nášho denníka pletie ešte veľa Zemplínčanov. Ukázal to náš prieskum v uliciach zemplínskych miest.
"Viem, že od prvého júla existuje jedno číslo na tiesňové volania, ale nie som si istý, či je to 212, alebo 122," hádal mladý Humenčan. Podobne dopadla aj pani Margita, ktorú sme oslovili v centre Michaloviec. "Nové číslo? Aha, niečo som počula, ale nepamätám si. Nám starším asi postačí, ak si zapamätáme tie pôvodné čísla."
Presnú odpoveď sme sa dozvedeli asi od polovice opýtaných. Mnohí dokonca vedeli, že aj po zavedení nového systému budú tiesňové linky základných záchranných zložiek 150, 155, 158 aj naďalej funkčné. "Staré, alebo nové číslo, nie je to podstatné. Najdôležitejšie je, aby záchranka, policajti, alebo požiarnici prišli načas," myslí si starší Michalovčan.
V súvislosti s vytvorením integrovaného záchranného systému začali prevádzku koordinačné strediská zriadené na krajských úradoch v Košiciach a Prešove, ktoré prijímajú tiesňové volania na linke 112. Po prijatí tiesňového volania stredisko kontaktuje jednotlivé základné záchranné zložky prostredníctvom operačných stredísk a informuje ich o potrebe zásahu.
Autor: fmm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín