná a samozrejme európska," povedal Figeľ.

Kontrakty s Ruskom podporia zamestnanosť

Na stretnutí spoločnosť Tatravagónka, a. s., slávnostne odovzdala ruskej spoločnosti 33 kontajnerových vagónov z celkového kontraktu 300 kusov. Podľa predsedu predstavenstva Tatravagónky, a. s., Alexeja Beljajeva je Rusko dôležitým trhom.

"Rusko dnes investuje značnú časť prostriedkov do rozvoja osobnej prepravy a modernizácii nákladnej dopravy. Ruský trh je mnonásobne väčší ako európsky. Kým Európa kúpila v minulom roku zhruba sedemtisíc vagónov, Ruská federácia kúpila 70-tisíc vagónov. Pre nás je to nový perspektívny trh, na ktorom môžeme realizovať naše strategické zámery," objasnil Beljajev.

Dodal, že tieto kontrakty majú výrazný vplyv na zamestnanosť. "Na východnom Slovensku zamestnávame zhruba 4700 ľudí. Napríklad závod v Trebišove je dnes kompletne prestavený na výrobu. Zamestnávame tu zhruba 400 ľudí. Ten projekt je skutočne dôležitý. Máme s ruskou stranou pripravené ďalšie projekty. Máme predkontrakt na dvetisíc krytých vagónov. Tento prototyp pôjde na schválenie niekedy v apríli, máji tohto roku," vysvetlil Beljajev.

Na ruskom trhu sa chcú presadiť aj s novým typom cisterny na prepravu ľahkých ropných derivátov.

Ján Figeľ (vľavo) so šéfom ruských železníc Vladimírom Jakuninom. Foto: mipo

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 446
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 622
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 569
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 743
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 820
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 525
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 107
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 082

Blogy SME

  1. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  2. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku (2.)
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  4. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  5. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  6. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  7. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  8. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 56 767
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 15 029
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 892
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 804
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 524
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 800
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 788
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 549
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jesenná vlna by už nemala zaplniť nemocnice.

Na Slovensku máme dva milióny vakcín, omikrónové vakcíny prídu koncom septembra.


11. aug
K1 Attack lákala na svoje autá aj na autosalónoch.

K-1 Attack bol fenoménom. Ale len krátko.


8 h
Nataša Holinová

Ficovci opomenuli jednu zásadnú vec, lebo sa im nehodí do krámu.


15 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Prečo nie je ľahké vymaniť sa z generačnej chudoby?


a 2 ďalší 10m

Blogy SME

  1. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  2. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku (2.)
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  4. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  5. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  6. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  7. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  8. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 56 767
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 15 029
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 892
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 804
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 524
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 800
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 788
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 549
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu