Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky
SLUŽOBNÉ CESTY PREVETRÁVAJÚ MESTSKÉ KASY

Samosprávy doplácajú na diaľku do Bratislavy

Samosprávy Humenného, Sniny a Medzilaboriec sú od Bratislavy vzdialené viac ako päťsto kilometrov. Cesty na ministerstvá napríklad kvôli rôznym projektom ich stoja oveľa viac, ako obce a mestá z rozvinutejšieho západného a stredného Slovenska.

Primátor Štefan Milovčík. Naposledy ostal visieť pred Hažínom, keď sa ponáhľal na služobnú cestu. Pokazilo sa mu auto.Primátor Štefan Milovčík. Naposledy ostal visieť pred Hažínom, keď sa ponáhľal na služobnú cestu. Pokazilo sa mu auto. (Zdroj: kor)

Únia ani naše ministerstvá však náklady na takéto cesty za oprávnené na projekt nepovažujú.

HORNÝ ZEMPLÍN. Samosprávy miest a obcí môžu prísť k peniazom na rozvoj cez projekty a nenávratné dotácie z fondov Európskej únie. Lenže kým únia či ministerstvo projekt schvália, musí byť samospráva ministerským úradníkom poruke. Pre horný Zemplín znamená cesta do Bratislavy a späť vyše tisíc kilometrov.

Prečo nechodia vlakom?

Samosprávy vysielajú zamestnancov a primátorov na ministerstvá či projektové agentúry v Bratislave často služobným autom. Podľa hovorkyne sninskej radnice Anny Brečkovej sa vraj cesta vlakom nevyplatí. K cene lístka a ležadla treba prirátať aj cestovné po Bratislave. Ministerstvá a inštitúcie sú roztrúsené po celom meste, stretnutia termínované, cestovanie MHD by tak museli z časových dôvodov zameniť za taxíky. Brečková tvrdí: "Nevyjde to lacnejšie. Neberúc do úvahy stratu času."

Oľga Nestorová z medzilaborskej radnice vraví: "Náš primátor zvyčajne chodí autom. Ak idú do Bratislavy zamestnanci jednotlivo, chodia vlakom."

Skryť Vypnúť reklamu

V Snine majú päťročné poruchové auto

Hovorkyne Nestorová a Brečková sa zhodujú, že obe služobné autá sú v Bratislave priemerne dva razy do mesiaca. V Snine majú služobný Volkswagen Passat, ktorý má len päť rokov, a už je poruchový. V tomto roku sa mu až štyrikrát pokazil motor. Pripisujú to častým dlhým jazdám. V júni kvôli jednej z porúch dokonca primátorovi Štefanovi Milovčíkovi (nez.) narýchlo požičal služobné auto humenský primátor. Sninské auto vtedy zradilo pred Hažínom.

Medzilaborčania vraj majú služobné auto v dobrej kondícii. Nestorová vraví, že ich primátor a zamestnanci úradu jazdia sedemročnou Škodou Superb 1,9 T.

Medzilaborčania ani Sninčania o kúpe nového auta neuvažujú, hoci minimálne v Snine majú čo zvažovať. Jedna bežná oprava ich auta vyjde podľa hovorkyne priemerne na tisíc eur a tohto roku ho už opravovali štyrikrát. A tak peniaze na opravu passatu prevetrávajú v rozpočte mesta položku opravy a údržby.

Hovorkyňa Sniny Anna Brečková predpokladá, že nápor na ich služobné auto čoskoro pominie: "Až na kaštieľ už máme všetko podpísané, takže by nemala byť už taká frekvencia jázd do hlavného mesta, ako doteraz." Prejaví sa to aj na znížení nákladov na pohonné látky.

Skryť Vypnúť reklamu

V Humennom "kvalitní zamestnanci" mlčia

O služobnom aute z humenskej radnice sme sa nedozvedeli. Hoci sme otázky všetkým trom samosprávam poslali naraz a sninská s medzilaborskou radnicou odpovedali obratom, humenská tak nespravila ani po troch týždňoch. Paradoxne, pritom práve humenská radnica školí svojich zamestnancov z európskej nenávratnej dotácie vo výške 134 021 eur. Projekt má názov Kvalitný zamestnanec samosprávy - základný nástroj poskytovania kvalitných služieb občanom.

Cestovné na prípravy projektu nepreplatia

Ministerstvo ani Európsku úniu geografický hendikep nezaujíma a nerefundujú im ani cent. "Nie sú to oprávnené náklady na projekt," potvrdzuje Brečková.

Daniela Galandová, projektová manažérka zo Sniny, uviedla, že výnimkou sú služobné cesty kvôli cezhraničným projektom, únia však preplatí len tie, ktoré zhodnotí ako účelné.

Skryť Vypnúť reklamu

Projektová manažérka: Sú aj lacnejšie možnosti

Daniela Galandová si myslí, že časté služobné cesty do Bratislavy nie sú potrebné. Súhlasí, že hoci pri projektoch rekonštrukcie škôl museli ísť zástupcovia samosprávy do Bratislavy osobne s projektantmi a projektovými manažérmi, pri prípravách ostatných projektov sa podľa nej už dali cesty nahradiť poštou. Ďalšou, podľa nej spoľahlivou a rýchlou, možnosťou je využitie služieb kuriéra. "Mnohé veci sa dajú vykonzultovať telefonicky alebo e-mailom," dodáva na margo šetrenia. Myslí si, že mnoho ciest do Bratislavy podmienilo skôr to, že tam sídlia projektové agentúry, s ktorými mesto spolupracuje.

Situáciu komplikujú aj ministerstvá, keď samosprávam dávajú rôzne termíny. Nedarí sa im preto dohodnúť si spoločné cesty tak, aby využili na striedačku raz auto z jednej radnice, inokedy z druhej, alebo aby sa na cestu v snahe ušetriť poskladali.






Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  2. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 190
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 894
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 13 823
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 932
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 460
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 310
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 924
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 640
  9. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 490
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 294
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

ROZHOVOR

Pediatrička: Niekedy som očkovala na chrípku 600 detí za rok, teraz približne 50

Ľudia si zvykajú, že nemôžu behať za lekárom so všetkým.

Pediatrička Eva Ševecová.
Rozhovor

Archeológ: Hrady síce opravujeme, ale tie nežijú

Michal Keruľ chcel odhaľovať poklady histórie, teraz ich pomáha strážiť.

Michal Keruľ s rodinou.
Humenskí poslanci nájomnú zmluvu so spracovateľom ovocia neschválili.
Vrak pred rodinným domom začínajú úrady riešiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Šéfa parlamentu Borisa Kollára v nemocnici najviac navštevovala bývalá manželka Linda Rezešová. Na fotografii sú na plese v Opere v roku 2008.

Návštevy Kollára v nemocnici volajú po demisii

V druhom slede kandidátov na politický koniec sa tlačia glosátori.

Peter Schutz

Jazdenie na nákladných vlakoch nie je romantika

Amin Palma skáče na vlaky v Mexiku aj v Čadci.

Na nákladných vlakoch musia byť čierni pasažieri pripravení na každé počasie, na bod mrazu aj horúčavy. Na snímke je jeden z Aminových spolujazdcov.
 Presvedčí Kristen Stewart v úlohe princeznej Diany?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop