Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Oceliareň v Strážskom potrebuje tony šrotu

Oceliareň v Strážskom plánuje v marci spustiť výrobu stavebnej ocele. Obyvatelia mesta sa obávajú, že dôjde k nadmernému zaťaženiu ciest nákladnou dopravou a nárastu hluku.

Ročne má do oceliarne prúdiť na spracovanie vyše 500-tisíc ton šrotu a surového železa.

STRÁŽSKE. Mesto Strážske už v súčasnosti eviduje viaceré sťažnosti obyvateľov bývajúcich v priľahlej časti mesta na hluk spôsobovaný jestvujúcimi prevádzkami v areáli Chemko Strážske. Obyvatelia sa obávajú, že počas prevádzky oceliarne dôjde k nárastu nákladnej dopravy a hluku. Vedenie spoločnosti Slovakia Steel Mills, (SSM) a. s. tvrdí, že preprava šrotu sa ciest výrazne nedotkne.

Nárastu hluku sa obávajú prevažne obyvatelia Gaštanovej a Brezovej ulice. "Bývam blízko Chemka. V noci tu už hučí čistiareň odpadových vôd. Uvidíme, aké to bude, keď sa spustí oceliareň a zvýši sa premávka áut a vagónov po železnici. Záleží ako často budú ten šrot prepravovať," povedal Vladimír Kušej zo Strážskeho.

Vstupnou surovinou pre budúce finálne výrobky oceliarne bude prevažne oceľový šrot a surové železo v množstve približne 550-tisíc ton ročne. Dopravou a hlukom sa zaoberala aj komisia životného prostredia pri mestskom zastupiteľstve. Rozhodla, že počas skúšobnej prevádzky je potrebné zabezpečiť merania hluku. V prípade, že hluková záťaž bude vyššia ako prípustné hladiny, firma má realizovať účinné protihlukové opatrenia napríklad vo forme protihlukových stien.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Oceliareň: Cesty nadmerne nezaťažíme

Generálny riaditeľ spoločnosti SSM, a. s. Ján Tušim tvrdí, že ľudia sa nadmerného hluku ani preťaženia ciest nákladnou dopravou obávať nemusia. Tušim vysvetlil, že pre závod by bolo ekonomicky nevýhodné prepravovať tony šrotu autami. "Aby sme my nevyhnali nejako vysoko cenu šrotu, kamiónom ho má zmysel nosiť zo vzdialeností do sto kilometrov. Všetko ostatné už má zmysel železnicou. Chemko malo veľké kapacity na železničnú dopravu. Je tu veľká priepustnosť. My sme schopní podľa mňa doviesť 80 percent šrotu vo vagónoch. Technicky bez železničnej dopravy to ani nie je možné. Zaťaženie by na cestu nemalo byť také veľké," vysvetlil Tušim.

Zamestnajú vyše 389 ľudí

V oceliarni bude nepretržitá prevádzka. Pracovať sa bude nonstop sedem dní v týždni na štyri zmeny. Stavebnú oceľ plánujú vyrábať už v marci. Plánovaná ročná produkcia by mala byť vyše 600-tisíc ton výrobkov v podobe tyčí, roxorov a drôtov. Oceľové produkty z tohto závodu nájdu využitie v stavebnom priemysle. S výstavbou oceliarne začali v areáli bývalého Chemka Strážske pred dvoma rokmi. Náklady na výstavbu celej oceliarne dosiahnu vyše 220 miliónov eur. Fabrika sa nachádza na ploche s rozlohou 37 hektárov. Po dokončení bude patriť medzi popredných zamestnávateľov v regióne. Celkovo má zamestnať 389 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  3. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  2. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  3. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 27 696
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 487
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 16 565
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 368
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 608
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 3 596
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 565
  8. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 2 639

Blogy SME

  1. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Maťo Chudík: Odtlačky
  4. Peter Gašparovič: Kandidát na predsedu TSK Jaroslav Baška: Prioritou je poskytovanie komplexnej zdravotnej starostlivosti na jednom mieste
  5. Martin Gajdoš: O chaose a trpezlivosti. Ako zaparkovať v centre?
  6. Miroslav Ferkl: Putin obviňuje Washington.
  7. Peter Slamenik: Good idea Slovenia
  8. Kristína Jakubičková: Kým dorazí zásielka, bude zo mňa Matuzalem!
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 434
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 154
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 804
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 4 153
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 948
  6. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 909
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 797
  8. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 764
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kollár, Holý a Krajniak predstavujú cenovú mapu nájomných bytov

Sme rodina predstavila cenové mapy.


7 h

Nedostatok a veľký dopyt zvyšujú ceny suroviny a ohrozuje aj teplárne.


12 h
Peter Schutz.

Generácia postmečiarovskej obnovy bola o tri poschodia dospelejšia a kvalitnejšia.


12 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h

Blogy SME

  1. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Maťo Chudík: Odtlačky
  4. Peter Gašparovič: Kandidát na predsedu TSK Jaroslav Baška: Prioritou je poskytovanie komplexnej zdravotnej starostlivosti na jednom mieste
  5. Martin Gajdoš: O chaose a trpezlivosti. Ako zaparkovať v centre?
  6. Miroslav Ferkl: Putin obviňuje Washington.
  7. Peter Slamenik: Good idea Slovenia
  8. Kristína Jakubičková: Kým dorazí zásielka, bude zo mňa Matuzalem!
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 434
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 154
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 804
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 4 153
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 948
  6. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 909
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 797
  8. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 764
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu