Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Michalovčanom zľavy na čipové karty neplatia

Obyvatelia Michaloviec ako jediní v regióne Zemplína nemajú možnosť cestovať mestskou autobusovou dopravou na zľavnené čipové karty.

Mestská doprava. Michalovčania nemajú možnosť využívať zľavy prostredníctvom čipových kariet.Mestská doprava. Michalovčania nemajú možnosť využívať zľavy prostredníctvom čipových kariet. (Zdroj: ilustračné mipo)

Už druhý rok si na nich počas cestovania nemôžu uplatniť zľavu. Mesto o opätovnom zavedení zliav pri používaní čipových kariet zatiaľ neuvažuje. Podľa dopravcu sa to podpísalo pod nižší počet cestujúcich.

MICHALOVCE. Mestskou autobusovou dopravou v Michalovciach cestuje menej ľudí. Podľa dopravcu za to môže aj neochota mesta uhrádzať zľavy pre užívateľov čipových kariet. Samospráva pri schvaľovaní cenového výmeru už druhý rok neuplatňuje zavedenie zliav na čipové karty.

Podľa Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Michalovce, a. s., ktorá zabezpečuje dopravu v meste, sa to podpísalo aj pod nižší počet prepravených osôb. Vlani využilo mestskú dopravu až o 234-tisíc cestujúcich menej ako v roku 2008, keď ešte platili zľavy pre užívateľov dopravných kariet. Pri používaní karty mali cestujúci zľavu na cestovnom 5 percent z ceny lístka. Od januára 2009 tieto zľavy v Michalovciach neplatia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dopravca: Má to vplyv na pokles cestujúcich

"Kartu som si kúpila pred rokmi preto, aby som ušetrila na cestovnom, lebo často cestujem mestskou dopravou. Za používanie karty však žiadna zľava už druhý rok neplatí. Ja ju však používam naďalej, hoci je to bez zľavy, lebo nemusím pri šoférovi hľadať drobné v peňaženke," uviedla 77-ročná Jozefína P. z Michaloviec.

Pre porovnanie - v Trebišove stojí cestovný lístok 40 centov. Užívateľ dopravnej karty zaplatí po zľave len 33 centov. Rovnaké výhody majú aj držitelia kariet v Humennom a vo Vranove nad Topľou. V Michalovciach však platia držitelia kariet plnú sumu 40 centov.

Na opätovné zavedenie zliav v mestskej doprave prostredníctvom čipových kariet upozornil aj poslanec Michal Stričík (nezávislý). "Tento systém bol pomerne značne využívaný. Tým, že sa od toho upustilo, je to jeden z dôsledkov, prečo sa znížil počet prepravovaných osôb, a ten pokles bol dosť významný," povedal poslanec.

Upozornil, že Michalovce sú najväčším mestom v regióne Zemplína a paradoxne ako jediné tento spôsob zliav pre svojich obyvateľov neuplatňuje. "Musíme si uvedomiť, že mesto Michalovce je jediné v širokom okolí, ktoré neuplatňuje tento systém zliav," upozornil Stričík.

Riaditeľ odboru dopravy SAD Michalovce, a. s., Milan Kučma potvrdil, že zrušenie zliav sa podpísalo pod nižší záujem cestovať mestskou dopravou. "Je to jeden z vplyvov na pokles cestujúcich, pretože na začiatku, keď sme zrušili tie zľavy na čipové karty, bol dosť veľký ohlas cestujúcej verejnosti a boli dosť rozhorčení, že sme to zrušili. Nehovorím, že je to hlavný dôvod poklesu, ale je jeden z tých dôvodov," objasnil Kučma.

Upresnil, že ak mesto bude ochotné zaviesť čipové karty, dopravca je pripravený. "Nie je problém sa prispôsobiť tomu kedykoľvek. Naše zariadenia sú. Stačí zmeniť cenový výmer a my to môžeme realizovať," povedal Kučma.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor: Dopravca to s nami neodkonzultoval

Mesto o zavedení zliav pre užívateľov čipových kariet zatiaľ neuvažuje. Zavedie ich pravdepodobne až pri schvaľovaní nového cenového výmeru na nasledujúci rok. Primátor Viliam Záhorčák (SMER-SD) vysvetlil, že čipové karty neodsúhlasili, lebo dopravca s nimi tento krok dopredu neodkonzultoval. "My sme pri minulej kontrole toto považovali za neoprávnený náklad, pretože to s nami nebolo odkonzultované. Preto sme neboli ochotní náklady do týchto zariadení uhradiť. Isteže, pokiaľ by sme sa dohodli, mesto znáša tie náklady za vedenie prístrojov a vôbec výrobu čipových kariet. Vieme, do akej miery ovplyvnil tento fakt pokles. Podľa môjho názoru toto nemusel byť hlavný dôvod. Hlavné dôvody sú inde, aj keď v nepatrnej miere možno aj toto," reagoval primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Za menej cestujúcich môže aj kríza

Straty, ktoré vznikajú dopravcovi pri zabezpečovaní verejného záujmu počas prevádzkovania mestskej dopravy, uhrádza mesto Michalovce. Daňoví poplatníci zaplatili dopravcovi stratu za rok 2009 dohromady vyše 306-tisíc eur (9 miliónov Sk). Dopravca argumentuje, že v roku 2009 došlo k dramatickému zníženiu počtu prepravovaných osôb. Vlani prepravili dohromady 662-tisíc ľudí. Oproti roku 2008 je to o 234-tisíc cestujúcich menej. Pod menší počet cestujúcich sa podpísala aj hospodárska a ekonomická kríza, keď niektoré firmy prepustili a znížili počty zamestnancov. V Michalovciach premáva v mestskej doprave desať autobusov. Vozový park je zastaraný a priemerný vek autobusov je 21 rokov. Mestské autobusy najazdili vlani spolu viac ako 332-tisíc kilometrov.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 363
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 141
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 581
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 345
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 100
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 982
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 665
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 389
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 664
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 276
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 452
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 625
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 901
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 491
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 719
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 005
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 664
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 276
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 452
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 625
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 901
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 491
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 719
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 005
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu