Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk
Nájdete nás na webe
ODBOČKA PRI VOLI SPÔSOBUJE CHAOS

Riziko nehody: Šoféri pridávajú namiesto spomalenia

Odbočka na rovnom úseku frekventovanej cesty prvej triedy medzi Strážskym a obcou Voľa mýli vodičov. Hrozí, že ak tam niekto chce odbočiť, auto za ním nespomalí. Naopak, pridá. Dôvod? Vodičom nie je jasné, či auto pred nimi predbieha alebo odbočuje.

Úsek pred odbočkou k elektrickej stanici. Ak ide v týchto miestach vodič odbočovať doľava, hrozí, že vodič za ním si jeho smerovku vysvetli ako signalizovanie predchádzania auta pred ním a nespomalí.Úsek pred odbočkou k elektrickej stanici. Ak ide v týchto miestach vodič odbočovať doľava, hrozí, že vodič za ním si jeho smerovku vysvetli ako signalizovanie predchádzania auta pred ním a nespomalí.(Zdroj: kor)



VOĽA. Úsek cesty medzi Voľou a Strážskym je rovinka, na ktorej si vodiči po päťdesiatkach v obciach v obidvoch smerom radi dupnú na plyn. Málokomu napadne, že elektrická stanica (ES) stojaca v poli pri ceste je miesto, kam môže niekto odbočovať.

Vodič: Odbočiť som nemohol...

"Šiel som po tejto ceste zo Strážskeho a potreboval som ísť niečo vybaviť do elektrickej stanice vo Voli," uviedol čitateľ z Humenného, ktorý si neželal byť menovaný. Vysvetlil, že pred ním šlo auto a za ním ďalšie. "Priznám, na tachometri som mal 100. V spätnom zrkadle som videl, ako sa ku mne zozadu rýchlo blíži auto od Strážskeho." Poriadny šok zažil, keď pred odbočením k elektrickej stanici vyhodil blinker: "Smerovku vľavo si vodič auta za mnou vysvetlil ako signál, že budem predbiehať auto pred sebou. Preto aj on vyhodil smerovku a poriadne pridal. Prebleslo mi hlavou, že ak náhle spomalím a odbočím, tak do mňa narazí!"

Humenčan sa preto v zlomku sekundy musel rozhodnúť a namiesto odbočovania naozaj predbehnúť auto pred sebou. "V obci som sa potom otočil a vrátil k stanici. Ale len sekunda rozhodla o tom, že som živý," povedal. Upozornil, že v podobnej situácii sa musia ocitať mnohí vodiči: "Navyše, stanicu teraz rozširujú a chodí tam čoraz viac áut. Riziko nehody sa tým zvyšuje."

Článok pokračuje pod video reklamou

Haváriu tu mali aj energetici

Andrea Danihelová, hovorkyňa spoločnosti Východoslovenská energetika, a.s., ktorá prevádzkuje stanicu Voľa už 41 rokov potvrdila, že prístup do nej bol počas celej jej existencie rovnaký: "Priamym napojením na hlavnú cestu bez odbočovacieho pruhu."

Pripustila, že aj energetici mali vlani v súvislosti s odbočovaním k stanici dopravnú nehodu služobného auta. Podľa našich informácií do auta VSE, ktoré chcelo odbočiť k stanici, narazil iný vodič z Humenného. Iné vážnejšie problémy ani negatívne skúsenosti zamestnancov nepotvrdila. "Aj napriek tomu sa VSE obráti na úrady a bude hľadať možné riešenia na zníženie ohrozenia vozidiel odbočujúcich na stanicu Voľa," avizovala.

Správca cesty nepovažuje úsek za kritický

Na úsek sme sa vybrali aj my. Slová čitateľa sa ukázali ako pravdivé. V oboch smeroch pred stanicou chýbajú značky prikazujúce zníženie rýchlosti. Napríklad na 70 ako je to v podobnom úseku pri stavbe minioceliarne Strážske. Vodičov značky dokonca upozorňujú aj na nákladné mechanizmy, vychádzajúce zo stavby. Pred stanicou Voľa nič také nie je, hoci ju opravujú. Paradoxne, k zvýšenej pozornosti núti dopravné značenie vodičov, ktorí na hlavnú vychádzajú a nie z nej odbočujú. Iveta Fedorová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest reagovala, že tento úsek nie je kritická nehodová lokalita.

Polícia rýchlosť znížiť nemieni

Košická krajská policajná hovorkyňa Jana Demjanovičová uviedla, že zvislé dopravné značenie "Daj prednosť v jazde" je v tomto úseku pri výjazde z účelovej komunikácie od stanice na hlavnú cestu. Dodala, že tu dopravní policajti pravidelne merajú rýchlosť. My sme oslovili viacerých vodičov, ktorí úsekom pravidelne prechádzajú. Povedali, že policajtov tu vidno zriedka. Zhodli sa, že vodiči sa týmto úsekom ženú ako na pretekoch.

Hovorkyne sme sa opýtali, či polícia neráta so znížením rýchlosti. Reagovala, že michalovská polícia tu nezaznamenala zvýšený počet dopravných nehôd: "A teda nepovažuje za potrebné obmedzovať povolenú rýchlosť značkami."

Na štatút nehodového úseku to nestačilo

Od hovorkyne sme sa dozvedeli, že polícia v súčasnosti nepovažuje úsek za nehodový kvôli prijatej zásade: "Musí dôjsť k 13 a viac dopravným nehodám na jednom kilometri cesty v roku, aby polícia nariadila dopravno-inžinierske opatrenia."

Z policajnej štatistiky, ktorú nám poskytla vyplynulo, že hoci sa v tomto úseku nehody stali, nikdy ich nebolo "dosť". V tabuľke figuruje, že v roku 2006 tu bolo päť, v roku 2007 osem, rok nato tri a vlani dve dopravné nehody.


Havarované auto energetikov. Chceli odbočiť z hlavnej cesty...
Foto: mipo


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  2. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  3. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  4. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  5. Nestarnú, ale dozrievajú
  6. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  7. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch
  8. VIVO! prišlo do Bratislavy
  9. 7 dôvodov, prečo spoznať prírodnú kozmetiku od rodinnej firmy
  10. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy
  1. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  2. Nové palivo E10 zníži emisie v doprave
  3. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  4. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  5. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  6. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  7. Na rozvoj turizmu v Košickom kraji je pripravených 840-tisíc eur
  8. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  1. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 13 786
  2. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 10 458
  3. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 9 823
  4. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 8 416
  5. Nový Volkswagen Golf a jeho 7 zásadných noviniek 6 397
  6. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 6 265
  7. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 194
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 870
  9. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 4 607
  10. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 427

Neprehliadnite tiež

Jano Štovka zaodel známych ľudí z východu do krojov. Pozrite si fotografie

Robí na jedinečnom trojročnom projekte Ro(c)k na dedine.

Jano Štovka v ateliéri, s folkloristami.
Na Domaši by mala pribudnúť plávajúca promenáda aj 12 typizovaných prístavísk pre výletnú loď.

Keď začínal, veľa ľudí mu neverilo. Vydržal viac než tri roky

Anton Šoltis doviedol MFK Zemplín k najväčším úspechom.

Trénerskú taktovku po odvolanom Antonovi Šoltisovi (vľavo) prebral jeho asistent Jozef Majoroš.

Hlavné správy zo Sme.sk

Nežná revolúcia

Pesničkár Ivan Hoffman: Nohavica? Viac verím básnikovi než ŠtB

Hoffman bol jednou z ústredných postáv.

Ivan Hoffman.
Cynická obluda

Rusko-Slovenské priateľstvo

Ešte šťastie, že Danko má taký zásadný problém s koncipovaním ucelených viet. Inak by už mal pozývací list napísaný.

Generálny prokurátor Jaroslav Čižnár.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop