DLHÉ A BELÁ NAD CIROCHOU. Železničné priecestie na ceste 1/74 medzi Dlhým a Belou nad Cirochou si po doterajších prívlastkoch ako problémové, kritické, zlepší svoju reputáciu. Železnice zvýšili bezpečnosť vodičov a vlakov použitím novej technológie, vďaka ktorej má nové priecestné zariadenie prívlastok "najmodernejšie na Slovensku, ale aj v Európe."
Čaká ho rok overovacej prevádzky
Vo štvrtok, po kolaudačnom konaní, spustili Železnice SR (ŽSR) nové priecestné zariadenie do prevádzky. Je zabezpečené priecestným zabezpečovacím zariadením bez závor s aktívnou signalizáciou.
"Zariadenie je plne elektronické, ovládané automaticky jazdou koľajových vozidiel. Bude vybavené diaľkovou diagnostikou cez GSM modul, využíva LED návestidlá," informovala nás Zuzana Chalupová z odboru komunikácie ŽSR s tým, že nemecký výrobca ho doteraz vybudoval v niekoľkotisícovej sérii.
Vysvetlila, že ŽSR budú zariadenie rok overovať. Po ukončení overovacej prevádzky ho budú môcť nasadiť aj na iné železničné priecestia na Slovensku. Investovali do neho zhruba 3 350 eur (viac ako sto tisíc korún).
Autor: kor
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín