Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Šancu na obnovenie má už len trať Veľké Kapušany - Bánovce nad Ondavou

Veľké Kapušany/Košice - Rokovania o alternatívach obnovenia osobnej dopravy na niektorých regionálnych tratiach, ktorá bola zrušená od 3. februára,

stále prebiehajú. Podľa vyjadrení hovorkyne KSK Sone Jakešovej ani ostatné, ktoré sa konalo v stredu, neprinieslo konečný verdikt. Jedno je jasné, zemplínska trať Trebišov - Vranov nad Topľou je už definitívne mimo hry a boj o obnovenie osobnej dopravy sa vedie už len o úsek Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany.

Primátora Veľkých Kapušian Tibora Bodnára sme zastihli na PN, podľa neho na záchranu lokálky existuje viacero alternatív. "Hľadá sa tá najlacnejšia s tým, aby sa obnovili aspoň dva ranné a dva popoludňajšie spoje s minimálnym personálnym zaťažením - jeden rušňovodič a jeden strojvodca. Najskôr prichádza do úvahy motorka," uviedol pre náš denník. Ako dodal, negatívne dopady zrušenia osobných vlakov na seba nenechali dlho čakať a hoci sa michalovská SAD snažila o ich náhradu autobusmi, nie všade sa to podarilo. "Autobusovú dopravu presmerovala na Kráľovský Chlmec a Michalovce, ale nie je správne načasovaná a autobusové prípoje občas prídu až po odchode vlaku," poznamenal primátor.

Skryť Vypnúť reklamu

Na spomínanom stretnutí v sídle KSK región Použia zastupoval starosta Vojan Štefan Czinke, ktorý bol skúpy na slovo. "Veci sa melú a bolo by predčasné hovoriť o možnostiach, keď to nie je uzavreté. Isté je len to, že trať chceme zachrániť a stretneme sa zase o dva týždne," skonštatoval.

Napokon prezradil, že okrem motoráčika je v hre aj elektrický vlak, pričom sa uvažuje, že po zmenách príslušnej legislatívy by na prevádzkovaní lokálky okrem Železničnej spoločnosti(ŽS), samosprávneho kraja a štátu participovalo aj ZMO Použia. Podobne ako Tibor Bodnár aj on potvrdil, že v obciach dotknutého regiónu vznikli po zrušení lokálky veľké problémy s dopravou. "Pri 40-percentnej miere nezamestnanosti sú tunajší ľudia odkázaní na dochádzanie do práce, podobne ako študenti a autobusom to vždy nejde. Hoci sa SAD snažila posilnením autobusov patový stav po zrušení trate eliminovať, s koordináciou autobusovej a železničnej dopravy to nie je ružové," dodal Š. Czinke.

Skryť Vypnúť reklamu

O spomínanom rokovaní sme sa dozvedeli viac od hovorkyne KSK Sone Jakešovej. Podľa jej slov na ňom ŽS predložila predbežné kalkulačné vzorce nákladov na obnovenie osobnej dopravy na tratiach, ktoré ešte zostali v hre a samosprávy zase návrhy cestovných poriadkov v dotknutých regiónoch. "ŽS ich pripomienkovala a ich definitívne verzie by sa mali schváliť na ďalšom rokovaní. Až potom bude možné vypočítať náklady na prevádzku trate a následne predpokladané straty," vyjadrila sa.

Dôvodom neutíchajúceho boja o obnovenie lokálky je podľa KSK fakt, že na nej nie je možné zrušenú železničnú dopravu úplne nahradiť autobusovou, lebo tam neexistuje súbežná cestná komunikácia. "Napokon, táto trať nie je regionálnou železničnou dráhou, ale je v sieti celoštátnych dráh. Stanovisko KSK k finančným otázkam po obnovení trate sa však nezmenilo. Naďalej trvá na tom, aby straty, ktoré tu vzniknú, boli uhrádzané zo štátnych prostriedkov," uzavrela hovorkyňa KSK.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 856
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 17 466
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 941
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 266
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 594
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 764
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 714
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 687
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 393
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.
Komentár Zuzany Kepplovej

Krajčí verí, že to dobre dopadne

Netušíme, prečo by mala byť kampaň na poslednú chvíľu výhodou.

Zuzana Kepplová.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop