Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Nedeľa, 7. august, 2022 | Meniny má Štefánia

O diaľničnom privádzači do Michaloviec stále nerozhodli

Kadiaľ povedie diaľničný privádzač, ktorý má spojiť mesto Michalovce s diaľnicou, stále nie je rozhodnuté. V hre sú tri varianty.

Továrenská ulica. Mesto chce, aby privádzač na diaľnicu viedol po tejto ulici.Továrenská ulica. Mesto chce, aby privádzač na diaľnicu viedol po tejto ulici. (Zdroj: mipo)

Štátny tajomník ministerstva dopravy Ján Hudacký uviedol, že štát bude okrem odborníkov brať do úvahy aj názory a návrhy samosprávy a obyvateľov mesta.

MICHALOVCE. S výstavbou diaľničného privádzača Michaloviec by mal štát začať v roku 2014. Podľa plánu by ho mal dokončiť do roku 2017. Privádzač má spájať mesto s diaľnicou, ktorá povedie od Košíc smerom k slovensko-ukrajinským hraniciam. Po vybudovaní odľahčí aj frekventovanú cestu I/50 medzi Michalovcami a obcou Pozdišovce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odborníci sú za variant C

V hre sú tri alternatívy. Vo všetkých prípadoch má diaľničný privádzač rovnaký začiatok, a to na križovatke spájajúcej cestu I/50 - Sobraneckú ulicu s Továrenskou ulicou. Štát tu vybuduje veľkú okružnú križovatku.

Variant A počíta s tým, že štát vybuduje privádzač po súčasnej komunikácii, ktorá vedie po Továrenskej ulici smerom na obec Krásnovce.

SkryťVypnúť reklamu

Variant B prechádza cez nezastavané pozemky popri priemyselnom parku smerom na obec Lastomír. Tretí variant C prechádza podobne ako alternatíva B, ale pred obcou Lastomír prejde novým mostným objektom ponad rieku Laborec. Na diaľnicu sa napojí až za obcou Lastomír.

Alternatíva A, ktorú uprednostňuje mesto, je pre štát najdrahšia. Vybudovanie privádzača by stálo vyše 56 miliónov eur. Varianty B a C sú približne o desať miliónov eur lacnejšie. Nevýhodou variantu B je to, že prechádza pásmom II. stupňa ochrany vodných zdrojov, ktoré sa nachádzajú pri obci Lastomír. Zo zámeru, ktorý si nechala vypracovať Národná diaľničná spoločnosť, a. s., vyplýva, že odborníci uprednostňujú variant C. Jeho výhodou je najmenšia dĺžka trasy, nižšie odhadované stavebné náklady oproti variantu A, aj najmenší objem zemných prác.

SkryťVypnúť reklamu

Michalovčania chcú privádzač cez Továrenskú ulicu

Miestna samospráva presadzuje variant A, ktorý vedie po Továrenskej ulici. Privádzač by smeroval popri závode BSH a bývalom MEZ-e pozdĺž koľajníc smerom k obci Krásnovce. Mesto tvrdí, že varianty B a C by mohli ovplyvniť rozširovanie priemyselného parku.

"Mesto preferuje alternatívu, ktorá by išla po Továrenskej ulici. To preto, že ďalšie dve by prechádzali lokalitami, ktoré máme vytypované perspektívne pre rozšírenie priemyselnej zóny. Takže toto je jediný dôvod. Ale, samozrejme, ak rozhodnutie bude iné, budeme ho musieť akceptovať. Pre nás by však bolo najvýhodnejšie, keby to bolo po Továrenskej ulici," vysvetlil primátor Viliam Záhorčák (Smer-SD).

Pri alternatíve, ktorú preferuje mesto, by sa vo veľkej miere využila plocha jestvujúcej cesty. Privádzač by mal dĺžku 6,4 kilometra. Prechádzal by popri obci Krásnovce, kde by bolo potrebné vybudovať približne tri metre vysokú a takmer kilometer dlhú protihlukovú stenu. Táto alternatíva je aj v súlade s územným plánom mesta a Košického samosprávneho kraja.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo: Rešpektujeme odborníkov, mesto aj ľudí

Štátny tajomník ministerstva dopravy Ján Hudacký (KDH) na pracovnom výjazde v Michalovciach potvrdil, že o konečnom variante stále nie je rozhodnuté: "Diskusia, ktorý variant sa vyberie, je ešte v plnom prúde. My chceme rešpektovať záujem odbornej verejnosti, ale aj záujem obyčajných ľudí v meste, aby sme jednoducho našli najvýhodnejší variant. Zatiaľ sa prikláňame k variantu A, ale ešte nie je definitívne rozhodnuté. Je aj na vedení mesta, aby sme hľadali najoptimálnejší variant, ktorý bude vychádzať z potrieb a záujmu občanov aj odbornej verejnosti."

Čo nato vodiči

"Viac sa prikláňam k alternatíve, ktorú preferuje mesto. Hoci je to pre štát drahší variant, mesto by si malo ponechať voľné pozemky na rozšírenie priemyselného parku. V okrese je stále vysoká nezamestnanosť," uviedol 30-ročný vodič Marián Jacko.

"Myslím si, že vodičov poteší ktorýkoľvek variant, hlavne nech sa už čoskoro stavia. Diaľničný privádzač z mesta a diaľnica na Ukrajinu určite odľahčia dopravu v Michalovciach, lebo teraz prejdú cez mesto denne po Sobraneckej ceste stovky kamiónov, ktoré smerujú k slovensko-ukrajinským hraniciam," dodal 28-ročný Slavomír z Michaloviec.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde vybavíte žiadosť o hypotéku bez návštevy pobočky?
  2. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  7. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  7. Aké sú vízie slovenských vodičov a architektov?
  8. Toto sú vízie slovenských vodičov a architektov
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 069
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 800
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 204
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 307
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 193
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 984
  7. First moment: Maldivy, Maurícius či Mexiko na dosah jedným letom 2 574
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 487

Blogy SME

  1. Viera Spišáková: Trapas technický
  2. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  3. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  4. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  5. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  6. Matúš Grznár: Výzva Igorovi Matovičovi k sebareflexii a odstúpeniu.
  7. Štefan Vidlár: Bola jedna rodina
  8. Marián Kozák: Festival "Európskeho ľudového remesla" v Kežmarku 2022
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 50 633
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 24 969
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 607
  4. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 123
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 578
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 464
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 157
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Roman Kříž je právnik a tvorca českého start-upu Bene Meat Technologies, v ktorom pestujú kultivované mäso. V roku 2016 založil Libertariánsky inštitút. V roku 2019 kandidoval za stranu Svobodní do Európskeho parlamentu.

V Českom start-upe pestujú hovädzinu.


2. aug
Peter Schutz.

Žiadnu opozičnú zmluvu netreba.


7 h
Jadrová elektráreň v Záporoží.

K úniku radiácie po útoku nedošlo.


5 h
Rusko neútočí len na školy, v ktorých prespávajú ukrajinskí vojaci.

Správa mala byť ťažšie zneužiteľná ruskou propagandou.


2 h

Blogy SME

  1. Viera Spišáková: Trapas technický
  2. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  3. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  4. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  5. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  6. Matúš Grznár: Výzva Igorovi Matovičovi k sebareflexii a odstúpeniu.
  7. Štefan Vidlár: Bola jedna rodina
  8. Marián Kozák: Festival "Európskeho ľudového remesla" v Kežmarku 2022
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 50 633
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 24 969
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 607
  4. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 123
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 578
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 464
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 157
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu