Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Autoškoly nevedia, čo ich v máji čaká, ministerstvo si dáva načas

Zemplín - Blížiaci sa vstup do EÚ vyvoláva obavy nielen u záujemcov o vodičské kurzy, ktorí očakávajú zvýšenie cien, ale aj v radoch majiteľov

autoškôl. Šokujúce je, že legislatíva, ktorá má tieto veci upraviť, ešte neexistuje.

Niektorí Zemplínčania sa snažia ešte pred jeho termínom využiť relatívne nízke ceny vodičských kurzov v našom regióne. Cena vodičáku skupiny B sa v súčasnosti pohybuje na hranici 8-tisíc korún. V porovnaní so západným Slovenskom je to o polovicu menej. Ku koncu minulého roku v súvislosti s avizovaným januárovým ekonomickým balíčkom zaznamenali majitelia autoškôl mierny nárast záujemcov o vodičské kurzy. " Pravdepodobnou príčinou bola obava ľudí z nárastu cien od nového roku. Nedá sa však hovoriť o rapídnom náraste klientov," povedal majiteľ súkromnej michalovskej autoškoly Ing. Pavol Dlugoš. Ako dodal, zatiaľ cenu kurzu nemenil, ale plánuje ju zvýšiť vo februári - rádovo o 500 korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Viacerí prevádzkovatelia autoškôl v Zemplíne zatiaľ nemali dôvod na zvýšenie cien. "Benzín nezdražel a nedošlo ani k zmene učebných osnov, od ktorých sa odvíja počet hodín a tým aj cena kurzu. My sme ceny nezvyšovali," povedal spolumajiteľ trebišovskej autoškoly M. Šuraba. Problém podľa neho skôr majú s blížiacim sa vstupom do EÚ. Nervózni sú najmä z toho, že ešte nemajú informácie, čo ich čaká. "Určite budeme postavení pred hotovú vec. Nemáme vytvorený dostatočný priestor, aby sme sa pripravili. Po vstupe musia školiace vozidlá spĺňať rovnaké podmienky ako autá v členských krajinách. Pre nás to znamená nákup nových vozidiel, čo nie je práve najlacnejšia záležitosť," povedal majiteľ michalovskej autoškoly V. Ženčák.

Háčik je v tom, že ich kolegovia na západnom Slovensku to pri investíciách majú podstatne jednoduchšie ceny a počet kurzov, resp. ich frekventantov im totiž dovoľuje kúpiť vozidlo už po jednom kurze. V Zemplíne musíme na jedno auto sporiť približne rok! "Najväčší problém je pri nákladných vozidlách, ktoré musia mať po vstupe do EÚ všetky bezpečnostné prvky ako ABS, airbag a iné vymoženosti. Väčšina autoškôl má staršie nákladné autá, ktoré tieto kritéria nespĺňajú. To bude pre autoškoly najdrahšia záležitosť, pretože nové nákladné auto stojí približne 2 milióny korún," povedal M. Šuraba.

Skryť Vypnúť reklamu

Majitelia autoškôl dúfajú, že aj pre nich stanovia prechodné obdobie aspoň do konca roku 2004, aby sa stihli prispôsobiť legislatíve EÚ. Zaujímavé je, že v tejto oblasti ešte nemá jasno ani samo rezortné ministerstvo. "Legislatíva o autoškolách, ktorá bude platná po vstupe do EÚ, sa ešte len pripravuje. Bolo by predčasné informovať o niektorých zmenách, resp. návrhoch, ktoré nie sú úplné a môžu sa ešte dokonca zmeniť, " informoval nás pracovník sekcie cestnej dopravy Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR Andrej Štefek. Nový zákon by mal podľa jeho slov prijať parlament začiatkom marca.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 286
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 056
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 800
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 821
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 849
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 12 262
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 902
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 446
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 601
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 574
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Koniec spojenectvu? Trnka sa pustil do Polačeka. Hrá sa o milióny eur

Župan: Pletie si mandát poslanca a primátora. Načo tam je?

Politických spojencov rozhádala mimoriadna finančná pomoc. Polaček by ju chcel využiť pre zoo či cesty.
Rozhovor

Psychologička: Pre človeka s inými problémami môže byť pandémia poslednou kvapkou

Prichádzajú vyčerpaní zdravotníci i školáci.

Klinická psychologička Jana Maliňaková odporúča na psychickú pohodu v čase pandémie pravidelný denný režim.

V Košiciach sa bude testovať na plavárni, radnici aj v telocvični

Magistrát zverejnil zoznam zatiaľ potvrdených objektov na testovanie.

Ilustračné.
Pilotné testovanie v Bardejovskej zábave.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Prevrat na STU dokonali, rektora navrhli odvolať

Čo sa to dialo na univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop