Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Nové spoje a lepšie súpravy na Zemplíne nehrozia

Železnice Slovenskej republiky pripravili na budúci rok nový cestovný poriadok. Zmeny, ktoré by mali zvýšiť komfort cestovania sa ale nesústredili na vlaky pendlujúce medzi okresnými mestami horného Zemplína.

Z Humenného cestujú v súčasnosti cestujúci do Stakčína takýmto vlakom. Rovnako to bude aj na budúci rok. Nové súpravy DMJ chce ZSSK zaradiť koncom roka len na trať Humenné-Prešov-Košice a späť.Z Humenného cestujú v súčasnosti cestujúci do Stakčína takýmto vlakom. Rovnako to bude aj na budúci rok. Nové súpravy DMJ chce ZSSK zaradiť koncom roka len na trať Humenné-Prešov-Košice a späť. (Zdroj: Anna Kornajová)

Zamerali sa totiž hlavne na zvýšenie úrovne medziregionálnych vlakov a rýchlikov do Bratislavy. Pre našincov bude teda denno-denné cestovanie v regióne "po starom."

HORNÝ ZEMPLÍN. Od polnoci 13. decembra začne na železnici platiť nový cestovný poriadok. Miloš Čikovský, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) nás informoval, že v diaľkovej doprave na trati Bratislava - Žilina - Košice sa príchody a odchody vlakov nemenia. Rýchliky z Bratislavy odídu vždy v párnu hodinu a 10. minútu. Diaľkové vlaky na trati Bratislava - Košice budú mať v prestupných železničných staniciach prípoje na regionálne trate

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Novinka: nočný rýchlik Domaša

Cestujúci a najmä študenti budú môcť využiť nový nočný rýchlik Domaša. Bude premávať len v piatok. Z Bratislavy odíde o 22.10 hod. V Prešove bude v sobotu o 4.28 hod. a do Humenného dorazí o 5.47 hod. Späť do Bratislavy pôjde v nedeľu, a to s odchodom z Humenného o 21.41 hod. V Prešove bude o 22.54 hod. a do Bratislavy dorazí v pondelok o 5.00 hod.

Opýtali sme sa, či je nový rýchlik reakciou na snahy zemplínskych samospráv o IC vlak a či sa vlaková súprava priblíži kvalitou úrovni IC vlaku. "Vozne budú spĺňať bežný štandard. Vlak je reakciou na vyťaženie vlaku R 614/615 v špičkové dni, keď boli nedostačujúce aj miesta v druhej triede na sedenie. Teda v piatky z Bratislavy a nedele v smere do Bratislavy. Tomu je prispôsobená jeho poloha, v smere z Bratislavy 60 minút pred vlakom R 615, v smere z Humenného 14 minút pred R 614. Vlak bude radený zo šiestich štandardných vozňov druhej triedy, na sedenie neklimatizovaných. Radenie je prispôsobené funkcii vlaku," reagoval Čikovský.

Dodal, že vo vlaku bude radených šesť vozňov radu B (B-vozeň 2. triedy s 80 miestami na sedenie). Rýchlik Domaša bude podľa neho porovnateľnej kvality ako rýchlik Šarišan.

SkryťVypnúť reklamu

Pribudnú klimatizované vozne

Na trati Košice-Humenné budú zrýchlené vlaky (Zr) jazdiť v pravidelných intervaloch s odchodom z Košíc o 15.40 hod., 16.40 hod. a 18.40 hod. Súpravy Zr vlakov 1902, 1903, 1904 a 1906 budú zostavené z klimatizovaných vozňov. V Zr 1902/1903 bude kmeňová súprava klimatizovaná. Pôjde o modernizované vozne, ktoré jazdili aj v súčasnosti.

V pondelok budú vedené ďalšie dva posilové neklimatizované vozne. Zr Laborec využívajú cestujúci na dochádzku do zamestnania. V Zr 1904 Ondava, ktorý je prípojný vlak na IC 500 Zelmer, bude kmeňová súprava klimatizovaná. Rovnako aj tieto vozne jazdili aj v súčasnosti. V nedeľu budú vedené ďalšie tri neklimatizované vozne. V Zr 1906 Slanec, ktorý v nedeľu zabezpečuje odvoz študentov do Košíc, bude celá súprava klimatizovaná. "Budú to nové klimatizované vozne," uviedol Čikovský.

SkryťVypnúť reklamu

Minimálne zmeny na regionálnych tratiach?

Na trati Humenné-Medzilaborce mesto dochádza v novom cestovnom poriadku len k minimálnym časovým posunom. Zmenou je vedenie vlaku 8963 až do Medzilaboriec mesta. V doterajšom cestovnom poriadku to bolo len po stanicu Medzilaborce. Na trati Humenné–Stakčín zavedú čiastočný taktový cestovný poriadok.

"Odchody z Humenného sú na 24. minútu, odchody zo Stakčína sú na 22. minútu. Mimo tohto času sú vedené len tri páry vlakov z dôvodu vytvorenia prípojov v Humennom," vysvetlil Čikovský.

Nové len medziregionálne súpravy

Informovali sme sa, či budú v budúcom roku jazdiť na regionálnych tratiach nové vlakové súpravy. Naši čitatelia sa totiž domnievajú, že na tieto trate na východe republiky sa akosi s modernizáciou zabúda a vlakové súpravy sú staré.

"Priemerný vek vlakov jazdiacich na tejto trati je zhodný s priemerným vekom na celej sieti, a to je 24,5 roka," reagoval Čikovský. "ZSSK pre cestujúcich pripravuje aj nákup 12 dieselelektrických medziregionálnych jednotiek (DMJ). Budú mať sériové označenie 860."

Cestujúcich do Medzilaboriec a Stakčína však nepotešil: "V Humennom budú jednotky pre trate Humenné-Prešov-Košice a späť." Dodal, že nové jednotky plánuje ZSSK nasadiť v skúšobnej prevádzke s cestujúcimi koncom roka 2010.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 734
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 246
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 245
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 016
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 009
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 515
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 479
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 2 301
  1. Jozef Pivarník: Minister Fantozzi... Pardon, Kamenický Opäť Čaruje: Poďme Ošklbať Tie Firemné Káry!
  2. Adam Austera: Cena žltého kovu dosahuje bezprecedentné úrovne. Posledné tri mesiace priniesli najvýraznejší rast za niekoľko dekád
  3. Vladimír Bojničan: Dnes je to už jasné: konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu.
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Peter Kisel: Burning Man: Ako sa bežný smrteľník dostane k odohraniu DJ setu?
  6. Juraj Tušš: O láske - trochu inak.
  7. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 189
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 789
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 35 697
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 393
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 734
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 21 320
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 553
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 935
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Pivarník: Minister Fantozzi... Pardon, Kamenický Opäť Čaruje: Poďme Ošklbať Tie Firemné Káry!
  2. Adam Austera: Cena žltého kovu dosahuje bezprecedentné úrovne. Posledné tri mesiace priniesli najvýraznejší rast za niekoľko dekád
  3. Vladimír Bojničan: Dnes je to už jasné: konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu.
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Peter Kisel: Burning Man: Ako sa bežný smrteľník dostane k odohraniu DJ setu?
  6. Juraj Tušš: O láske - trochu inak.
  7. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 189
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 789
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 35 697
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 393
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 734
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 21 320
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 553
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 935
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu