Korzár logo Korzár Dolný Zemplín
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Francúzskemu šarmu neodolali ani Zemplínčania

Boli jednými z prvých, ktorí v "ďalekovýchodných" Michalovciach popri tradičnej československej škodovke začali ponúkať čosi zvonku. Na Zemplínčanov,

ktorí už v tom čase chodili nakupovať štvorkolesové tátoše za hranice, zaútočili pravým francúzskym šarmom. Dnes, po jedenástich rokoch možno povedať, že sa im časť Francúzska podarilo presťahovať do Michaloviec a v databáze VIP klientov majú zemplínske firmy a podnikateľov, ktorí by už dnes značku Peugeot nevymenili za žiadny bavorák či mercedes. Expanzia michalovského Autostylu do povedomia motoristickej verejnosti však až taká jednoduchá nebola.

"Našou výhodou hádam bolo len to, že sme spolu s Winklerovým Renaultom prišli do Zemplína ako prví. Popri Košiciach a Prešove "pežoťácke" salóny nikde neboli, humenský vznikol až neskôr," hovorí jeden z vedúcich pracovníkov Autostylu. Ako dodáva, on sám vždy k autám inklinoval, ba dokonca si vyskúšal aj pretekanie. "Pôvodne som pracoval ako marketingový pracovník v oblasti polygrafie, takže toto bolo niečo podobné, len predmet predaja bol iný," smeje sa. Predstava, že všetci, ktorí chcú predávať zahraničné autá, ihneď po nástupe do firmy naklusajú do krajiny, odkiaľ značka pochádza, je vraj skreslená. "Všetky školenia sme absolvovali v Bratislave, hoci pravdou je, že nám počas nich prednášali aj ľudia z Francúzska. Zaujímavé však je, že vtedy bola hlavným komunikačným jazykom angličtina francúzština sa dostáva do popredia až v posledných rokoch," spomína.

SkryťVypnúť reklamu

Prvýkrát sa vraj dostal ako reprezentant firmy do Francúzska v roku 2000, kedy spolu s ostatnými Slovákmi, ktorí u nás prerážali cestu značke Peugeot, dostali pozvánku na Autosalón v Paríži. "V tom čase sme už predávali autá siedmy rok, ale ten zážitok stál za to. S odstupom času môžem len dodať, že vtedy sme možno otvárali oči ako to chodí tam a dnes to už máme aj tu Michalovce dosiahli európsky štandard predaja značky Peugeot ešte dávno pred vstupom do Európskej únie. Veď tzv. Blue box, ktorý vidí každý pri vstupe do mesta, sme postavili medzi prvými na Slovensku," vysvetľuje.

Podľa jeho slov bolo najťažšie presvedčiť konzervatívnych Zemplínčanov, aby vyskúšali niečo nové. "Po toľkých rokoch už človek odhadne zákazníka, ale vtedy to bola nepopísaná tabuľa. Aj vtedy aj dnes platí: Zemplínčan sa vždy pýta na cenu, technické parametre, komfort a to ostatné príde na rad až potom. Napriek tomu ho musíte za každú cenu zaujať," podotkne "autosylák". Nikdy vraj nezabudne na prvé auto, ktoré sa mu podarilo predať išlo o nový model 406, ktorý ponúkol renomovanej michalovskej firme, ktorá s Peugeotmi ešte nemala skúsenosti. "Bol som veľmi rád, keď sa mi tohto nie jednoduchého klienta podarilo presvedčiť a ešte viac ma teší to, že našej značke zostal verný dodnes," spomína. Za prelomový považujú michalovskí "pežoťáci" rok 1998, kedy na automobilový trh nastúpil model Peugeot 206, ktorý aj ich pobočke priniesol slávu.

SkryťVypnúť reklamu

Šikovná "pežotka", ktorá svojím šarmom a šik vzhľadom pôsobila na mužov aj ženy, oslovovala nielen svojím nenapodobiteľným dizajnom, ale aj univerzálnosťou pre všetky skupiny klientov či už podľa veku alebo nárokov na jazdu. Číslami predajnosti s prehľadom prevalcovala všetky značky a od roku 2001 je najpredávanejším autom Európy. Podľa doterajších čísiel to vyzerá, že tento titul si udrží aj tento rok...A ako vlastne vyzerá taký predaj auta? "Občas som si hneď ako som klienta videl, zatipoval, o čo asi bude mať záujem. Väčšinou som to odhadol a niekoľkokrát sa mi stalo, že som dokonca trafil aj farbu niektoré typy ľudí proste rozmýšľajú rovnako," hovorí pracovník Autostylu. Jasný rozdiel vraj existuje medzi ženami a mužmi.

SkryťVypnúť reklamu

"Muža zaujíma najmä účelnosť, spotreba a bezpečnostné systémy, ktoré si dá vysvetliť až do detailov. Dámy sa v prvom rade zaujímajú o vzhľad a krásu vozidla, obzerajú si dizajn a až potom sa začnú pýtať na jeho praktické stránky. Pokiaľ ide o farby nežnejšie pohlavie už tradične siaha skôr po živých farbách a inklinuje k metalízam. Pánov to zase ťahá k tmavším farbám sivej, čiernej, ale tiež majú radi metalízu," hovorí.

Za jedenásť rokov sa v predaji v michalovskom Peugeote zmenilo ešte čosi úplný obrat v pomere lízingov a cashových platieb. "Keď sme začínali, len asi 10 percent klientov využívalo úvery a rôzne lízingy za všetko sa väčšinou platilo v hotovosti. Teraz, po jedenástich rokoch je to presne naopak," tvrdí. Ako dodáva, rovnaké mrazenie ako vtedy, má aj teraz, keď sa na trh uvádza ďalší "pežoťácky dravec" nový model 407, ktorý Michalovčania prvýkrát ukázali v júni len úzkemu okruhu VIP klientov, ktorí mali 406-tky. "Má celkom osobitný dizajn, vďaka ktorému auto budí dojem elegancie, ale zároveň si na ňom každé vnímavejšie oko všimne ak nenápadne vložené prvky športového charakteru. Tých, ktorí sa zaujímajú najmä o cenu, asi poteší, že niektoré doplnky, ktoré boli predtým nadštandardom, sú teraz v základnej výbave," vysvetľuje.

Ak si však niekto myslí, že "pežoťáci" nerobia nič iné, len predávajú autá, je na hlbokom omyle. Už dlhé roky prispievajú na rôzne kultúrne a spoločenské akcie a vlani sa pustili aj do športu. "Keďže aj hlavný importér značky je generálnym sponzorom Slovenského tenisového zväzu, rozhodli sme sa aj my podporovať tenis ale mládežnícky. Vlani sme prvýkrát pripravili nultý ročník mládežníckeho turnaja a tento rok oficiálne premiérový, ktorý je v kalendári STZ a aby mal ten správny šmrnc, mali sme tu aj jedného účastníka z Francúzska," vysvetľuje pracovník Autostylu. A čo vlastne tým michalovským pežoťákom ešte chýba? "Viac klientiek, lebo musím priznať, že naša značka viac oslovuje mužov. No a mojím osobným snom je, aby sme raz zorganizovali Rallye," dodáva s úsmevom na záver.

Najčítanejšie na Dolný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 144
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 722
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 252
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 332
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 025
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 593
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 512
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022

Blogy SME

  1. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  2. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  3. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  4. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  5. Irena Šimuneková: Bralce
  6. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  7. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  8. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 012
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 494
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 389
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 819
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 581
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 346
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 303
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 078
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  2. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  3. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  4. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  5. Irena Šimuneková: Bralce
  6. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  7. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  8. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 012
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 494
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 389
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 819
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 581
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 346
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 303
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 078
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu