Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Trať Humenné-Stakčín oslávila storočnicu

Sobotňajšie dopoludnie využili stovky ľudí, aby sa zúčastnili osláv storočnej existencie železničnej trate Humenné - Stakčín.

Mimoriadny vlak do Stakčína ťahala parná lokomotívaMimoriadny vlak do Stakčína ťahala parná lokomotíva (Zdroj: Anna Kornajová)

Sobotňajšie dopoludnie využili stovky ľudí z regiónu horného Zemplína, aby sa zúčastnili osláv storočnej existencie železničnej trate Humenné - Stakčín. Mimoriadne vypravené vlaky boli plné a na štyroch železničných staniciach čakali cestujúcich sprievodné kultúrne programy.

HUMENNÉ/STAKČÍN. Železničnej trati Humenné - Stakčín, využívanej na osobnú a nákladnú dopravu, pripravili v sobotu tri železničné spoločnosti, Klub priateľov železníc východného Slovenska v spolupráci so samosprávami obcí Kamenica nad Cirochou, Dlhé nad Cirochou, Stakčín a mesta Snina symbolickú narodeninovú oslavu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Parná lokomotíva a historický vlak

Okolo pol desiatej dopoludnia vyšiel zo stanice v Humennom mimoriadny vlak ťahaný parnou lokomotívou. Jazdu si nenechalo ujsť veľa rodín s deťmi a vlaková súprava tak bola plná do posledného miesta.

"Urobili sme si výlet. Vlakom týmto smerom necestujeme často. Deti sú nadšené hlavne z toho parného rušňa," povedala nám Humenčanka Jaroslava.

Nadšenie v tom čase panovalo aj na železničnej stanici v Stakčíne, z ktorej smerom na Humenné vypravili o pol desiatej mimoriadny historický motorový vlak Magda. Na železničnej stanici v Kamenici nad Cirochou čakal cestujúcich kultúrny program a v Dlhom nad Cirochou stretnutie s vlakom zo Stakčína. Obe súpravy potom spoločne pokračovali do Sniny, kde ich tiež čakalo slávnostné uvítanie a cieľovou bola v sieti železníc najvýchodnejšie položená stanica v Stakčíne.

Po kultúrnom programe na stakčínskej stanici sa cestujúci mimoriadneho vlaku vrátili do Humenného. Výročie storočnice trate bude súčasníkom, ale aj ďalším generáciám pripomínať pamätná tabuľa na budove železničnej stanice v Stakčíne.

SkryťVypnúť reklamu

"Prvotný impulz k myšlienke parnej jazdy vzišiel od členov Klubu priateľov železníc východného Slovenska. Predstavitelia troch železničných spoločností spolu so všetkými zainteresovanými stranami spojili svoje sily a podujatie zorganizovali," priblížil predseda organizačného výboru Marián Križan. Zároveň dodal, že aj v týchto zložitých časoch má železnica pre ľudí rovnaký význam ako pred 100 rokmi, z pohľadu nákladnej, ako aj osobnej dopravy.

Prevádzka jubilejnej trate sa začala 30. novembra 1909 a jej výstavbu dokončili v roku 1912. Spočiatku slúžila na prepravu dreva. V súčasnosti je trať využívaná hlavne pre osobnú dopravu a je tak významným pilierom pre regionálnu prepravu cestujúcich. Železničná stanica Stakčín je geograficky najvýchodnejšou stanicou v sieti slovenských železníc.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: kor

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 378
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 421
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 351
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 373
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 692
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 643
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 605
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 698
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 295
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 134
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 639
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 644
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 096
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 723
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 287
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 698
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 295
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 134
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 639
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 644
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 096
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 723
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 287
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu