Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Nedeľa, 15. december, 2019 | Meniny má Ivica

Ľuboša Kondisa stála miestenka do Atén štvrť milióna

Aj keď v súčasnosti už v meste pod Vihorlatom nepatrí cyklistika k vyhláseným športom, práve toto športové odvetvie Humenné i celý región horného

Zemplína v týchto dňoch výrazne zviditeľňuje. Dôvodom je, že jedným zo slovenských športovcov, ktorí sa od 13. augusta 2004 zúčastnia olympijského kolotoča v Aténach, bude aj Ľuboš Kondis.

Cesta dnes už olympionika ku galuskám a neskôr k horskému bicyklu nebola priama. Už ako chlapec mal Ľuboš rád všetky športy a ku klasickým cyklistickým pretekom sa dostal až po absolvovaní tvrdých tréningov v dvoch zimných obdobiach, pretože v lete jednoducho z cyklistického oddielu odišiel. Prvé úspechy na pretekoch však preňho boli výzvou a po návrate z vojenskej služby zanechal prácu a venoval sa iba cyklistike.

"Rozhodoval som sa, či po desiatich rokoch, ktoré som cyklistike venoval, mám pokračovať ďalej. Nakoniec zvíťazil šport, no len vďaka tomu, že mi v tých časoch veľmi pomohla firma Diamir a pán Feigl, ktorý mi poskytol bicykel i auto na preteky. Cyklistike som venoval všetok svoj voľný čas a vlastne aj celý zárobok, ktorý som hneď investoval do výbavy a pretekov. Po dvoch rokoch 'živorenia' sa mi podarilo získať profesionálnu zmluvu v KCK Oslany a potom už moja športová kariéra nabrala podstatne rýchlejšie obrátky," opísal Ľuboš Kondis chvíle, ktoré rozhodli o tom, že cyklistické rukavice nezavesil na klinec.

Zo slovenského klubu nasledoval prestup pod sponzorské krídla Českej sporiteľne, kde pôsobil päť rokov, aby sa potom vrátil späť na Slovensko a robil dobré meno Kelly´s bicykel team. O tom, že si Ľuboš Kondis svoj športový kredit a formu udržal aj dnes, svedčí realita olympijskej nominácie. V kariére každého športovca znamená tato skutočnosť veľký medzník. "Splniť bodový koeficient a zároveň presvedčiť tých, ktorí rozhodujú o olympijskej nominácii, nebolo jednoduché. V mojom prípade sa zarátavali body s posledných troch majstrovstiev sveta, takže tri roky po sebe som tam musel byť v popredí, ďalej zo všetkých pretekov v roku 2003, ktoré sú zapísané v kategórii UCI, pričom na Slovensku sú takéto preteky iba dvoje, ináč všetky ostatné sú v rôznych častiach Európy," hovorí. Ako dodáva, náklady na spomínané preteky si musel pokryť prakticky sám, pretože program jeho tímu sa s uvedenými pretekmi nestotožňoval. "Ak by som to mal zhruba zrátať, miestenka na olympiádu ma vyšla na 250-tisíc korún, čo nie je zanedbateľná suma," prezrádza.

Napriek tomu, že všetky požadované preteky absolvoval, až do poslednej chvíle nebolo isté, či do Atén pocestuje ako člen výpravy, alebo ak bude chcieť, iba ako turista. "Stále som musel svoju výkonnosť dokazovať a posielali ma na ďalšie a ďalšie preteky... Po rozhodnutí som očakával, že mi v tomto roku Slovenský olympijský výbor poskytne nejakú dotáciu na prípravu. Žiaľ, dodnes, keď do začiatku olympiády zostáva ani nie mesiac, ešte nič neprišlo," konštatoval smutne dvadsaťosemročný humenský rodák. Tak ako každý športovec sveta, i Ľuboš Kondis sa na olympiádu pripravuje so všetkou vážnosťou. Aj keď trať osobne nepozná, určité poznatky má k dispozícii, takže celkom do neznámeho prostredia nepôjde.

"Viem, že v Grécku ma čakajú podobné podmienky, aké som zažil minulého roku na pretekoch v Izraeli. Je to približne rovnaká zemepisná šírka, takže možno očakávať veľmi teplý vzduch, trať bude kamenitá a budú tam holé kopce. Profil trate som videl na videu, takže si viem predstaviť, čo ma asi čaká. Jazdiť sa budú okruhy, no až organizátori určia, koľkokrát ich zhruba za dve a štvrť hodiny absolvujeme. Optimálne podmienky na 'krosbikov' sú 20 až 25 stupňov, ak je teplota vyššia, pri strmých stúpaniach za bezvetria horúci vzduch stojí a to je nepríjemné. Dá sa predpokladať, že sa tam počas pretekov všetci pekne 'uvaríme'," hovorí s úsmevom.

Aj keď úspechom je pre každého už samotná účasť na športovom vrchole roka, predsa len, ak sa už na olympiádu športovec dostane, chce uspieť čo najlepšie. Aké sú plány a ciele v súčasnosti najznámejšieho slovenského cyklistu? "Vidím to reálne a žiadne prehnané vyhlásenia nedávam. Zhruba desať ľudí, ktorí sa postavia na štartovú čiaru, ma ešte neporazilo, no určite sa budú pripravovať v lepších podmienkach ako ja, pretože federácie im to zabezpečia. Ja si prípravu hradím sám. Aj keď tomu venujem všetok svoj čas, musím si popri tom plniť aj sponzorské povinnosti. Ak by ma aj pár z týchto cyklistov porazilo, najhoršie môžem skončiť tak štyridsiaty. Ak by som bol v pohode, je v mojich silách skončiť do tridsiateho miesta a ak by totak aj bolo, bol by som spokojný," prezrádza svoju olympijskú víziu.

Pre "obyčajného" špotového fanúšika na Slovensku však nemusí byť umiestnenie v tretej desiatke uspojujúce. Nevnímate to aj z tohto pohľadu? "Je pravdou, že keď skončím napríklad dvadsiaty piaty, ja budem maximálne spokojný, no niekto tu pri televízore si povie, že načo som tam kvôli takému miestu vôbec chodil. Dostať sa viac dopredu je ťažko reálne, pretože títo jazdci sa pripravujú na Svetových pohároch na ceste, na veľkých etapových pretekoch, všetky preteky v roku podriaďujú olympiáde. Ja mám k dispozícii desaťdňové sústredenie v Dudinciach a to je podstatný rozdiel," vysvetľuje svoj postoj. Ako tvrdí, je rád, že nomináciu získal, lebo dal do toho všetko a odmenou mu bolo aj umiestnenie vo svetovom rankingu, kde mu jeden čas patrilo 43. miesto.

"Dokázal som si, že do svetovej špičky patrím, pretože najlepší slovenský cestný cyklista je okolo 400. miesta. Do Atén idem kvôli sebe, aby som zažil olympijskú atmosféru, pretože každému športovcovi sa takýto sen nesplní. Na druhej strane už len to, že som olympionik, môjho sponzora Kelly´s uspokojuje. Aj môj manažér bude mať ľahšiu cestu pri vybavovaní financií či ďalších sponzorov. Titul olympionika mi už nikto nevezme a pre zisk športových zmlúv, alebo rozšírenie mojich podnikateľských zámerov, keďže sa venujem speeningovému programu, to bude určite prospešné," dodal na záver Ľuboš Kondis.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lámete si hlavu nad vianočným darčekom?
  2. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  3. Kam na výlet so svojimi známymi
  4. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  5. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  6. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  7. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  8. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  9. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  10. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  1. Lámete si hlavu nad vianočným darčekom?
  2. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  3. Kam na výlet so svojimi známymi
  4. Slovenské Vianoce kedysi a dnes
  5. Chlebodarca zmenil život siedmim rodinám
  6. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  7. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  8. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  9. Slovenská sporiteľňa pomôže svojim klientom zo zničenej bytovky
  10. Vianočné trhy na zámku Schloss Hof „na skok“ od Bratislavy
  1. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú? 34 565
  2. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť? 31 667
  3. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky 25 248
  4. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 15 854
  5. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 12 273
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 11 581
  7. Kam na výlet so svojimi známymi 10 860
  8. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 9 504
  9. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 9 373
  10. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 9 295

Neprehliadnite tiež

Primátor Jaroslav Polaček (nezávislý).
Výstavba trate Pionierskej železnice v roku 1954.

V Čermeľskom údolí mali byť klimatické kúpele, jazdila tadiaľ električka

Historický výletný hostinec padol pre rekonštrukciu mosta.

Historický hostinec Kiosk bol dielom známeho stavebníka Jakobyho.  Prichýlil turistov, robievali sa tam zábavy. Nakoniec musel ustúpiť stavebným prácam na moste a ceste.

Na Alpinke bol bazén, voda pritekala z potoka

Turistický klub mal veľké plány, postavila sa až jedna vila.

Zotavovňa Turistického spolku Priateľov prírody v Čermeli v roku 1930. Predtým chata Karola. Dnes je súčasťou areálu Alpinka, ale nevyužíva sa.

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Ladislav Kamenický.
AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Do Česka sa sťahuje ruská stredná trieda

Rusi u nás boli aj budú, ide o to, kto a prečo

Prahu mnohí označujú za hlavné mesto ruských špiónov v regióne. Väčšinou majú diplomatické krytie.
Ilustračná fotografia.
Antarktická planina je ako obrovská púšť, akurát teploty dosahujú extrémne nízke teploty.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop