Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Francúzskemu šarmu neodolali ani Zemplínčania

Boli jednými z prvých, ktorí v "ďalekovýchodných" Michalovciach popri tradičnej československej škodovke začali ponúkať čosi zvonku. Na Zemplínčanov,

ktorí už v tom čase chodili nakupovať štvorkolesové tátoše za hranice, zaútočili pravým francúzskym šarmom. Dnes, po jedenástich rokoch možno povedať, že sa im časť Francúzska podarilo presťahovať do Michaloviec a v databáze VIP klientov majú zemplínske firmy a podnikateľov, ktorí by už dnes značku Peugeot nevymenili za žiadny bavorák či mercedes. Expanzia michalovského Autostylu do povedomia motoristickej verejnosti však až taká jednoduchá nebola.

"Našou výhodou hádam bolo len to, že sme spolu s Winklerovým Renaultom prišli do Zemplína ako prví. Popri Košiciach a Prešove "pežoťácke" salóny nikde neboli, humenský vznikol až neskôr," hovorí jeden z vedúcich pracovníkov Autostylu. Ako dodáva, on sám vždy k autám inklinoval, ba dokonca si vyskúšal aj pretekanie. "Pôvodne som pracoval ako marketingový pracovník v oblasti polygrafie, takže toto bolo niečo podobné, len predmet predaja bol iný," smeje sa. Predstava, že všetci, ktorí chcú predávať zahraničné autá, ihneď po nástupe do firmy naklusajú do krajiny, odkiaľ značka pochádza, je vraj skreslená. "Všetky školenia sme absolvovali v Bratislave, hoci pravdou je, že nám počas nich prednášali aj ľudia z Francúzska. Zaujímavé však je, že vtedy bola hlavným komunikačným jazykom angličtina francúzština sa dostáva do popredia až v posledných rokoch," spomína.

Skryť Vypnúť reklamu

Prvýkrát sa vraj dostal ako reprezentant firmy do Francúzska v roku 2000, kedy spolu s ostatnými Slovákmi, ktorí u nás prerážali cestu značke Peugeot, dostali pozvánku na Autosalón v Paríži. "V tom čase sme už predávali autá siedmy rok, ale ten zážitok stál za to. S odstupom času môžem len dodať, že vtedy sme možno otvárali oči ako to chodí tam a dnes to už máme aj tu Michalovce dosiahli európsky štandard predaja značky Peugeot ešte dávno pred vstupom do Európskej únie. Veď tzv. Blue box, ktorý vidí každý pri vstupe do mesta, sme postavili medzi prvými na Slovensku," vysvetľuje.

Podľa jeho slov bolo najťažšie presvedčiť konzervatívnych Zemplínčanov, aby vyskúšali niečo nové. "Po toľkých rokoch už človek odhadne zákazníka, ale vtedy to bola nepopísaná tabuľa. Aj vtedy aj dnes platí: Zemplínčan sa vždy pýta na cenu, technické parametre, komfort a to ostatné príde na rad až potom. Napriek tomu ho musíte za každú cenu zaujať," podotkne "autosylák". Nikdy vraj nezabudne na prvé auto, ktoré sa mu podarilo predať išlo o nový model 406, ktorý ponúkol renomovanej michalovskej firme, ktorá s Peugeotmi ešte nemala skúsenosti. "Bol som veľmi rád, keď sa mi tohto nie jednoduchého klienta podarilo presvedčiť a ešte viac ma teší to, že našej značke zostal verný dodnes," spomína. Za prelomový považujú michalovskí "pežoťáci" rok 1998, kedy na automobilový trh nastúpil model Peugeot 206, ktorý aj ich pobočke priniesol slávu.

Skryť Vypnúť reklamu

Šikovná "pežotka", ktorá svojím šarmom a šik vzhľadom pôsobila na mužov aj ženy, oslovovala nielen svojím nenapodobiteľným dizajnom, ale aj univerzálnosťou pre všetky skupiny klientov či už podľa veku alebo nárokov na jazdu. Číslami predajnosti s prehľadom prevalcovala všetky značky a od roku 2001 je najpredávanejším autom Európy. Podľa doterajších čísiel to vyzerá, že tento titul si udrží aj tento rok...A ako vlastne vyzerá taký predaj auta? "Občas som si hneď ako som klienta videl, zatipoval, o čo asi bude mať záujem. Väčšinou som to odhadol a niekoľkokrát sa mi stalo, že som dokonca trafil aj farbu niektoré typy ľudí proste rozmýšľajú rovnako," hovorí pracovník Autostylu. Jasný rozdiel vraj existuje medzi ženami a mužmi.

Skryť Vypnúť reklamu

"Muža zaujíma najmä účelnosť, spotreba a bezpečnostné systémy, ktoré si dá vysvetliť až do detailov. Dámy sa v prvom rade zaujímajú o vzhľad a krásu vozidla, obzerajú si dizajn a až potom sa začnú pýtať na jeho praktické stránky. Pokiaľ ide o farby nežnejšie pohlavie už tradične siaha skôr po živých farbách a inklinuje k metalízam. Pánov to zase ťahá k tmavším farbám sivej, čiernej, ale tiež majú radi metalízu," hovorí.

Za jedenásť rokov sa v predaji v michalovskom Peugeote zmenilo ešte čosi úplný obrat v pomere lízingov a cashových platieb. "Keď sme začínali, len asi 10 percent klientov využívalo úvery a rôzne lízingy za všetko sa väčšinou platilo v hotovosti. Teraz, po jedenástich rokoch je to presne naopak," tvrdí. Ako dodáva, rovnaké mrazenie ako vtedy, má aj teraz, keď sa na trh uvádza ďalší "pežoťácky dravec" nový model 407, ktorý Michalovčania prvýkrát ukázali v júni len úzkemu okruhu VIP klientov, ktorí mali 406-tky. "Má celkom osobitný dizajn, vďaka ktorému auto budí dojem elegancie, ale zároveň si na ňom každé vnímavejšie oko všimne ak nenápadne vložené prvky športového charakteru. Tých, ktorí sa zaujímajú najmä o cenu, asi poteší, že niektoré doplnky, ktoré boli predtým nadštandardom, sú teraz v základnej výbave," vysvetľuje.

Ak si však niekto myslí, že "pežoťáci" nerobia nič iné, len predávajú autá, je na hlbokom omyle. Už dlhé roky prispievajú na rôzne kultúrne a spoločenské akcie a vlani sa pustili aj do športu. "Keďže aj hlavný importér značky je generálnym sponzorom Slovenského tenisového zväzu, rozhodli sme sa aj my podporovať tenis ale mládežnícky. Vlani sme prvýkrát pripravili nultý ročník mládežníckeho turnaja a tento rok oficiálne premiérový, ktorý je v kalendári STZ a aby mal ten správny šmrnc, mali sme tu aj jedného účastníka z Francúzska," vysvetľuje pracovník Autostylu. A čo vlastne tým michalovským pežoťákom ešte chýba? "Viac klientiek, lebo musím priznať, že naša značka viac oslovuje mužov. No a mojím osobným snom je, aby sme raz zorganizovali Rallye," dodáva s úsmevom na záver.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 722
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 921
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 119
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 462
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 119
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 770
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 442
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 271
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 147
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 6 540
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podľa magistrátu zamestnávateľ nemá na základe čoho vyžadovať špeciálnu formu dokladu.

Magistrát: Nevidíme dôvod na duplicitné vydávanie.

6m
Ilustračné foto.

Pribudla stovka obetí, vakcínu dostalo 5 743 ľudí.

2 h
Takzvané výherné automaty sú stále doplnkom mnohých podnikov.

Petíciu podpísalo vyše 17-tisíc Prešovčanov.

56m
Priebežné výsledky plošného testovania.

K horším sa ešte môže prehupnúť Prešov a Spišská Nová Ves.

2 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Policajti kontrolujú dodržiavanie protipandemických opatrení na železničnej stanici v Košiciach.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

6 h
Dočasný prezident Policajného zboru SR Peter Kovařík.

Bez opozície by neprešiel.

16 h

Druhé plošné testovanie za sto miliónov dosiahlo toto.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop