Korzár logo Korzár Dolný Zemplín

Z denného rýchlika Humenné - Bratislava nič nebude

Ministerstvo dopravy nevyhovelo žiadosti primátorov miest Prešovského kraja o zriadenie priameho vlakového spojenia z Prešova alebo Humenného do Bratislavy.

Železničná trať od Bánoviec nad Ondavou v smere do horného Zemplína nie je elektrifikovaná. Mesto Humenné sa dlhodobo snaží o zmenu, jeho aktivity sú zatiaľ neúspešné.Železničná trať od Bánoviec nad Ondavou v smere do horného Zemplína nie je elektrifikovaná. Mesto Humenné sa dlhodobo snaží o zmenu, jeho aktivity sú zatiaľ neúspešné. (Zdroj: Anna Kornajová)

Železničná spoločnosť Slovensko preskúma len možnosť vedenia nočného vlaku na trase Humenné - Prešov - Žilina - Bratislava a späť, ktorý by premával v piatky a nedele večer.

HUMENNÉ, BRATISLAVA. Humenné sa už dlhší čas snažilo o to, aby z mesta odchádzal do Bratislavy priamy vlak Intercity (IC). Stalo sa tak na základe interpelácie poslanca mestského zastupiteľstva Borisa Čerevku (Smer). So svojimi snahami však neuspelo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V polovici júna sa v Humennom stretli primátori ôsmich miest Prešovského kraja a spoločne podpísali pod list adresovaný ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií.

SkryťVypnúť reklamu

Iniciatíva východu. Tak nazval snahu primátorov miest Prešovského samosprávneho kraja (PSK) o priame vlakové spojenie do Bratislavy z jedného z miest kraja primátor Humenného Vladimír Kostilník (nezávislý) po tom, čo sa v Humennom v polovici júna stretli primátori ôsmich miest kraja. Spoločne sa podpísali pod list adresovaný ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií, aby situáciu riešil.

Iniciatívu nedávno po Humennom prevzal Prešov. Primátor Pavel Hagyari (nezávislý) rokoval so zástupcami železničných spoločností o zmene grafikonu, aby cestujúci z regiónu nemuseli na rýchliky do Bratislavy prestupovať.

Zazneli argumenty, že cestujúci musia na vlaky prestupovať na stanici v Kysaku a boriť sa s viacerými technickými prekážkami. Okrem toho aj to, že Prešov ako jediné krajské slovenské mesto nemá pravidelné denné spojenie do Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

Odpoveďou však bolo, že by to bol nesystémový krok, ktorý by bol navyše nevýhodný pre Košičanov, ktorí by museli prestupovať v Margecanoch. Tým by stúpli výkony aj náklady.

Konkrétny návrh ministerstvu

Hagyari v snahách nepoľavil. Starosta Humenného Vladimír Kostilník (nedzávislý) je nespokojný s tým, že z Bratislavy do Košíc smeruje 12 vlakových spojení, no priamo do Prešova ani jedno. Komplikované prestupovanie, často s objemnou batožinou, zaťažuje cestujúcich z obcí. Tí musia z osobných vlakov na zrýchlené, ktoré majú prípoj v Košiciach, prestupovať najprv na staniciach v okresných mestách.

"Treba spojiť západ s východom," povedal Kostilník.

Primátori Sniny, Prešova, Bardejova, Svidníka, Sabinova, Vranova nad Topľu a Medzilaboriec preto podľa neho ministrovi Vážnemu (Smer) navrhli, aby na začiatok riešil aspoň jedno vlakové spojenie, a to Bratislava - Kysak - Prešov - Humenné. Kostilník povedal, že konečnou stanicou by mohla byť napríklad aj Snina alebo obec Stakčín v Sninskom okrese, pretože z tohto regiónu cestuje za prácou alebo do škôl na západné Slovensko veľa ľudí.

Prešovský magistrát spresnil požiadavku, aby vlak IC premával v pracovných dňoch s odchodom o 4.30 h z Humenného, o 6.00 h z Prešova a v Bratislave by bol napoludnie. Takto by si podľa neho ľudia stihli vybaviť potrebné záležitosti na úradoch v hlavnom meste.

SkryťVypnúť reklamu

Z Bratislavy by sa mal vlak vracať o 16.00 h s príchodom do Prešova o 22.00 a do Humenného o 23.30 h. Takýto spoj chceli primátori od prvého decembra tohto roku.

Ministerstvo: Návrh nespĺňa podmienky

Stanislav Jurikovič, hovorca ministerstva dopravy, pre Korzár povedal, že pri posudzovaní požiadaviek na úpravu grafikonu vlakovej dopravy sa skúmajú viaceré skutočnosti: "Najmä však to, či uplatnením návrhu nedôjde k zhoršeniu dopravy pre inú, možno aj väčšiu skupinu obyvateľov. Či realizácia návrhu nevyvolá potrebu zvýšenia nákladov na dopravu, a teda zvýšenia úhrady od štátu, kde sú stanovené limity, ktoré nemôžeme prekročiť a či bola táto požiadavka prerokovaná s ostatnými zúčastnenými s pozitívnym výsledkom. Pri opakovaných žiadostiach sa prihliada na to, či žiadosť prináša nové skutočnosti."

V odpovedi na list primátorov, ktorá prišla z ministerstva, figuruje táto veta: "Po posúdení vášho listu uvádzame, že váš návrh nespĺňa vyššie uvedené podmienky."

Jurikovič dodal, že ministerstvo primátorom oponovalo tým, že existujúci denný vlak R 1504/1505 Šarišan je málo využívaný. Podobne aj nočné spojenie rýchlikom Poľana.

"K dispozícii je dostatok iných vlakov vedených do Bratislavy s možnosťou prestupu v Kysaku alebo v Košiciach. Preto súčasný rozsah denných vlakov na tejto trase nebudeme meniť," povedal hovorca.

Uvažujú nad nočným vlakom

"V súčasnosti dopravca Železničná spoločnosť Slovenskov skúma v novom grafikone možnosť vedenia nočného vlaku na trase Humenné - Prešov - Žilina - Bratislava a späť v piatok a nedeľu večer," informoval Jurikovič. "Ak sa potvrdí dostatočné využívanie tohto nového vlaku cestujúcimi, bude jeho vedenie v tieto dni zachované aj pre ďalší grafikon," uzavrel s tým, že Prešovský samosprávny kraj na porade s grafikonom súhlasil.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 106
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 15 370
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 990
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 585
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 484
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 989
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 401
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 663
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 665
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 468
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 381
  6. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 369
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 359
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 717
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 663
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 665
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 468
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 381
  6. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 369
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 359
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 717
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu