už vlani 1. decembra. Žiaľ, aj po deviatich mesiacoch stále zívajú prázdnotou a nad ich sprevádzkovaním ešte visia otázniky.
Ako sme už v našom denníku písali, kolaudácia samotného supermarketu Billa a garáží, ktoré mesto podľa zmluvy malo dostať do prenájmu za symbolický poplatok v zrekonštruovanom stave, mala prebehnúť súbežne vlani v jeseni. Žiaľ, kvôli technickým problémom ju odbor výstavby trebišovského magistrátu rozdelil na dve etapy -supermarket a garáže. Kým v Bille sa už vo veľkom predávalo, na garážach sa dodávateľ trápil ešte v zime a chcel ich odovzdať vo februári. Žiaľ v čase, keď sa rozbehlo kolaudačné konanie, do nich po prvej ostrej skúške dažďom začalo zatekať a magistrát konanie zastavil až do odstránenia kolaudačných závad. Podľa odborníkov z magistrátu zatekanie spôsobila nedostatočná izolácia parkoviska pred Billou, pod ktorým sa garáže nachádzajú. Termín odstránenia závady magistrát stanovil na 1. jún.
„Žiaľ, tieto veci idú mimo nás, lebo na dodávateľa, ktorý je v obchodnom vzťahu s Billou a nie s mestom, nemáme žiadny dosah. Tým pádom sme nemohli ovplyvniť, kedy závady odstráni. Dopadlo to tak, že ani júnový termín nebol dodržaný. Oficiálnu žiadosť o pokračovanie v kolaudačnom konaní dal de facto asi pred týždňom," uviedla pre KORZÁR vedúca odboru výstavby trebišovského magistrátu Iveta Sabaková. Podľa jej názoru je to vždy lepšie, akoby sa mala zopakovať situácia z februára, kedy ich mesto takmer prebralo so spomínaným problémom. „Termín obhliadky, ktorá rozhodne o pokračovaní kolaudácie, sme stanovili na 31. august," skonštatovala I. Sabaková.
Vec má ešte dva háčiky. Prvým je, že v súvislosti s nedodržaním termínu odovzdania garáží mesto prichádza o peniaze, ktoré z prenájmu plynuli do kasy Technických služieb, ktoré sú ich správcom. Keďže jedno parkovacie miesto pôvodne stálo 3-tisíc korún, za deväť mesiacov by mesto zinkasovalo takmer 300-tisíc korún. „Iste, tieto peniaze nám chýbajú v rozpočte, kde boli naplánované ako časť našich príjmov. Na druhej strane, neviem si predstaviť, keby tam niekto parkoval drahé auto a kvôli zatekaniu by sa nejako poškodilo. Majiteľ by ujmu asi vymáhal od mesta," myslí si riaditeľ TS Slavomír Illeš.
Ďalší háčik je v tom, že namiesto pôvodných 127 garáží zostalo po rekonštrukcii len 113, takže mestských poslancov ešte čaká výber prenajímateľov. Podľa vlaňajších návrhov existujú dve alternatívy - paušálne zvýšenie nájomného za parkovacie mieste alebo ich dražba. „Pokiaľ dodávateľ dal garáže do užívateľného stavu, nebudeme robiť žiadne prekážky, aby sa mohli sprevádzkovať a prenajať podľa rozhodnutia poslancov," dodala na záver I. Sabaková.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z južného Zemplína nájdete na Korzári Dolný Zemplín