železničnej stanice nielen zrekonštruovaná, ale v jej nových priestoroch majú cestujúci zároveň šancu získať informácie nového druhu.
Keď bola rekonštrukcia budovy stanice záležitosťou ŽSR, a. s., vybudovanie zákazníckeho centra si vzala pod krídla Železničná spoločnosť, a. s. (spoločnosť, ktorá vznikla odčlenením od ŽSR, pozn. red.), konkrétne jej divízia osobnej prepravy, v spolupráci s mestom.
"Zámerom Železničnej spoločnosti bolo získať si zákazníkov cestujúcich, ktorým je dnes potrebné poskytnúť viac, celý balík služieb. Preto sme sa rozhodli pre zákaznícke centrum. V roku 2001, keď začali prebiehať rekonštrukčné práce na obnove železničnej stanice v Humennom, prišla z úrovne riaditeľa divízie osobnej prepravy myšlienka využiť priestor bývalých čakární na vybudovanie tohto centra," vysvetlil Ing. Marián Križan, prednosta strediska osobnej prepravy v Humennom. Zákaznícke centrum, ktoré je tretie na Slovensku, ponúka predaj cestovných lístkov, ale zároveň by malo cestujúcim pomôcť zorientovať sa v službách, týkajúcich sa cestovania. V súčinnosti s mestom, by malo takisto ponúkať možnosti rozvoja cestovného ruchu. "V neposlednom rade by malo spojiť región či mesto so železničnou stanicou, ktorá nás cestou informačných kanálov prepojí či už do Čiech, na České dráhy alebo do celej Európy," vysvetlil Križan.
Železničná spoločnosť oslovila so zámerom spoločne sa podieľať na budovaní zákazníckeho centra aj magistrát. Zástupcovia mesta túto myšlienku podporili. "Mesto sa podieľalo na vnútornom vybavení centra. Financovalo vstavaný nábytok, počítače, telefóny, fax a kopírovací stroj," uviedol v tejto súvislosti Marián Šalata, vedúci oddelenia výstavby a územného plánovania MsÚ v Humennom. Jedným z pracovníkov centra je zástupca mesta, ktorý ponúka informácie napríklad o možnostiach ubytovania, turistiky, informácie o taxislužbe, reštauračných zariadeniach a pod. "Chceme aby boli k dispozícií také informácie, ktoré sú obsiahnuté v informačnom systéme mesta, ktorý postupne budujeme. To znamená informovať o celom regióne, prezentovať naše mesto," vysvetlil Šalata.
Zákaznícke centrum by teda malo fungovať na princípe informačného centra mesta, ako jeden celok, kde sa budú ponúkať služby dopravnej infraštruktúry a služby mesta. Mesto prispelo na jeho výstavbu sumou 500-tisíc korún. Kapitálom Železničnej spoločnosti sú zamestnanci, softvér, plus služby ponúkané ich zamestnancami. Prevádzka zákazníckeho centra bude vo vzájomnej spolupráci zabezpečovaná 12 hodín denne, vrátane víkendov a sviatkov.
Autor: Daniela Džurbalová
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín