okrese Medzilaborce. Súbežne prebieha výstavba cesty aj na poľskej strane. Akcia, na ktorú Slovensko a Poľsko dostali po 2 milióny euro z fondu Phare CBC, je výsledkom medzivládnej dohody, uzavretej ešte v roku 1993. Pretože súčasťou dohody je aj výstavba budovy colnice, ktorá bude na slovenskej strane a spoločná pre oba štáty, zaujímalo nás, ako to vyzerá s jej realizáciou. Zvlášť, keď 80 miliónov korún, ktoré výstavba pohltí, musí nájsť vo svojej pokladnici Slovenská republika.
"K dnešnému dňu sme pre výstavbu budovy colnice vykúpili pozemky a máme spracovanú projektovú dokumentáciu. Všetko spolu za 1,4 milióna korún. Tieto práce sme urobili v rokoch 1994 - 1997. V období 1997 - 2001 pre nedostatok finančných prostriedkov bola stavba zastavená. Vlani sme spracovali aktualizovanú koncepciu výstavby a predložili ministerstvu financií. Na základe pripomienok, týkajúcich sa zriaďovania nových colných hraničných priechodov, mali sme osloviť susedné štáty a pripraviť rokovania k tejto problematike. Colné riaditeľstvo oslovilo kompetentných zástupcov Poľskej republiky, ale do dnešného dňa sa PR na tomto rokovaní nezúčastnila," informoval nás riaditeľ 10. Odboru Colného riaditeľstva SR JUDr. Jozef Hentek.
Dodal, že napriek tomu oddelenie výstavby CR SR zaradilo výstavbu colnice do návrhu štátneho rozpočtu na rok 2003, ale z dôvodov nejasnej koncepcie vedenie CR SR túto stavbu do návrhu rozpočtu na budúci rok nezaradilo.
Z tejto informácie jednoznačne vyplýva, že aj keď cestní stavbári dielo dokončia v stanovenom termíne, ktorým je december 2003, z hraničného priechodu nebude nič. Kým colníci budovu naplánujú, čo môže byť najskôr pri zostavovaní rozpočtu na rok 2004 a potom kým ju ešte postavia, uplynie hodne času.
Autor: luk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín