Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
UROBIA TAK NA HRANIČNÝCH PRIECHODOCH

Mnohí dopravcovia zo Zemplína sa ešte nezaregistrovali

Viacerí kamiónoví dopravcovia z regiónu Zemplína odmietli štandardnú registráciu do elektronického mýtneho systému na kontaktných miestach v Košiciach a Prešove. Hoci začnú mýto vyberať už od 1. januára, mnohí svoje vozidlá do systému doteraz nezaregistro

Vyšné Nemecké. Viacerí kamiónoví dopravcovia sa zaregistrujú na hraničnom priechode.Vyšné Nemecké. Viacerí kamiónoví dopravcovia sa zaregistrujú na hraničnom priechode. (Zdroj: Milan Potocký)

vali. Autá chcú registrovať na hraničných priechodoch, podobne ako dopravcovia, ktorí k nám prichádzajú zo zahraničia.

MICHALOVCE. Dopravcovia z okresov Michalovce, Sobrance a Trebišov majú najbližšie registračné miesto v Košiciach. Hoci na registráciu do mýtneho systému a nainštalovania palubnej jednotky zostával včera už len jediný deň, mnohí túto možnosť nevyužili. Svoje autá pôjdu zaregistrovať až po prvom januári na kontaktné miesto, ktoré sa nachádza na slovensko-ukrajinskej hranici vo Vyšnom Nemeckom.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Vodiči pôjdu na hranicu

Marek Činčár zo spoločnosti DMF, a. s., ktorá je jedným z najväčších medzinárodných kamiónových prepravcov v okrese Michalovce uviedol, že systém štandardnej registrácie, ktorý zaviedol SkyToll a Česmad, je komplikovaný. Dopravca, ktorý chce zaregistrovať vozidlo nad 3,5 tony, musí zaplatiť 111,9 eura bez DPH, vratnú zálohu 50 eur a jednoeurový poplatok. Navyše firmy, ktoré budú mýto platiť faktúrami, musia ešte zložiť za každé auto zábezpeku 600 eur. Činčár vysvetlil, že kvôli registrácii by museli navyše cestovať do Košíc. Do mýtneho systému sa preto prihlásia, podobne ako zahraniční kamionisti, na hraničnom priechode - na kontaktnom mieste vo Vyšnom Nemeckom. Kontaktné miesta sú aj na troch hraničných priechodoch s Poľskom a Maďarskom, päť na hraniciach s Českom a jedno na hraniciach s Ukrajinou a Rakúskom. Kontaktné miesto má hlavne slúžiť vozidlám, ktoré prichádzajú na spoplatnené slovenské cesty zo zahraničia. Zaregistrovať sa tu však môžu aj naši dopravcovia. Vodič sa tu podľa Činčára vyhne zbytočnej byrokracii. Zaplatí si za požičanie zariadenia a kúpi si kredit, ktorý potrebuje na spoplatnenom úseku. Palubnú jednotku nebude mať namontovanú napevno, ale len prechodne.

"Ten systém, ktorý sme zvolili, je najjednoduchší. My fungujeme prevažne v zahraničí a tam sa tiež nemusíme nikde hlásiť. Vodič zaplatí zálohu, dostane zariadenie a vyplatí kredit za ten úsek, ktorý prejde. My by sme mali ísť oficiálne do Košíc, ale sú to samé administratívne komplikácie, ako napríklad uzatvoriť zmluvu o používaní ciest, čo je nonsens," uviedol Činčár.

Skryť Vypnúť reklamu

Dopravcovia sú nespokojní

"Tento systém, ktorý sa zavádza, je absolútne proti dopravcom. Navýši nám to ceny za prepravu. Pokiaľ to prevedieme na našich zákazníkov, tak sa na nás vykašlú a oslovia zahraničné prepravné firmy. Hoci tiež platia mýtne, ale platia aspoň menšiu daň za auto. V Nemecku, keď zavádzali mýto, znížili im daň. My tu budeme mať dvojité zdanenie. Navyše, u nás dopravcovia nemajú možnosť spoplatnené úseky obísť. Idú po starej rozbitej ceste, ale musia platiť. Inú šancu prepravca nemá," konštatuje Činčár.

Hovorí, že proces zavádzania elektronického mýta na Slovensku nebol dobre zvládnutý. "V schválenom zákone o mýte sa nehovorilo vôbec o tom, že budú spoplatnené aj úseky prvej triedy. Toto je nám známe ešte len mesiac. Navyše, považujem za nehorázne, že štát nebude značiť úseky, ktoré sú spoplatnené, dopravnými značkami."

Činčár vysvetlil, že dopravcovia v Zemplíne zvažovali blokáciu niektorých úsekov, ale nevidí to reálne. "Je tu veľa malých rozdrobených dopravcov, ktorí si konkurujú a je problém ich dať dokopy".

Skryť Vypnúť reklamu

SAD Michalovce ceny nezvýši

Kým v kamiónovej doprave sa viacerí prepravcovia nezaregistrovali, autobusoví dopravcovia majú registráciu za sebou. Generálny riaditeľ spoločnosti SAD Michalovce, a. s., Gejza Sačko uviedol, že spoločnosť už zaregistrovala všetkých 210 autobusov a namotovala do nich palubné jednotky. Sačko upresnil, že ceny za inštalovanie zariadenia a mýtne poplatky sa do cien cestovného nepremietnu. Dodal, že ceny v prímestskej doprave sú stanovené výmerom, ktorý schválil Košický samosprávny kraj a meniť sa nebudú. SAD Michalovce zabezpečuje prímestskú dopravu v okresoch Michalovce, Sobrance, Trebišov, ale aj do Košíc a Humenného. Sačko upresnil, že v súvislosti s elektronickým mýtom firma zatiaľ nebude zvyšovať cestovné ani v diaľkovej doprave.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 439
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 336
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 081
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 419
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 993
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 163
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 693
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 379
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 298
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 4 523
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

K zemi idú stromy, staré niekoľko desiatok rokov.

Na zmeny sa musia pripraviť motoristi aj cestujúci v MHD.

41m
Horiace drevené obydlie na Dreveníku.

O strechu nad hlavou prišlo 30 ľudí, starosta im hľadá ubytovanie.

1 h
Testovanie na Prešovskej univerzite.

Rektor aj župan už prešli testom.

5 h
Problém s kyslíkom sa objavil na začiatku roka.

Pridali lôžka s umelou pľúcnou ventiláciou.

6 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poukazovanie na akúsi „kritickú infraštruktúru“ je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

PCR testy odhalili 1785 nových prípadov.

12 h
Petra Vlhová.

V zjazde obhájila svoj najlepší výsledok.

2 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop