Korzár logo Korzár Dolný zemplín
Piatok, 20. apríl, 2018 | Meniny má Marcel
Pridajte si svoje mesto

Prevádzkovanie stratových spojov je podľa "sadky" ekonomickým nezmyslom

Zemplín - V najbližších dňoch by väčšina zemplínskych obcí mala dostať nové zmluvy o príspevku na prepravu obyvateľov, ktoré im zasiela michalovská

SAD, a.s. Výška príspevkov sa pohybuje od 500 korún vyššie a neraz ide do tisícok korún. Starostovia a primátori sa pýtajú: Za čo to vlastne platíme, keď naši občania riadne hradia cestovné, ktoré pekne zdraželo? A prečo musíme platiť, keď SAD vykázala zisk?

"Platenie príspevkov má asi trojročnú tradíciu a už v tom čase som sa na stretnutiach ZMO regiónu pýtal, či vôbec starostovia vedia, za čo platia. Bezmocne krčili plecami s dovetkom, že keby tak neurobili, SAD im autobusy zruší," vyjadril sa primátor Veľkých Kapušian Tibor Bodnár. Ako dodal, vlani mesto mesačne uhrádzalo SAD okolo 600 korún za to, že žiacke autobusy zastavovali o niekoľko stoviek metrov bližšie ku škole, aby deti nemuseli chodiť cez cestu. "Tento rok nám bez vysvetlenia poslali návrh na 1000 korún plus 14% DPH, hoci v zmluve je napísané, že viac ako 10-percentný rozdiel musia konzultovať so samosprávou," povedal. Podobné skúsenosti majú aj Kráľovskochlmčania. "Za jediný spoj, ktorý premáva z Pribeníka do mesta, platí samospráva 1500 korún mesačne. Keď sme SAD požiadali, aby autobus 2-krát denne zachádzal aj na sídlisko Furča, vyčíslila nám to na 6 000 korún mesačne, čo sme odmietli," vyjadril sa asistent primátora Arpád Kalapoš.

Trojtisícové faktúry každý mesiac uhrádza aj sečovský magistrát, kde sme sa primátorky Moniky Bérešovej opýtali, prečo spoje nezastavujú aj na autobusových zastávkach mimo hlavnej stanice. "Nechápem, veď mesto SAD platí," skonštatovala. Za najkratší koniec ťahajú okrajové obce. Jedným príkladom za všetky je Slivník, ktorý bude mesačne platiť SAD-ke 2460 korún. "Chceli sme, aby autobusy zachádzali až ku nemocnici. Po novej úprave cestovných poriadkov však využívame len ranný spoj, lebo večerný prípoj z Kuzmíc nie je zladený s príchodom vlaku a rodičia chodia po deti autami," vyjadrila sa.

Podľa vedúceho dopravy michalovskej SAD,a.s., Jána Polačka, je pohľad obcí veľmi jednostranný. "Keďže výkony vo verejnom záujme, pokrývajú naše straty len na 56 percent, na niektorých spojoch si ich nemôžeme vykompenzovať sami. V tom prípade vstupujú do procesu obce prostredníctvom zmlúv o preprave. V každej je presne vyšpecifikované, za čo ktorá platí," vyjadril sa. Podľa jeho slov môže byť dôvodom príspevku buď služba nad rámec cestovného poriadku alebo stratovosť spoja. Ako dodal, ročná strata michalovskej SAD v prímestskej doprave činí okolo 12 miliónov korún. "Naproti tomu máme iné činnosti, ktoré sú ziskové, takže celkový hospodársky výsledok je pozitívny," povedal J. Polačko. Ako dodal, príspevky obcí sú len zlomkom skutočných nákladov. "Sú aj spoje, kde je strata 60-tisíc korún, ale obec platí len 1000. Pre nás je to ekonomický nelogizmus, najideálnejšie by bolo úplne ich zrušiť," uzavrel vedúci dopravy.

Neprehliadnite tiež

Na Európskom ľudovom remesle vzdajú hold krajčírom a farbiarom

Na takmer zabudnuté remeslá budú v Kežmarku spomínať už po 28-krát.

Zamestnanci firiem podnikateľov Rodovcov nemajú výplaty načas

Vyplácanie miezd preveria inšpektori práce.

Antonino Vadala je vo vydávacej väzbe. S vydaním súhlasiť nemusí

Na Taliana vydal európsky zatykač Benátsky súd.

Ikonický obchodný dom v centre Košíc sa vraj zásadne nezmení

Architekti veria, že sa vzhľad veľmi nevzdiali od súčasnej podoby.

Rozhovor

Herec Stano Pitoňák: Vo filme som nosil fajné tesilové, smradľavé veci

V Dubčekovi si zahral jeho osobného šoféra.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Potvrdil smrť stoviek Rusov pri útoku amerických vojsk v Sýrii. Teraz je mŕtvy

Maxim Borodin ako číslo vo vražednej štatistike.

SVET

Slamky chcú Briti zakázať. Prečo sú také nebezpečné

Slamky sa nedajú recyklovať. Američania ich denne spotrebujú pol miliardy.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 351
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 12 816
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 12 203
  4. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 11 828
  5. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 8 530
  6. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 6 754
  7. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 5 212
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 3 857
  9. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 268
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 2 984

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop