Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Od otvorenia Paloty očakávajú prihraničné regióny rozvoj cestovného ruchu

Palota - Dôležitosť, akú slovenská vláda prikladá budovaniu infraštruktúry v prihraničných oblastiach s cieľom stať sa súčasťou európskych dopravných

koridorov, podčiarkol svojou prítomnosťou v Palote v sobotu dopoludnia premiér Mikuláš Dzurinda. Spolu s ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavlom Prokopovičom, veľvyslankyňou SR v Poľsku Magdou Vášáryovou a osobnosťami politického a verejného života slávnostne odovzdal do užívania cestu druhej triedy Palota štátna hranica Radoszyce.

Projekt rekonštrukcie cesty II/575 od slovenskej obce Palota po štátnu hranicu s Poľskom vychádzal z uzavretej medzištátnej dohody medzi vládami Slovenskej republiky a Poľskej republiky o hraničných

SkryťVypnúť reklamu

priechodoch z júla 1999. "Projekt je svedectvom toho, že sa Slovensko spája s Európou a že to neplatí iba pre Bratislavu či západ Slovenska, ale pre celú našu vlasť, teda aj pre jej najvýchodnejší a najsevernejší cíp," uviedol počas slávnostného ceremoniálu premiér. Ako dodal, veľmi mu záleží na tom, aby plody reforiem a smerovania Slovenska do Európy žali predovšetkým ľudia v krajoch, ktorí to najviac potrebujú, teda na východnom Slovensku. "Palota už v 19. storočí spájala Balt s Balkánom a ostáva veriť, že nová cesta regiónom na oboch stranách hranice prinesie oživenie hospodárskych a obchodných kontaktov a prispeje k rozvoju turistického ruchu," vyjadril sa Mikuláš Dzurinda.

Výstavba, resp. rekonštrukcia starej lesnej cesty v dĺžke necelých 3,6 kilometra bola relatívne nenáročnou stavbou, ktorá však prebiehala v mimoriadne náročných terénnych podmienkach. Problémy spôsoboval kopcovitý terén, ťažký ílovitý podklad, podzemné vody, zosúvanie svahov ale aj nepriazeň počasia najmä v druhej polovici roku 2002. Napriek tomu sa stavbárom podarilo dokončiť ju za devätnásť mesiacov, čiže s dvojmesačným predstihom. Celkové náklady dosiahli 202 miliónov korún, pričom 2 milióny eur pochádzali z fondu PHARE CBC. Táto cesta je vôbec prvou u nás, ktorú spolufinancoval tento európsky fond.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodne bola súčasťou projektu aj výstavba spoločnej colnice a vybavovacieho priestoru, ktorú mala realizovať slovenská strana, ale napokon sa neuskutočnila. Kvôli tomu cesta z Paloty do Radoszyc bude zatiaľ využívaná len pre malý pohraničný styk. Aj to je však prínos, lebo doteraz museli obyvatelia regiónu Medziloboriec cestovať do Poľska "skratkou" cez Duklu, čo bolo o cca 80 kilometrov viac ako po otvorení zrekonštruovanej cesty. Predpokladá sa, že po vstupe Slovenska do EÚ v máji budúceho roku priechod zmení charakter na cestný hraničný priechod pre všetky druhy osobných áut, autobusov a nákladných áut s hmotnosťou až do 7,5 tony.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 607
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 024
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 294
  4. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 807
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 428
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 884
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 575
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488

Blogy SME

  1. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  2. Michael Achberger: VIDEO: beach towel workout - tréning na uteráku na pláži
  3. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  4. Ľubomír Maretta: Riadenie
  5. Viera Spišáková: Trapas technický
  6. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  7. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  8. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 83 207
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 005
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 252
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 831
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 669
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 313
  7. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 303
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 078
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

titulka Infovojna

Hlavné správy fungujú už päť týždňov.


15 h
Kardinál Jozef Tomko.

Tomko mal v minulosti vo Vatikáne významné postavenie.


TASR 2 h
Nataša Holinová

Na obsahu dezinformačných webov sa nezmenilo nič.


15 h
Ukrajinský vojak.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 10 h

Blogy SME

  1. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  2. Michael Achberger: VIDEO: beach towel workout - tréning na uteráku na pláži
  3. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  4. Ľubomír Maretta: Riadenie
  5. Viera Spišáková: Trapas technický
  6. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  7. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  8. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 83 207
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 005
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 252
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 831
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 669
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 313
  7. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 303
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 078
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu